![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Norwegian fraktet i november 425 983 passasjerer
mot 315 601 i november 2005, hvilket gir en økning på 110 382 passasjerer (35 %), og 41 % vekst i passasjertrafikken (RPK). -------------------------------------------------------------------------------- -Total passasjertrafikk (RPK) økte med 41 % i forhold til november 2005. -Total kapasitet (ASK) økte med 50 % i forhold til november 2005. -Kabinfaktoren var 69 %, hvilket er 5 pp lavere enn november 2005. -For november forventer selskapet en yield i størrelsesorden NOK 0,73. http://www.newsweb.no/cdco/atmnt/TrafficNovember.pdf?id=49865 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Kan virke som Norwegian sliter med å få rutene sine i Polen til å bli en suksess. Tar nok litt tid før rutene er oppe og går, men kanskje ikke polakker er de mest kjøpesterke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Les på E24
Satsingen på Polen har , så langt, ikke vært heldig for Norwegian. Kabinfaktoren og Yielden er på veg nedover. Hvor lenge har de penger til å fortsette med å betale ut penger for hver passasjer de tar ombord. ??
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
se også: http://www.scanairforum.net/forums/read.php?TID=15460
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
Skal man tjene penger på lang sikt må man ofte bruke (les investere) penger på kort sikt.
Og det er vel litt tidlig å dømme Polen setsingen ned allerede? Dessuten har DY satt fra på forhåmd at det vil gå ihvertfall 1år før de går break-even i Polen så det er ikke noe å hisse seg opp over |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Uvanlig kommentar fra en blåruss. :clap
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Hører forøvrig rykter (fra internt i selskapet) om at DY sliter med fyll og bråk på Polen-flightene, noen her som har sett noe slikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]()
Kanskje.Hvis de eksisterer om to år da?Noen som vet hva de sitter igjen med i pengekassa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]()
Fløy med DY til Polen i sommer, og kan bekrefte at det var ganske mye støy fra de polske gjestene. I tillegg satt de å knastet å tastet på mobiltelefonene i ett sett under flyvningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Men Norwegian er ikke lenger billigst fra Norge til Polen. Wizz har atskillig bedre tilbud fra Torp, ser det ut til... Men de taper nok en del på at de ikke er bedre markedsført.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Dec 2006
Posts: 3
|
![]()
Vet de sliter med med en del drikking og røyking på dass på polen flightene.Er ikke de rutene som står høyest hos ccm i norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,518
|
![]()
Mod. komm:
Slo sammen to traader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]() Quote:
Og dessuten må jo også prosjektet være økonomisk fornuftig, slik at vi inngår minustegnet i bunn av regnearkene våre, hvis ikke må det kuttes og spares eller så må hele prosjektet nedlegges for å slippe å måtte kaste gode penger etter dårlige. Sunk costs are like spilled milk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ai - det koster i Polen tydeligvis, men det som overrasker meg er at belegget er såpass lavt - selv i en god måned som november. Med en yield på 73 øre skal DY ikke ha kostander over 50 øre før det blir røde tall, og strengt tatt tror jeg ikke de klarer å holde CASK på 49 øre som i sommer. jeg vil tro de ligger rundt 51 øre (heldigvis for all aktørene i flybransjen har det være midlt og lite med de-icing), og da vil november isolert sett gi ca 3 millioner i minus. Det går unna som bare det på norsk innenriks om dagen, så utlandet (og særlig Polen) må koste.
Richard - hvis det skal ta over ett år å få WAW til å gå rundt, må Kjos & Co ha regnet inn store gevinster etter det. Ett år er lang tid i dagens bransje, og jeg tror neppe f.eks. Ryanair sitter og ser på at en base taper penger i ett år. Særlig ikke et marked som Polen der konkurransen intensiveres, og det er lite håp om å bli kvitt noen av aktørene - men heller at det kommer flere konkurrenter ettersom polsk økonomi blir bedre og mer internasjonal. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TRAFIKK STATISTIKK JUNI 2007 | sail4fun | Flyforum | 6 | 06-07-2007 16:17 |
TRAFIKK STATISTIKK APRIL 2007 | sail4fun | Flyforum | 9 | 08-05-2007 14:11 |
TRAFIKK STATISTIKK JANUAR 2007 | sail4fun | Flyforum | 1 | 06-02-2007 08:11 |
NAS TRAFIKK STATISTIKK OKTOBER 2006 | sail4fun | Flyforum | 6 | 07-11-2006 11:18 |
NAS trafikk statistikk 3Q | sail4fun | Flyforum | 0 | 11-11-2004 09:02 |