Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-05-2023, 05:51   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Best fredag :-)

God morgen fra Villa Granlien. En rask kopp kaffe før jeg går ned til byen og det første morgenmøtet. Så blir det hjemmekontor før jeg må gå tidlig for å hente unger i barnehagen - planen er å være sliten nok til å gå å legge meg samtidig med 5 åringene i kveld. Best fredag ønskes.
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 06:02   #2
Concorde98
ScanFlyer Silver

Default Re: Best fredag :-)

God morgen fra Ruter i retning Oslo.
Da var det fredag allerede, kort uke som går fort. Av helgeplaner er det småflytur tidlig i morgen, ellers ikke så mye planlagt før Kalallit Nunaat tur senere i mai. Det begynner man å se fram i mot nå.

Stilig fredag folkens og god helg!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20230505_052911.jpg
Views:	480
Size:	30.1 KB
ID:	53320  
Old 05-05-2023, 06:36   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra toget sørover retning Trondheim. Dagen byr på en kjip samtale, litt feiring og en flytur i fullt fly mot Osl. Hadde første Embraertur i Sas farger i går og må si det er betydelig bedre plass i setene enn med hakket større sas fly. Setenekonfig er jo perfekte for kjærestetur også.

Fikk jo også greit med mat for 39kr på flyplassen i går kveld.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 06:49   #4
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Riktig god morgen fra Kongsberg

Kjølig her på morgenkvisten i dag. Gradestokken viser -2,5 grader. Ellers er kona kjørt til toget for deretter å ta flyet til Lakselv. Hun skal deretter videre til Bekkarfjord. Direkteflyet til Lakselv er glimrende når hun skal dit. Omstendighetene er dessverre ikke så hyggelige. Hun har en nær venninne der oppe og hun mistet nylig mannen sin helt brått og uventet. Hun trenger hjelp og støtte i den vanskelige tiden så kona drar oppover i dag og blir der en uke for å være der med henne.

Ellers blir det rolig med jobb i dag. Jeg er 50% sykemeldt og siste dagene har vært hektiske så i dag blir det en helt rolig dag med litt trening.
Old 05-05-2023, 07:37   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Hvalstad. Barnehageleveringen er gjennomført og nå er det tid for en espresso i solveggen. En god mix av hjemmekontor og private ærend er planlagt. Blir vel også å få tak i noen tyske hvite asparges så middagen kan sikres. Ha en fin dag
Old 05-05-2023, 07:45   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Knausen.. Her blir det hjemmekontor med peis og nykvernet kaffe. Ble ganske utagerende i går med åtte retter på den nye "Betong"... Egentlig langt utenfor min komfortsone med gråe vegger og tatoverte kokker som sitter på huk ved bordet og forteller om hvor persillen er fra - MEN, det var faktisk meget bra.. Dragen er som vanlig svært god på dette med fyllsyk mann og gliser mens det danses til Withney Houston i steden for kjefting..

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 08:00   #7
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra Forus. Da har man stemplet inn for ukas siste arbeidsøkt. Ser ut til å bli en nydelig dag her i sør-vest så får vi se om været skulle endre seg i løpet av dagen. Ikke helt de store planene for helgen. Blir i hvert fall å sette seg ned foran tv'en i kveld for å se på The Voice. Mandag sette kursen mot Spania for en snau ukes avslapping i sola. Via Stockholm på mandag og direkte hjem på lørdag. Så spørs det om det blir årets eneste utenlandstur? Time will show.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 08:02   #8
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen, ja ... Her i nord er man igang med siste bortekontordag for denne gangen. I ettermiddag går turen sørover via Bodø. Ja, nettopp.
Nydelig vær, bagasjen er altfor tung med goodies, men har tatt noen grep for å slippe å betale overvekt. Så får vi håpe alt går på skinner ....

Kom en gjeng kolleger fra diverse stasjoner innom forleden for å beundre nykontoret. De er ikke ferdig med deicingsesongen 22-23 ennå. men sertifiseringen er allerede i gang for 23-24 .. Viktig å få det klart i tide.

Ha en fin dag y'all. Kun en søvn til før jeg kan strekke meg ut i min egen seng.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 09:03   #9
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra Stavanger. Også her skinner solen, men det blåser sur, kald vind.
På eftan tar SK meg til BGO for jobbing. Ja, for det må faktisk jobbes av og til
Ha en glitrende flott helg
Old 05-05-2023, 09:11   #10
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Morn fra Bergen.

Blir snart opp på BGO å hente "fint folk" fra ALC.
Så transport oppdrag på de resten av dagen.
Vi skal i kirken sammen og middag seinere før det blir siste forberedelse til morgendagens konfirmasjonen vi skal i. Travel dag og helg venter.

FQTV

FQTV is online now   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 09:24   #11
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra kontoret. Deilig sykkeltur hit, men meget friskt den første kilometeren for oss som bor på vestsiden av Vest-Knausen (Kolsåstoppen), men så fort man kommer seg rundt er det deilig i sola. Ligger nok an til en utepils på takterrassen i løpet av dagen

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 10:22   #12
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God dag fra gjemmekontoret.

Noen timer med kontorering, før man kommer seg på bussen vekk herifra, og en liten tur utenlands. Først en hotellnatt i Norge, og så en i utlandet.

Ble også en liten spontanombooking, sånn heelt tilfeldig etter at man muligens fant ut hvilket hotell bandet man skal se bor på *host*.

Ha en god en, med eller uten stalkertendenser
Martin is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 10:50   #13
Voipe
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
God dag fra gjemmekontoret.

Noen timer med kontorering, før man kommer seg på bussen vekk herifra, og en liten tur utenlands. Først en hotellnatt i Norge, og så en i utlandet.

Ble også en liten spontanombooking, sånn heelt tilfeldig etter at man muligens fant ut hvilket hotell bandet man skal se bor på *host*.

Ha en god en, med eller uten stalkertendenser
Vedder 5 cent på at du skal til Dublin.
Voipe is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 11:04   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Voipe View Post
Vedder 5 cent på at du skal til Dublin.

Siden jeg ikke vedder i mot, så sparte du de 5 centene
Martin is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 11:15   #15
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Sitter egentlig bare og venter på at de skal ringe fra barnehagen å si atdet er to syke barn som må hentes…men det blir i alle fall au-papir tjeneste på oss når klokken nærmer seg 16. #a4livetassa

Last edited by EB; 05-05-2023 at 11:18.
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 13:48   #16
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Makan fra Lillestrøm. Kjedelig merkedag her, da jeg etter circa 10 år som Gold Guest List medlem hos British Airways omsider mister statusen min der. Har vært bortimot umulig å fly BA på long haul det siste året, og det mangler ikke på forsøk på å finne akseptable routinger.

Så dermed ryker jeg rett ned på silver og da tenker jeg det eventyret er over.

MAKAN

Så nå får det bli bitterballe, småbebyggelse, bonjour og brie fremover. Det er jo helt usedvaaaanlig mye mer convenient med KLM, men fy flate så mye kjedeligere. AF har litt mer av sjarmen til BA, men så er det jo ofte rimelig bad connections. Og ingen av dem er i nærheten av å komme etter take of og spørre; "the usual, sir?", før de kommer med en skikkelig GT. Ikke har de skuff heller. Eller en kantine der Storsmurfen kan diktere egne spesialretter, tilpasset humør og umuliusness. Eller den vestlige verdens absolutt mest håpløse sikkerhetskontroll.

Beklager sentimental post, men dobbelt makan. ETC

Heldigvis er det fredag så jeg kan drikke for å glemme. Ha en fin en.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 14:25   #17
triple seven
ScanFlyer Blue

God kveld fra Koh Samui .31°nå på kvelden.Mye mariuanaeim fra barene her etter det ble legalisert i fjor, dog 20-årsgrense

Sent fra min AC2003 via Tapatalk
triple seven is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 14:33   #18
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Makan fra Lillestrøm. Kjedelig merkedag her, da jeg etter circa 10 år som Gold Guest List medlem hos British Airways omsider mister statusen min der. Har vært bortimot umulig å fly BA på long haul det siste året, og det mangler ikke på forsøk på å finne akseptable routinger.

Så dermed ryker jeg rett ned på silver og da tenker jeg det eventyret er over.

MAKAN

Så nå får det bli bitterballe, småbebyggelse, bonjour og brie fremover. Det er jo helt usedvaaaanlig mye mer convenient med KLM, men fy flate så mye kjedeligere. AF har litt mer av sjarmen til BA, men så er det jo ofte rimelig bad connections. Og ingen av dem er i nærheten av å komme etter take of og spørre; "the usual, sir?", før de kommer med en skikkelig GT. Ikke har de skuff heller. Eller en kantine der Storsmurfen kan diktere egne spesialretter, tilpasset humør og umuliusness. Eller den vestlige verdens absolutt mest håpløse sikkerhetskontroll.

Beklager sentimental post, men dobbelt makan. ETC

Heldigvis er det fredag så jeg kan drikke for å glemme. Ha en fin en.
Du får spørre Amex pent om sort kort og gå over til Lufthansa. Da får du og den andre du vil gi sort kort adgang til F lounge i Fra og Muc. Er imidlertid redd for at heller ikke de har sjarmen du er ute etter ombord. Riktignok kan du fly i 2. etg (uten skuff).

Nå lever straks bolleloungen på Trd farlig. Smekk full balje til osl, så lite godfølelse i pluss.

Last edited by Chriscross; 05-05-2023 at 14:35.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 15:28   #19
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Forus,
En grei arbeidsdag er over og det er helg.
Sol og fint vær omsider igjen.
Besøk av barnebarn i ettermiddag.
Det blir sikkert en tur på sjøen når været er så fint som det er nå.
I morgen jobbing med 6ern på Flymuseet og gjengen der.
Ha en god helg.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 15:38   #20
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
G'morgen, ja ... Her i nord er man igang med siste bortekontordag for denne gangen. I ettermiddag går turen sørover via Bodø. Ja, nettopp.
Nydelig vær, bagasjen er altfor tung med goodies, men har tatt noen grep for å slippe å betale overvekt. Så får vi håpe alt går på skinner ....

Kom en gjeng kolleger fra diverse stasjoner innom forleden for å beundre nykontoret. De er ikke ferdig med deicingsesongen 22-23 ennå. men sertifiseringen er allerede i gang for 23-24 .. Viktig å få det klart i tide.

Ha en fin dag y'all. Kun en søvn til før jeg kan strekke meg ut i min egen seng.
Dere setter navn på deice sesongen i Nord Norge? Der jeg vokste opp med sommer kofte og en uke uten stillongs. Der sparken var et hagemøbel. Frykt ikke, jeg gjør mitt beste til og hjelpe global warming.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules