![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg bare lurer på en ting.
Når flyene er inne på vedlikehold er det en selvfølge at personellet på STS ikke må igjennom sikkerhetssjekker før de går inn i flyene osv. Men når flyene skal ut i trafikk igjen, blir det da full gjennomgang med metalldetektorer, bombehunder og alt annet sprøtt? Er det ikke ganske lett å ta med ulovlige ting på fly uansett hvor god sikkerhet det er dersom det finnes uærlige personell på STS osv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kunne fortælle de første 10 måder for personale i fx Kastrup til at komme ind på det lukkede område uden at gå igennem metaldetektor eller blive nærmere checket og det ikke fordi jeg ved noget som helst specielt i forhold til andre med alm. kendskab til sikkerhedskontrollen på Kastrup på personaleniveau. Så hvis nogen virkelig vil lave revage så er det sikkert muligt. MEN der er også meget kontrol som vi ikke kender til, nemlig det som sker i det skjulte. Personligt tror jeg at skjult kontrol udgår en stor og meget vigtig del af flysikkerhed.Derudover kan/bliver der lavet stikprøve kontroller uden varsel af personale i områder hvor der normalt ikke er kontrol. Dette har også en vis afskrækkende virkning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå har ikke jeg vært nede ved noen av hangarene her på flyplassen på en stund, men mener da bestemt at du kommer deg ikke inn lengre nå, etter at nye gjerder etc kom opp UTEN å måtte gå gjennom sikkerhetsslusene....
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For å komme inn på STS hangar på OSL så må du gjennom sikkerhetskontroll. Når det er sagt, så har de nok utstyr på verkstedet som er nødvendig for flyvedlikehold som fint kan brukes til 'andre' ting...
![]() |
#5 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Da jeg var på treningshallen for noen uker siden overhørte jeg en samtale fra den lokale flyplassen der han snakket om flykapteinen som måtte igjennom en stor sikkerhetssjekk på seg selv og da han (Mannen jeg overhørte samtalen på) kom inn i cockpiten før avreise, står øksa fremme. Dette har jeg egentlig ikke skjønt. Flybesetningen må igjennom full sikkerhetsjekk, men inni cockpiten kan de visstnok ha hva de vil. Hvor er logikken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Logikken er at de ferdes gjennom 'sterilt' omraade paa vei til maskinen og foelgelig maa gjennom samme prodedyre som alle andre.
Selvfoelgelig er det smutthull - tilsiktede og utilsiktede. Mekanikere maa ha vaerktoey. Kokker i restauranter trenger kniver ogsaa innen sterilt omraade. Noen ganger maa fornuft og praktisk tankegang gaa foran prosedyrene. Man vil uansett aldri klare aa oppnaa en 100% steril og 'sikker' flyplass. Det er det heller ingen som oensker (unntatt noen idioter paa visse offentlige kontorer...), for da har vi ogsaa oppgitt alle vaare personlige rettigheter. For ikke aa snakke om kostnadene .. Men kontrollen maa vaere god nok til at de som planlegger faenskap finner risikoen for stor til aa klare aa gjennomfoere store opereasjoner, og der tror jeg faktisk vi er langt paa vei. Galningene som opererer alene vil man aldri kunne gardere seg 100% mot ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
sk909 OY-KBN på verksted ? | scanhorse | Småprat | 6 | 31-05-2011 18:02 |
SAS velger verksted i Israel | rjsol | Flyforum | 33 | 03-06-2010 20:19 |
Redningshelikopter mer på verksted enn i lufta | storg | Flyforum | 7 | 05-06-2008 22:52 |
Sikkerhet ved Kastrup ikke godkjent........????? | LN-FOC | Flyforum | 16 | 21-09-2006 15:10 |
Sikkerhet-/ID-sjekk ved billettløse reiser? | LN-BRK | Flyforum | 9 | 31-12-2004 18:39 |