![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
5 % nedgang i 2006. Udsigt til fremgang i 2007, hvis Ryanair bibeholder deres ruter fra Bll
http://www.bll.dk/sitecore/content/Home/maanedsrapporter/2006/December.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
tror jeg Pisa også hurtigt forsvinder mens Dublin og Madrid holder.! Det bliver nok Charter og KLM samt LH og QI der skal trække læsset i 2007 !
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til gengæld stor fremgang i AAL !
http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=22062&cHash=8661b89184 Skyldes vel mest Sterlings indtog i Aalborg. Også fremgang i Esbjerg ! http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=9941
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
på vej, vil Ryanair i såfald blive ved med at benytte Esbjerg, eller vil de flytte skidtet til Billund. Der er rigtige gode udsigter for charter næste år, mange udvider deres program for sommeren 2007. I det nye blad Check-in Billund står der bla. dette fra Stig Elling Startour. Uddrag fra artiklen "Startour er også indstillet på, at Billund næste vinter får sin egen ugentlige afgang til et oversøisk rejsemål. Hvilket, ønsker Stig Elling ikke at sige på nuværende tidspunkt. Der bliver ikke kun tale om en enkelt i for- og eftersæsonen, men i hele perioden. Men det er dyrt at flytte et fly med plads til 300-400 passager, så derfor skal vi være sikker på at kunne sælge rejserne. I øjeblikket flyve vi kun fra København, men vi kan se at en ud af tre gæster kommer fra jylland, så der er et marked" Det er vel en Ugentlig afgang til Thailand, der er snak om her. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Jeg tror også på, at de tre FR-ruter holder. Hvis Pisa skulle lukkes, ville det være logisk at have gjort det inden vintersæsonen for alvor kom i gang med få passagerer til følge.
Det bliver spændende at se, hvilke nye ruter, der kommer i 2007. For mig at se ville det være logisk at flytte London-ruten fra Esbjerg til Billund som det første træk. Derudover synes jeg, at der har manglet en lavprisrute til Berlin i lange tider: Her kunne både easyJet, Germanwings og Air Berlin tænkes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja 2006 var ikke det bedste år for Billund, men så kan det jo kun gå fremad i 2007. Held og lykke derover med udviklingen - Ryanair kan helt sikkert blive et plus for BLL, selvom det nu ikke personligt er et selskab som jeg er stor fan af.
Hvad angår Easyjet, Germanwings og Air Berlin, så tror jeg desværre ikke for jer i det vestjydske at BLL er en lufthavn som passer ind i strategien for disse tre selskaber.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg tror nu heller ikke, at du kan finde ret mange herinde, som er specielt glade for det selskab. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Måske en ny Barcelona rute fra foråret, her er noget fra et tysk og engelsk forum.
Lt. pprune.org gibt´s bald wieder Neues zu verkünden: 1) Basis in Reus mit 2 Flugzeugen, Eröffnung Herbst 2007, Ziele: Bournemouth Bristol East Midlands Paris Beauvais Milan Bergamo Brussels Charleroi Eindhoven Bremen Billund Oslo Torp Goteborg Stockholm Manchester Helsinki (I suppose this is actually Tampere??) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
PS: Vil du ikke også godt revurdere din udtalelse om at Billund stort set ligger midt i landet ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Det er selvfølgelig klart, at der skal være en volumen der er stor nok til at fylde flyene. Hvis der så er passagerer nok, kan det jo for så vidt være ligegyldigt, om man flyver CPH-BER én gang om dagen med en markedsandel på 10-20%, eller om man flyver BLL-BER én gang om dagen med en markedsandel på 100%.
Om Billund indgår i overvejelserne for de tre selskaber - det kan man jo kun gisne om, men jeg vil holde fast i, at jeg ikke synes det er urealistisk at et af de tre selskaber åbner Billund-Berlin. AB har jo haft en vældig succes med CPH (så vidt jeg er orienteret), og det ville da være naturligt at forsøge at udbygge sit brand i Danmark ved at åbne flere ruter. I Tyskland er AB jo at finde i næsten enhver lufthavn, og Danmark kunne sagtens fungere som et "mini-Tyskland" for selskabet - et eller andet sted skal de jo sende alle deres mange nye fly hen. Ligger Billund midt i landet - ligger den ikke midt i landet - det er et af livets store spørgsmål :wink |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Billund venter ny passagerrekord i år, man må da sige at Krab er noget af en optimist,
lad os håbe han får ret. ![]() http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070103/NEWS02/101030162 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God morgon lille lille juleaften! | zico77 | Flyforum | 19 | 22-12-2009 23:49 |
Denne lille-lille-lille julaften feirer vi.... | BSSW | Flyforum | 24 | 21-12-2008 18:47 |
Kraftig nedgang for Molde | AirbusTrond | Flyforum | 47 | 17-11-2007 04:40 |
Lille tilbagegang i Billund | Bll spotter | Flyforum | 0 | 01-02-2007 13:47 |
Nedgang i Billund | Bll spotter | Flyforum | 0 | 01-10-2006 13:10 |