![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
http://www.newsweb.no/index.asp?symb...ding_ID=138517
Norwegian fraktet i oktober 486 529 passasjerer mot 325 981 i oktober 2005, hvilket gir en økning på 160 548 passasjerer (49 %), og 53 % vekst i passasjertrafikken (RPK). -------------------------------------------------------------------------------- -Total passasjertrafikk (RPK) økte med 53 % i forhold til oktober 2005. -Total kapasitet (ASK) økte med 60 % i forhold til oktober 2005. -Kabinfaktoren var 76 %, hvilket er 4 pp lavere enn oktober 2005. -For oktober forventer selskapet en yield i størrelsesorden NOK 0,70. http://www.newsweb.no/cdco/atmnt/TrafficOctober.pdf?id=49246 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Lett å øke i antall passasjerer så lenge man ekspanderer. Kabinfaktoren sier vel litt mer om ståa, og den gikk jo ned. For å være litt pessimist
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Slike pressemeldinger begynner jo å bli en vane/uvane.....enrom stigning i produksjonen. En får jo ikke reelle tall før en har 1 års drift uten store utvidelser. Er jo litt "fjernt" å sammenlikne med fjorårets tall når selskapet så helt annerledes ut med tanke på antall fly etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Alltid artig å se hvor forskjellig media tolker tallene:
VG melder om "Flere ledige seter hos Norwegian, Flyselskapet Norwegian flyr med flere tomme seter enn på lenge" mens NA24 skriver "Norwegian letter. Nordmenn setter seg gjerne inn i et Norwegian-fly. Sjefen er fornøyd med at flere flyr med SAS-konkurrenten." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Kanskje dette er et litt mer interessant bilde
![]() - Kabinfaktor noenlunde stabil fra år til år - Yield svakt nedadgående - Kostnadene er på samme vei - svakt nedadgående (mye planlagt vedlikehold i Q1 2006, derfor høy unit cost) Ut fra dette kan en si at introduksjonen av nye ruter har vært vellykket - og DY tjener penger!
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NAS oktober trafikk tall | branserud | Flyforum | 10 | 05-11-2010 18:40 |
NAS TRAFIKK STATISTIKK MARS 2007 | sail4fun | Flyforum | 2 | 11-04-2007 11:50 |
NAS TRAFIKK STATISTIKK FEBRUAR 2007 | sail4fun | Flyforum | 5 | 06-03-2007 17:53 |
TRAFIKK STATISTIKK NOVEMBER 2006 | sail4fun | Flyforum | 15 | 06-12-2006 13:04 |
NAS trafikk statistikk 3Q | sail4fun | Flyforum | 0 | 11-11-2004 09:02 |