![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Snart på vei ut døren for en fin tur til fots ned til lobbykontoret ved Oslo S. En slags torsdagsfølelse…så da blir det spennende å se hva som står på menyen og ikke minst hva som serveres i glassene i kveld. Best dag ønskes!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Asker. En espresso i solveggen, men vi venter på barnehagen skal åpne. Per nå har jeg en bil i garasjen jeg ikke kan kjøre, så får se om det løser seg av seg selv i løpet av dagen, eller om jeg må gjøre noe innen helgen. Og om minstemann og jeg må ta bussen til svømmeskolen? Arbeidsdagen går med til en båttur på fjorden med jobben, så det passer i greit i solen. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra vaskehallen på Vinderen. Min venn fra Stuttgart er plutselig til. Kn disposisjon igjen og den ikke ut.
17 kilometers tur i går kveld med en pitstop på en skjult perle ved vannet ga virkelig sommerfølelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra Tønsberg. Her eier man alt som står i garasjen, så man er sikret det transportmiddelet man måtte ønske. Ikke at man trenger noe annet enn et par sko sånn umiddelbart. Blir nok mer hagearbeid i dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God morgen fra Kongsberg. Her ligger det an til en effektiv dag. Først kjørte jeg sønnen til jobb, deretter ble det besøk hos elektriker og nå er jeg på sykehuset for a ta litt prøver. Nå venter jeg på å få satt A vitaminene intramuskulært. Veldig greit å få ordnet det samtidig så jeg slipper flere runder her i dag. Alt ordner seg med Pandion status. Etter det blir det undervisning fra 10 og et par timer fremover.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God morgen fra Solli plass. Full møtekalender i dag også. Skal treffe en gammel kollega fra Mexico etter jobb så da spøker det vel for kveldens løpetur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra Lillestrøm. Straks venter en liten kjøretur inn til bortekontoret for å levere litt stæsj. Men det skal ikke stresses denne uken. Forrige uke var skikkelig slitsom og punktumet for de "store begivenhetene" denne jobbsesongen. Fortsatt litt reising som gjenstår før sommeren men ingen store prosjekter som skal bæres i mål.
Så denne uken skal man ta vare på kropp og sjel og tenke på livsglede. I dag skal jeg besøke båten en tur. I morgen er det golfpro time til lunch. Sånne ting. ![]() Ha en like best dag
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
God onsdag fra bortekontoret.
Det kontoreres, og det tas viktige avgjørelser. I dag måtte jeg f.eks. bestemme meg for hva jeg vil spise på sommerfesten. Ha en god en ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
G’morgen, ja .. Her har man fått vaffelmix i hus så jeg har noe å ta med til ‘17-mai’-nabofest i området. Det skal visst. finnes noen norskies rundt her, og noen har forsøkt å tromme oss sammen til en sammenkomst. Så vi får se hvordan det går. Kan bli interessant.
![]() Ellers er det ved det gamle .. Ut med valpen i fint vær og god temperatur før vpn-tunnellen borres opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Hatt litt trøbbel med FR-installasjonen min, men ser ut som at jeg endelig har fått både Flightaware og Fr24 til å 'samarbeide' fredelig'. Lenge siden jeg programmerte nye stasjoner og gammel mann husker ikke slike ting særlig godt når de ikke praktiseres. Har operert med min gamle location inntil nylig og har måttet innstallere alt på nytt. Som vanlig ikke trøbbelfritt, men det går seg til .. Fin hjernetrim om ikke annet.
![]() Nå er en stasjon oppe og står (KGRD3). Dårlig rekkevidde da jeg ikke har den beste plasseringen, men har skumle planer om å gjøre noe med flaggstanga. Skulle ønske noen fant opp en bluetooth-antenne ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
Flaggstang funker bra ![]() Sent fra min SM-S918B via Tapatalk
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Sant sant ... men nå må jeg bare finne ut hvorfor wpa_supplicant.conf sletter seg selv når jeg legger den inn på SD-kortet ... Helsikes opplegg ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Og det gjorde det, uten at jeg trengte ofre en kalori. Så får man se på sikt hva man må gjøre på bilfronten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
God ettermiddag fra et godt og lunkent Stavanger. Bikker straks 26 grader her på Sola… Jeg venter på et forsinka SAS-fly til Oslo, og deretter videre til Stockholm. Er kanskje et par andre også som har tenkt seg til den svenske hovedstaden for å feire 17. mai i år
![]()
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() Quote:
![]() Visste du det før dere flyttet, eller fant du det ut etter at dere hadde flyttet inn i huset? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
|
![]() Quote:
Jeg tviler sterkt på at det finnes "ekte nordmenn" (kanskje noen generasjons innvandret nordmenn) der. Det baserer jeg på at jeg har vært i byen flere ganger fordi svigerinnen min kommer derfra. Da broren min (gift med henne) bodde der var han og barna deres de eneste norske i byen, og det var for 10 år siden. Med tanke på at byen ikke er den mest attraktive (unntatt at det er en universitetsby) og en typisk arbeiderklasse by (lavinntekt) så finner jeg det vanskelig at mye har endret seg siden. Husker byen som i decline pga nedleggelsene av industrien der og økende fattigdom (ikke hjemløs problem da, men andre sosiale problemer). Jeg var der totalt 5 turer iløpet av en 8 års periode. Men Greenwood SC er en fantastisk sørstate sted/ by å tilbringe rolige og avslappede dager som snart pensjonist (om jeg forstår riktig) med flotte natur med Lake Greenwood (perfekt sted i varme og klamme sommerdager) i nærheten og et samfunn i roligere tempo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Bor i McCormick. Savannah Lakes. Mye pensjonister, ja, og mange fra Midtvesten og 'flyktninger' fra Florida. Så sikkert noen med norske aner. Ser ut som at området øker i popularitet etter hvert som mange drives ut av Florida av høye forsikringspremier, orkaner og andre kostnader. Florida er ikke lenger noe pensjonistparadis, og her er det rimelig og bra å bo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er jo ikke langt unna. Kan ikke huske at jeg har vært der fordi vi dro mer nordover til GSP eller sørover til SC kysten hvis vi skulle dra vekk derfra.
Kan tippe at hvis området ser en økende befolkningsvekst så er det nettopp pensjonister (inkl norske pensjonister) som flytter dit av grunner både du og jeg nevner, pga stedet er ikke akkurat attraktivt for arbeidere. Håper du finner deg godt til rette der og at du overlever den klamme og varme sommeren der (husker det veldig godt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ps: LN-MOW.
Du har tettstedene Norway, Denmark and Sweden på en rekke ikke for langt unna deg (i amerikansk målestokk), langs hwy 321. Ikke noe spesielt med stedene, men husker det var morsomt for en nordmann (da i slutten av tenåringene) å krysse av. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Best onsdag:-) | EB | Flyforum | 18 | 12-07-2023 20:17 |
G'onsdag ....; | LN-MOW | Flyforum | 31 | 19-10-2015 21:11 |
G'onsdag | LN-FHU | Flyforum | 6 | 06-05-2015 16:01 |
G'onsdag ... | LN-MOW | Flyforum | 18 | 28-05-2014 22:59 |