Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-05-2023, 05:20   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad tirsdag fra Ris

God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Dagens kontor blir på Engø Gård så slipper vi køen i ettermiddag. Regner med at arbeidsdagen avsluttes med Afternoon Tea på den historiske gården på Tjøme. Følelse av fredag på en tirsdag anbefales på det varmeste.
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 07:08   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Glad tirsdag fra Ris

God morgen fra Forus. Tilbake fra ferie og det skal kun jobbes to dager denne uken. Har på følelsen at det kan bli rolige dager. Ha en fin tirsdag forumister!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 07:20   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Trondheim. Glemte helt at jeg skulle forsøke å få klippet meg på Cutters Osl i går selv om jeg hadde 3 t å vente, får satse på bedre lykke i ettermiddag. Skal ellers selge bil og bilen må ha EU kontroll før juli. Regner med at salget går bedre med godkjent bil. Utfordringen er at merkeverksted ikke har tid før 16. juni. Hvilket «ikke originale» verksteder er til å stole på? Bilen er 4 år og ett år igjen av garantien.

Tilbake til fly. Tror det går ok med sas om dagen, stort sett vært fulle fly hver gang jeg har vært på tur i denne våren.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 07:36   #4
Eirik
Livsnyter

God morgen fra Munchen.
Litt hjemmejobbing i dag, før 17.mai feiring i Englischer Garten i morgen.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 08:01   #5
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Om ikke så lenge går ferden til kontoret på Notodden. Kjekt å dra dit innimellom og hilse på gode kollegaer. Jeg skal ellers skaffe meg nasjonalt ID kort i dag. I Kongsberg var det evig lang venting, men på Notodden får en det på dagen.

Ellers blir det samtale med livlegen i dag vedrørende gårsdagens prøver. Satser på at de er orden. I kveld blir det som alltid fotball på fjernsynet. Den 16. mai er jo årets store festdag for oss som liker fotball, selv om den i år overgås av 20. mai. Vi satser på solid Brann seier i dag etter to svake kamper.
Old 16-05-2023, 08:35   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra kontoret. Det får vel jobbes litt, før jeg tar helg. 16. mai betyr en løpetur opp til Skaugumsåsen, som tradisjonen har blitt. Ha en fin dag
Old 16-05-2023, 08:40   #7
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra kontoret. Venter en tur innom hudlege for å sjekke funky føflekk, og siden jeg ikke har Pandion-kort hos HelseNorge anbefalte fastlegen meg å benytte helseforsikringen via jobb.
Ellers så ble kalenderen i ettermiddag veldig full plutselig, skal hente i barnehage, lever bil for å få montert hengerfeste, samt handle til morgendagen. Må fort også lage mat til morgendagen og hente bilen igjen, så rekker ikke kjede meg...

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 08:44   #8
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hei fra bortekontoret.. Jobber febrilsk med å stappe fem dager inn i to og ser ut sem det blir hyttekontor på fredag i det minste.

Nå går det radig unna på jobb samt at tre feriereiser med husholdningen finslipes/bookes i løpet av dagen.

Gleder meg faktisk skikkelig til i morgen tross en alt for tett agenda.. Begynner med champis nede i lia før det bærer ned til byen..

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 08:59   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God tirsdag fra Oslo. Må si jeg begynner å bli lei av alt av svindel og drit som rammer meg . Først Uber transaksjoner på Amex kortet. Jeg hadde bankkortet mitt før jeg gikk på nattevakt søndag kveld, brukte det i en brusautomat på jobb. Så har jeg sikkert klart å miste det eller legge det igjen der. Oppdaga det i går kveld da jeg skulle betale for noe og kortet ikke var der. Så sjekket jeg hjemme, ikke her. Så gikk jeg inn på nettbanken. Flere ukjente transaksjoner blant annet fra en nettbutikk som selger fra Kina og ja faktisk Narvesen på min egen jobb som jeg ikke har vært innom på lenge (og som uansett var stengt i den perioden jeg var på jobb).

Jaja får ringe banken, kortet har jeg uansett sperret i nettbanken, men de ukjente transaksjonene må jeg få kansellert.

Uansett i dag blir det nå en 16 mai i tradisjonen tro - fest og moro i kveld. Så får jeg se hva jeg finner på i morgen på selve 17 mai.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 09:10   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Og skal jo egentlig ikke bankID stoppe transaskjoner i nettbutikker? Det finnes vel knapt et sted både nasjonalt og internasjonalt man ikke må verifiseres gjennom bankID nå til dags ved netthandel (ja bortsett fra Amex da som ikke bruker den slags)
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 09:36   #11
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

God Morgon från Madrid,
Ny vecka och ny stad, nästan så att jag längtar hem Behagligare temperatur här än i Kairo i alla fall. Ha en flott uppladdning inför 17e Mai!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 09:50   #12
ClassOne
Handelsreisende

ClassOne's Avatar

Heisann fra Haugesund Lufthavn Karmøy, som det så fint heter. Her skal den nye direkteruten til København testes, og noen herlig dager med smørrebrød og snaps venter.
Ha en super dag folkens
Old 16-05-2023, 10:14   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Hei fra Solkysten. Her blir det å få ferdigstilt arbeidsdagen, slik at en kan komme seg i bunaden (rød drakt) og på kamp. Stabæk skal få svi i dag når to middelmådige kamper skal hevnes foran smikkfull Stadion.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 14:17   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Hei hei fra Gaustad. Bortekontorering for full maskin her, før det bærer hjem. Desverre ikke langhelg da jeg skal til Munchen på jobb fra torsdag til lørdag.

Forresten irriterer det meg at ikke Delta kunne flydd til Kjeller...

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 17:19   #15
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Og skal jo egentlig ikke bankID stoppe transaskjoner i nettbutikker? Det finnes vel knapt et sted både nasjonalt og internasjonalt man ikke må verifiseres gjennom bankID nå til dags ved netthandel (ja bortsett fra Amex da som ikke bruker den slags)
BankID er heller unntaket enn regelen for mastercard online her i utlandet. Alt jeg handler fra amazon er uten bankID
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 19:33   #16
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

God aften fra hovedstaden.

Litt pakking og slikt står på programmet. I morgen blir det gjensyn med BA763 som jeg i mine yngre dager har hatt noen turer på Arvingen stusset fælt da jeg viste han setekartet og viste at vi er plassert på en seterad med to siffer - får ta det som en dannelsesreise

Hjem igjen på lørdag - da på en seterad som er mer innenfor normalen

Ha en fin 16.mai-kveld!

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 19:50   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Arvingen stusset fælt da jeg viste han setekartet og viste at vi er plassert på en seterad med to siffer - får ta det som en dannelsesreise
Var da mye bra tosifret på BA i gamle dager? 62 og 64K, f.eks.

Gudd dei fra heimen. Endelig hjemme og klar for en liten midt-i-uka-helg før en inneklemt dag.

Ikke noe som å endelig logge av, tusle bort til heisen, sjekke mobilen mens man venter, og oppdage chatmeldinger i teams som avslører at du hadde glemt å kopiere noe fra et Excelark over i en mail du hadde sendt - og det er visst et Excelark jeg ikke pleier å lagre etter at jeg har sendt mailen, så det måtte lages på nytt

Noen prøvde også å ringe meg mens jeg var på butikken, men svarte ikke da jeg ringte tilbake, og har ikke ringt igjen, så da antar jeg at alt er i orden.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 20:03   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

hau hau .. travel uke her i vestsørøst. Når andre har inneklemte dager har jeg uteklemte dager. Ellerhvadetnåheter ... Vanlig arbeidsuke er det ihvertfall.

Kommet meg over lunch før jeg har kommet meg ajour. Heldigvis er Paypaltrollet i godlune om dagen, så da har jeg tid til å konsentrere meg om det jeg egentlig skal gjøre. Prinsessa ligger til lading rett bak stolen min, så jeg gjør mitt beste for ikke å restarte jævelskapen forstyrre henne.

Sommeren er her for fullt. Temperaturen er rundt normalen og været er så ustabilt som det pleier å være på denne tiden. Med andre ord fare for torden. Som jeg har oppdaget at Prinsessa ikke liker .. Velvel - dagene flyr ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2023, 21:47   #19
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God aften 16.mai fra Stavanger. Her er en akkurat ferdig med en bedre biff middag, dog heldigvis ikke for mye mat da en i meeget voksen alder har begynt å lære litt…
Dagen har vert innholdsrik, måtte også innom gamle kontoret på Sola for et møte og der mekket en god kollega vafler til lunsj. Litt handling på Kiwi og transport av datter som skulle på party nå på kveldingen er også utført.
Så her blir det ingen utskeielser i kveld, roen bare nyyytes

Posting Rules