Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-02-2025, 02:16   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Mandag

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Kom i prat med noen unge gutter på toget ned hit fra indre dalom les Vegårshei. De skulle på byen i Arendal og bytte på Nelaug. Mente at Trump stod for mye positivt og at norsk media svartmaler for mye. Sørlandet har nok landets høyeste andel av tja folk som liker Trump. De rakk å tømme en pils i kafevogna det korte strekket.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Det er nok lettere å like Trump når en ikke på noen måte er berørt av det han og hans CEO Musk gjennomfører! Selv er jeg vel den her inne som er mest berørt og er vitne til hva som skjer. Jeg jobber fortiden med et av de Government Agencies som blir “effektivisert” av Musk sitt team og vi opplever at det meste ikke virker lenger, adgang i form av Login er ute av drift og jeg vet lite om hva jeg kan levere om noe som helst neste uke.

Som alle seriøse nyhetskilder i kveld melder er USA under et Hostile Coup, verdens rikeste mann har tatt over styringen av USA’s operasjoner, han som på ingen måte er folkevalgt, styrer ennå the Treasury Payments og har satt til side en rekke av prosjektene, programmene kongressen har vedtatt - de neste 48 timene vil vise om rettssystemet kan bremse - stoppe kuppet. Så langt i kveld ser det ut som Musk og hans team ikke lar seg stoppe av en rettsavgjørelse - dette bør alle være meget bekymret over.

Som et eksempel - jeg jobbet i 10 år for en av verdens fremste kreftforenings organisasjon, som har mottatt 3 Nobel priser i medisin, i kveld er denne organisasjonen satt ut av spill, 80% av budsjettet er borte ! Jeg har også overlevd et seriøst kreft angrep takket være nettopp den forskningen min tidligere organisasjon har funnet kur for. Dette er ikke Woke, kreft rammer alle, Wokes og Trumpeters, hvorfor stoppe dette ? Jeg tviler sterkt på at noen av Trump supportene kan fortelle meg hvorfor det er fornuftig og god politikk å stoppe all Kreftforskning i USA (som skjedde i dag).

Eller ta en titt på dette bildet, mulig at i Maga land renner vann oppoverbakke, men i California er dette resultatet av Trumps ordre om å åpne vann resoarene for å “hjelpe” Los Angeles brannene:

[IMG]IMG_7366 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Det er tatt av min svigerinne langs I-5 i dag, vannet som skulle brukes til å vanne alle farmene i California’s landbruksområde (som er blant de største i USA) er nå en flom som ødelegger de samme landbruksområdene. No Problem in the MAGA world - we get cheap Avocados from Mexico, ooohhh wait we just added 25% tariffs on Mexico….

Jeg prøver jo å følge med i Europeiske forhold, men i følge Maga Musk Trump Project 2025 er jo Ungarn landet i Europa som virkelig er den økonomiske dynamoen - det eneste landet i Europa som fungerer, den beste vinen kommer fra Ungarn, de beste bilene produsert i Ungarn, og Ungarn har det eneste flyselskapet som en kan bruke i Europa ! Det er hva Truth Social forteller oss og mange tror på ! Good Night and Good Luck on your Air Hungry flight !
Old 10-02-2025, 03:10   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Mandag

Gratulerte nabo’n (superMAGA) med å gi bort persondataene våre til Elon’s Minions .. Han så litt betenkt ut, faktisk. Men litt sent nå ….

Kjedelig superbolle i år.. Chiefs er jo sjanseløse og pauseshowet var grusomt. Time for bed.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2025, 05:45   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

God morgen fra Ris. Snart blir det servert kaffe på sengen - før man forflyttes til sofaen og der er det forhåpentligvis fyr på peisen. Ha en bra start på uken:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2025, 06:39   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra mitt andre hjemland. Ligger akkurat nå ved en rooftop pool og ser utover Jumeirah hotellene hvor barna vokste opp. Anner meg opp til en lang dag med møter og en utagerende middag med kunder/venner. Kalde 22 i dag som passer til dress, men den lokale Vidar Theisen melder 27 mot helgen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2025, 07:41   #5
Futura
ScanFlyer Gold

God morgen fra noe så lite spennende som Lommedalen. Det var -10 da vi kom hjem i går. Nå er det nede i -3. Vi hadde, som alltid, en fin flight med Norse. Det er selvfølgelig ikke det samme å tilbringe 12-13 timer i Economy, som i Premium, men det gikk overraskene greit. For det vi sparte på å fly Eco kunne vi vært 2 uker til i Asia(det var vi jo egentlig). Flyet var utsolgt, det var 5-10 ledige seter, som antakelig er now-show. Som forumets største Norse-fan gleder det meg å oppleve fulle fly. Det tok over 1:15 før bagasjen kom på båndet, men med 330pax ombord så må man godta at det tar litt tid. Mine foreldre hentet oss, så var vi hjemme hos dem i litt over 1 time, før vi kjørte siste strekket i vår Leaf, som de har passet på. Nå er det fyrt opp i peis og ovn, så skal det fyres godt utover dagen, så vi får skikkelig varme i huset. På onsdag kommer elektriker og skal bytte alle sikringer, så da vil vi være uten strøm en hel dag, så da bør varmen ha satt seg. I dag skal vi en tur innom Sandvika Storsenter, så Leafen får stått noen timer i varme og tint seg litt og konas bil skal hentes hos svigers. Ja så skal det selvfølgelig vaskes noe klær. Ha en god dag, enten du er her eller der.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2025, 08:13   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra kontoret. Grei start på dagen når den lokale ungdomskolen står å selger kanelboller på stasjonen. Vinterfest med førsteklassingen etter skolen. Ha en fin dag.
Old 10-02-2025, 08:32   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Linje 1. Lang dag på kontoret som starter med Teams møter med Hong Kong før det kommer en bøling selgere for kurs, pølser og øl. Rundes vel av ca til siste VY toget hjemover. Slitsomt men innmari morro.

Ha en best mandag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2025, 08:52   #8
Gunnar
ScanFlyer Gold

Solrik morgen fra Forus. At det blir kaldt om vinteren når skyene forsvinner får tåles. Isen på bilruta i morges var tross alt av det medgjørlige slaget.

Nå er det kaffe i koppen, og nok av oppgaver som skal gjennomføres på PC-en. Satser på en god uke.
Old 10-02-2025, 09:21   #9
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Her var det minus 10 grader på morningen. Heldigvis hadde kjerringen fyrt opp i ovnen før hun gikk på jobb så det var godt å varmt i huset.

Lite planer for dagen i dag. Håper på noen avklaringer fra Riksen og veien videre.
Old 10-02-2025, 09:58   #10
Tjab
Upgrade me....

Morn fra KSU. Her der det vel noe pakking om ikke lenge før en tulltur til Florida

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2025, 13:47   #11
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God mandag fra Santiago. Ny uke, nye muligheter - og et år eldre og klokere. Litt sliten søndag i går etter lørdagens pool party, men fikk en fin løpetur i solnedgangen. Indretjeneste i dag - og en treningsøkt. Temperaturen skal over 30 i dag også. Ha en fin dag.

Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2025, 14:30   #12
FBI2012
ScanFlyer Silver

FBI2012's Avatar

GOD MANDAG fra Toronto!

Har vært noen dager her i Canada for å handle litt småting, men også for å få oppleve litt miljøforandring fra dagliglivet i Norge og Europa. Folk her borte er så utrolig hyggelige og sympatiske og det er deilig å høre at det faktisk går an å snakke amerikansk-engelsk med "inne-stemme."
Skulle egentlig ikke handle så mye, men det var før jeg oppdaget at Marshalls hadde fått inn en hel del navy-blue ytterjakker i merket Tommy Hilfiger, Michael Kors og Nautica som passet meg PERFEKT og som var til under halv pris "off-the-rack." Jeg valgte derfor heller å fokusere på hvor mye jeg sparte enn hvor mye jeg brukte

Ha en fin mandag!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1417.jpg
Views:	159
Size:	159.1 KB
ID:	55849   Click image for larger version

Name:	IMG_1414.jpg
Views:	161
Size:	159.2 KB
ID:	55850  
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2025, 15:45   #13
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Forus,
En travel jobbmandag nærmer seg slutten , dagen rundes av med litt jobbing i Flymuseets tjeneste.
Nydelig vær her over i sørvest også og det ser ut som det skal vare ut uken.
Ha en fortsatt fin dag
OJB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules