![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei så hvor skal man starte hen da? Jeg fikk et lite innfall om å teste noe jeg ikke hadde prøvd før, sånn veldig på sparket. Nemlig Turkish Airlines business. Og for alle som har kjøpt flybilletter kort tid før avgang vet at dette er sånn ca ganske dyrt, men jeg fikk jo igjen mer enn dette her kostet på skatten og feriepenger pluss pluss, så ja det går i orden ca pengemessig.
Men nei oppmøte OSL ca 2 1/2 time før avgang, innsjekken var fullstappa og jeg hadde jo forsåvidt sjekka inn på nettet så hadde nok ikke trengt å gå innom der. Men de prioriterte businesspassasjerer så de fikk snike også i economy luka da det gikk litt sakte i businessluka. Man fikk boardingkort og opp i SAS loungen som jeg nok ikke trenger å omtale. Gjennom passkontrollen hvor politiet ville ta bilde av meg av en eller annen grunn (passet mitt er ikke helt bra med ødelagt chip). Boarding med Turkish Airlines er det jeg vil si er metaboarding, man boarder først inn i et lukket gateområde og så ombord på flyet. Dette synes jeg er totalt unødvendig når det ikke er snakk om USA ruter og lignende som krever ekstra sjekker. Dette er jo bare en A321! Uansett - vel ombord fikk man en velkomstdrink, kun alkoholfrie, men jeg tok den lemonaden og mint som Turkish er berømt for ![]() Oppe i lufta fikk man Meze til forrett og man kunne velge mellom flere forskjellige hovedretter (jeg tok lammekjøttet). Det beste med måltidet var forretten ![]() og det ble litt vin og øl underveis. De har IFE selv på shorthaulrutene og skjermen på business ligger gjemt mellom de to setene. Utvalget er høvelig greit med også forholdsvis nye titler som Spiderman No Way home. De delte også ut støydempende hodetelefoner. ![]() Ca 40 minutter før landing ble transfer infoen tilgjengelig på skjermen, som man kan se har Turkish en del eksotiske steder de flyr til ![]() fin approach over byen egentlig ![]() og nå kommer det som virkelig gjør prikken over I'en. Vi landa på IST på det jeg vil tro er en domestic gate så vi måtte ha buss til internasjonal ankomst. De sørget for at alle i businessklasse fikk sin egen buss og den gikk så fort alle businesspassasjerer hadde kommet ombord. Det minner meg litt om gamle Doha flyplass da Qatar Airways hadde tilsvarende opplegg. Med Turkish businessbilett har man også tilgang til fasttrack passkontroll, ikke noe spørsmål eller noen ting der. Nordmenn trenger ikke visum til Tyrkia for opphold inntil 90 dager og alt av coronarelaterte reiserestriksjoner til Tyrkia er opphevet. Munnbind trenger man heller ikke lenger. Last edited by Hypern; 24-06-2022 at 21:19. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
One night in Bangkok (Hva gjør man ikke for et gullkort?) | Bizflyer | TripReports | 34 | 04-11-2012 23:30 |
Hva gjør man ikke for å tjene penger? | LN-KGL | Småprat | 27 | 13-02-2012 23:40 |
Hva bør man IKKE ha utenpå kofferten? | robertaas | Småprat | 8 | 18-01-2012 17:48 |
Vidar gjør ting..... | ENGM 911 | Bilder & foto | 8 | 25-03-2011 20:16 |
Hva gjør man ikke for å fylle opp setene? | Jens W | Flyforum | 0 | 01-05-2007 16:32 |