![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ble forespurt om jeg kunne ta en tur ned til Fort Benning for aa jobbe en 753 for ATA idag. Siden det var soendag, fridag og lenge siden sist jeg har sniffet jetfuel, var jeg ikke vanskelig aa be. Her er to bilder av herligheten - N550TZ - som skulle ta 139 soldater til trening i California.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ajajaj, dettane var peeent!
*litt misunnelig* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
-Lekkert !
757 har virkelig nydelige linjer ! -Den dama .... haha ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Har de flyene egen first class avdelinge eller er ATA "All monkey class"?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
De to som hadde C-klasse ble nylig konvertert tilbake til all Y .. Saa alle fire er naa Y247.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har jeg flere med meg når jeg syns at 753 er FOR lang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, Eirik :exclamati
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fine bilder, Andreas.
Jeg synes ikke 753 er for lang, men den er sjelden å se her på berget. Den er spesiell, akkurat som DC-8-63/61/71, og som A340-600, og B767-400. Og som MD-90 kontra den opprinnglie DC-9-10/20. T.om som B737-900 kontra 731/2/5/3. For de som liker 752 best, føyer jeg tilat fredag formiddag kom det 3 stk iløpet av 3 timer på OSL, dvs 1 pr time. Hyggelig var det: N26123 som CO038, ca 5min før rutetid, dvs on time. Med fine contrails etter morgentåka. Så overraskelsen OY-GRL fra CPH som RC628. Og endelig TF-FIR som FI318, også den på rutetid.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Måtte kalle på TF-FIR en gang til
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er ikke jeg helt med, men hva gjorde Air Greenland på OSL?? Må innrømme at RC628 ikke sier meg noe.. Og husker du når den landet??
Og forresten, så er 757 peeeen!! Edit: www.airlinecodes.co.uk forteller meg at den fløy for Atlantic Airways. 757 som erstatnign for en avro, må vel tisli god plass ombord? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Endret visst topicen min i det du svarte..
hmm.. Den stod der altså da jeg kom kjørende til jobb.. Er dette et hint til at jeg oftere bør kjøre gamlevegen forbi GA-tarminalen på vei til jobb?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det står to stk 757 i waw. Disse blir det sikkert anledning for dere 757 freaker til å lease da FischerAir står på bakken og går en meget usikker fremtid i møte etter at turoperatøren de fløy for nylig gikk konkurs..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Heyyyy ... hvem kuppa 753-traaden min??????? :viking
Oh well ... if you can't beat'em ... Fine bilder, Ole Johan!!! Fisher'ene har forrseten P&W motorer .. ikke samme gromlyden som RR'ene vaare .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ole Johan, vi fikk en 753 på AMS i august
![]() ![]() ... men det var du fremdeles kjemisk, ikke digital som nå ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flere enn meg som synes den røde livery'en til Air Greeeeeenland er nyyyydelig a?
![]() ![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vi er mange som er glad i 757, Andreas
![]() Og KGL: Jeg vet jeg har sett 753, men sjeldent her, dvs i Norge, og på OSL. Og ENGMRAMP: Ja, vi er flere som liker den RØDE. Jeg ble GLAD da den kom ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
757 ,både 2 og 300, er det vakreste flyet som er laget (av passasjerfly ja). 300 er IKKE for lang, og når man i tillegg får den presentert i ATA farger blir det noe helt spesielt. Men en rød en er heller ikke å forakte
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
En ting som slaar meg naar jeg ser bildene til Ole Johan er at wingflex'en paa 757'ene med winglets er adskilligere kraftigere enn paa de uten. Dag J er vel mannen som kan svare paa om den strukturelle belastningen er stoerre paa winglets maskinene og om de i tilfelle er tisvarende forsterket .. ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva gjør dere når dere går forbi Tollvesenet? | Robbiedeluxe | Småprat | 54 | 30-03-2012 01:10 |
OT. Hva er de viktigste egenskaper dere ønsker dere fra din bilforhandler/bilver | Farmer | Flyforum | 18 | 17-04-2006 12:09 |
Noen ACARS freaks som fikk denne? | Thomas | Flyforum | 0 | 09-02-2006 10:52 |
For Caravelle-freaks | Olebno | Samlerhjørnet | 6 | 09-10-2005 22:52 |
"Skal dere besøke nisse, da må dere finne en annen vei" | BU595 | Flyforum | 1 | 10-12-2004 17:18 |