Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-01-2007, 12:52   #1
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Default Lille nedgang i Billund i 2006

5 % nedgang i 2006. Udsigt til fremgang i 2007, hvis Ryanair bibeholder deres ruter fra Bll

http://www.bll.dk/sitecore/content/Home/maanedsrapporter/2006/December.aspx
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2007, 13:42   #2
Jan
ScanFlyer Gold

Jan's Avatar

Default Re: Lille nedgang i Billund i 2006

Quote:
Originally posted by Bll spotter

5 % nedgang i 2006. Udsigt til fremgang i 2007, hvis Ryanair bibeholder deres ruter fra Bll

Ja, det er jo spørgsmålet om de gør det ?, med Hahn allerede væk
tror jeg Pisa også hurtigt forsvinder mens Dublin og Madrid holder.!

Det bliver nok Charter og KLM samt LH og QI der skal trække læsset i 2007 !

Old 03-01-2007, 13:24   #3
Jan
ScanFlyer Gold

Jan's Avatar

Til gengæld stor fremgang i AAL !

http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=22062&cHash=8661b89184

Skyldes vel mest Sterlings indtog i Aalborg.

Også fremgang i Esbjerg !
http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=9941
Old 03-01-2007, 17:33   #4
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Quote:
Originally posted by Jan

Quote:

Ja, det er jo spørgsmålet om de gør det ?, med Hahn allerede væk
tror jeg Pisa også hurtigt forsvinder mens Dublin og Madrid holder.!

Det bliver nok Charter og KLM samt LH og QI der skal trække læsset i 2007 !
Jeg tror på at de sidst tre ruter forbliver og skulle ikke undre mig om de åbner et par stykker til. Hvad sker der, når de nye takstreguleringer kommer, fra den nye lov der er
på vej, vil Ryanair i såfald blive ved med at benytte Esbjerg, eller vil de flytte skidtet til Billund.

Der er rigtige gode udsigter for charter næste år, mange udvider deres program for sommeren 2007.
I det nye blad Check-in Billund står der bla. dette fra Stig Elling Startour.
Uddrag fra artiklen

"Startour er også indstillet på, at Billund næste vinter får sin egen ugentlige afgang til
et oversøisk rejsemål. Hvilket, ønsker Stig Elling ikke at sige på nuværende tidspunkt.
Der bliver ikke kun tale om en enkelt i for- og eftersæsonen, men i hele perioden.
Men det er dyrt at flytte et fly med plads til 300-400 passager, så derfor skal vi være sikker på at kunne sælge rejserne. I øjeblikket flyve vi kun fra København, men vi kan se at en ud af tre gæster kommer fra jylland, så der er et marked"

Det er vel en Ugentlig afgang til Thailand, der er snak om her.

Old 03-01-2007, 18:21   #5
thorsen
Newcomer

Jeg tror også på, at de tre FR-ruter holder. Hvis Pisa skulle lukkes, ville det være logisk at have gjort det inden vintersæsonen for alvor kom i gang med få passagerer til følge.

Det bliver spændende at se, hvilke nye ruter, der kommer i 2007. For mig at se ville det være logisk at flytte London-ruten fra Esbjerg til Billund som det første træk. Derudover synes jeg, at der har manglet en lavprisrute til Berlin i lange tider: Her kunne både easyJet, Germanwings og Air Berlin tænkes.
thorsen is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 12:13   #6
PP
ScanFlyer Molded

Ja 2006 var ikke det bedste år for Billund, men så kan det jo kun gå fremad i 2007. Held og lykke derover med udviklingen - Ryanair kan helt sikkert blive et plus for BLL, selvom det nu ikke personligt er et selskab som jeg er stor fan af.

Hvad angår Easyjet, Germanwings og Air Berlin, så tror jeg desværre ikke for jer i det vestjydske at BLL er en lufthavn som passer ind i strategien for disse tre selskaber.

PP is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 12:21   #7
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Quote:
Originally posted by PP

- Ryanair kan helt sikkert blive et plus for BLL, selvom det nu ikke personligt er et selskab som jeg er stor fan af.

Jeg tror nu heller ikke, at du kan finde ret mange herinde, som er specielt glade for det selskab.
Old 04-01-2007, 12:45   #8
PP
ScanFlyer Molded

Quote:

Quote:
Originally posted by PP

- Ryanair kan helt sikkert blive et plus for BLL, selvom det nu ikke personligt er et selskab som jeg er stor fan af.

Jeg tror nu heller ikke, at du kan finde ret mange herinde, som er specielt glade for det selskab.
Nej men de findes rent faktisk - ja de findes rent faktisk...

Old 04-01-2007, 16:51   #9
thorsen
Newcomer

Quote:
Originally posted by PP
Hvad angår Easyjet, Germanwings og Air Berlin, så tror jeg desværre ikke for jer i det vestjydske at BLL er en lufthavn som passer ind i strategien for disse tre selskaber.
Jeg vil da i hvert tilfælde medgive, at de tre selskaber ikke er så lette at trække til en forholdsvist ukendt lufthavn i Jylland som Ryanair er. Ikke desto mindre vil jeg da vove den påstand, at det sagtens kan lade sig gøre: easyJet flyver eksempelvis fra flere små lufthavne i forvejen, Bournemouth, Asturias, Bremen, Valencia, La Rochelle etc. Samtidig har de beklaget sig over, at taksterne i København er for høje for dem. Så synes jeg det ville være oplagt at åbne nogle ruter fra en meget velfungerende lufthavn, der ligger stort set midt i landet og som er forholdsvist billig at benytte.
Old 04-01-2007, 17:05   #10
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Måske en ny Barcelona rute fra foråret, her er noget fra et tysk og engelsk forum.

Lt. pprune.org gibt´s bald wieder Neues zu verkünden:

1) Basis in Reus mit 2 Flugzeugen, Eröffnung Herbst 2007, Ziele:
Bournemouth
Bristol
East Midlands
Paris Beauvais
Milan Bergamo
Brussels Charleroi
Eindhoven
Bremen
Billund
Oslo Torp
Goteborg
Stockholm
Manchester
Helsinki (I suppose this is actually Tampere??)
Old 04-01-2007, 17:16   #11
thorsen
Newcomer

Quote:

Måske en ny Barcelona rute fra foråret, her er noget fra et tysk og engelsk forum.
Hmm, det virker da mærkeligt at åbne en rute fra Billund til "Barcelona" når nu Århus også får én fra foråret?
Old 04-01-2007, 20:12   #12
PP
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by thorsen

Quote:
Originally posted by PP
Jeg vil da i hvert tilfælde medgive, at de tre selskaber ikke er så lette at trække til en forholdsvist ukendt lufthavn i Jylland som Ryanair er. Ikke desto mindre vil jeg da vove den påstand, at det sagtens kan lade sig gøre: easyJet flyver eksempelvis fra flere små lufthavne i forvejen, Bournemouth, Asturias, Bremen, Valencia, La Rochelle etc. Samtidig har de beklaget sig over, at taksterne i København er for høje for dem. Så synes jeg det ville være oplagt at åbne nogle ruter fra en meget velfungerende lufthavn, der ligger stort set midt i landet og som er forholdsvist billig at benytte.
Sagtens lade sig gøre? Hvorfor er det så ikke sket endnu - det må jo i så fald være en dårlig marketingsafdeling de har på BLL. Generelt er det svært at tiltrække lavprisselskaber hvis der ikke er de store volumer involveret og en lufthavn som BLL der ligger midt ude i ingenting har netop et volume problem i forhold til LCC selskaber. Ryanair er en undtagelse hvilket er grunden til at de er kommet til BLL, men de andre selskaber du nævner har differentierede strategier som gør BLL uinteressant for dem. Jeg er således overbevist om at BLL ikke indgå i overvejselserne for nogle af disse selskaber...

PS: Vil du ikke også godt revurdere din udtalelse om at Billund stort set ligger midt i landet

Old 04-01-2007, 20:58   #13
thorsen
Newcomer

Det er selvfølgelig klart, at der skal være en volumen der er stor nok til at fylde flyene. Hvis der så er passagerer nok, kan det jo for så vidt være ligegyldigt, om man flyver CPH-BER én gang om dagen med en markedsandel på 10-20%, eller om man flyver BLL-BER én gang om dagen med en markedsandel på 100%.

Om Billund indgår i overvejelserne for de tre selskaber - det kan man jo kun gisne om, men jeg vil holde fast i, at jeg ikke synes det er urealistisk at et af de tre selskaber åbner Billund-Berlin. AB har jo haft en vældig succes med CPH (så vidt jeg er orienteret), og det ville da være naturligt at forsøge at udbygge sit brand i Danmark ved at åbne flere ruter. I Tyskland er AB jo at finde i næsten enhver lufthavn, og Danmark kunne sagtens fungere som et "mini-Tyskland" for selskabet - et eller andet sted skal de jo sende alle deres mange nye fly hen.

Ligger Billund midt i landet - ligger den ikke midt i landet - det er et af livets store spørgsmål :wink
Old 04-01-2007, 23:02   #14
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Billund venter ny passagerrekord i år, man må da sige at Krab er noget af en optimist,
lad os håbe han får ret.

http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070103/NEWS02/101030162
Old 05-01-2007, 10:39   #15
PP
ScanFlyer Molded

Quote:

Billund venter ny passagerrekord i år, man må da sige at Krab er noget af en optimist,
lad os håbe han får ret.

http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070103/NEWS02/101030162
Så vidt jeg kan se kræver en ny passagerrekord en stigning for 2007 på ca. 9% - det er helt sikkert muligt, men det kræver en stor indsats og positiv udvikling over hele linjen. Bliver interessant at følge om BLL endelig får vendt tendensen og igen udvikler sig i en positiv retning hvad angår antallet af pax.

Old 05-01-2007, 10:53   #16
PP
ScanFlyer Molded

Quote:

Det er selvfølgelig klart, at der skal være en volumen der er stor nok til at fylde flyene. Hvis der så er passagerer nok, kan det jo for så vidt være ligegyldigt, om man flyver CPH-BER én gang om dagen med en markedsandel på 10-20%, eller om man flyver BLL-BER én gang om dagen med en markedsandel på 100%.
Der er fint nok at flyver BLL-BER med en markedsandel på 100%, men kun hvis det sker til en tilfredstillende yield. Jeg er ikke i tvivl om at det er muligt at fylde en daglig maskine fra BLL til BER, men jeg tror også det kræver så tilstrækkelig lave priser, at selv et LCC selskab med lave omkostninger ikke ville kunne opnå en tilfredsstillende yield.

Quote:
Om Billund indgår i overvejelserne for de tre selskaber - det kan man jo kun gisne om, men jeg vil holde fast i, at jeg ikke synes det er urealistisk at et af de tre selskaber åbner Billund-Berlin. AB har jo haft en vældig succes med CPH (så vidt jeg er orienteret), og det ville da være naturligt at forsøge at udbygge sit brand i Danmark ved at åbne flere ruter. I Tyskland er AB jo at finde i næsten enhver lufthavn, og Danmark kunne sagtens fungere som et "mini-Tyskland" for selskabet - et eller andet sted skal de jo sende alle deres mange nye fly hen.
Air Berlin er som jeg ser det helt urealistisk for BLL. AB satser på sommerdestinationer i middelhavsregionen og så deres "City shuttle" (nu "Euro Shuttle"). Hvad det sidste angår satses der hovedsageligt på store destinationer og metropol områder i Europa, hvor der er relativ store volumer og hvor AB kan snuppe noget af markedet fra de etablerede selskaber. BLL passer langt fra ind i denne strategi og der er formentlig rigtig mange destinationer i Europe som pt. har større potentiale og interesse for AB. Det er ikke et forsøg på at nedgøre BLL eller Jylland for den sags skyld, med AB og BLL er bare urealitisk.

Quote:
Ligger Billund midt i landet - ligger den ikke midt i landet - det er et af livets store spørgsmål :wink
Det er vist kun et spørgsmål man beskæftiger sig med i Jylland - vi københavnere er jo relativ egocentrerede og tror at København er lig hele Danmark

Reply

Posting Rules