![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hadde jo blitt veldig konkurransevridende hvis enkelte land/flyselskaper måtte fly med f.eks blokkert midt-sete mens andre slapp - på samme rute...
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er ikke seteblokkeringsregelen en norsk greie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Det stemmer. LH, KL, SK, WF osv flyr med fulle midtseter til og fra Norge. Forskriften gjelder kun innenriks trafikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
NorFlyer Front Row
|
![]() Quote:
Jeg har aldri vært spesielt rød politisk, men etter denne oppvisningsfadesaen her kan jeg iallefall GARANTERE at dagens styrende politikere ønsker jeg å bytte ut ved å stemme annerledes enn tidligere. Konsekvensanalyser og uttalelser fra fagfolk er det tydelig ikke så vesentlig å vente på lengre. Regjeringen har konsekvent vært mer ekstreme enn fagfolkene våre på FHI. Konsekvent!! Å sette sluttdato for utreiserestriksjoner i UD sine reiseråd den 20. august 2020 er regelrett latterlig - å sette den så langt frem i tid understreker bare at her er formålet alt annet enn å begrense smitte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har stor forståelse for at det er frustrasjon blant folk i de mest berørte bransjer.
Dessverre så er det nok slik at disse bransjene - er - og ville vært - i enorme problemer over hele Europa uavhengig av sittende regjeringer. Det ser vi jo i Europa også, ingen store forskjeller. På kort sikt tror jeg nok de fleste regjeringer ville gjort mye av det samme og ikke tatt noen sjanser. Fasiten av hvordan det er gått med Europa og de ulike lands tilnærming til viruset ser man her (reelle dødstall, ikke Corona) Euromomo: Totale dødsfall i Europa Dette er altså på ingen måte en "vanlig influensa" som noen her inne mener, og de land som har vært sent ute/liberale med shutdown har måttet betale en høy menneskelig pris. Forskjellen i regjerings-farge vil vi heller se på litt sikt. Rød og blå side sider har ganske ulike måter å håndtere økonomiske kriser på. Det er også rimelig sikkert at luftfarten vil få flere pakker. Hvis SAS f.eks fortsetter å blø 70 mill om dagen betyr det 25 mrd minus pr år! Sjanseløst! Selv halvparten er sjanseløst...! Så ha litt is i magen, tror det vil komme flere positive nyheter ganske snart. Det er jo også en kamp mellom partiene på stortinget nå om å bruke mest mulig penger - særlig opposisjonen - er jo valg snart... W
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. Last edited by Wahoo; 31-05-2020 at 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
WF har innført munnbindkrav internasjonalt, men ikke nasjonalt
De har også en veileder for hvordan man skal håndtere munnbindet: https://www.wideroe.no/reiseinfo/munnbind
![]() |
#8 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ved setevalg kunne jeg kun velge mellom A,C,D og F på begge flyvningene. Så at SK flyr med fulle midtseter stemmer ikke.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det kan jo være at de har softblock for å fylle opp midtgang og vindu først.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ellers er jo bortfallet av avgangsavgifter skjøvet på, så gjelder nå ut oktober
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
https://www.nrk.no/nordland/sas_-nor...ner-1.15049570
Etter det NRK erfarer har samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) bestemt seg for at SAS, Norwegian og Widerøe igjen skal kunne få fly med fulle fly. https://www.nrk.no/nordland/sas_-nor...ner-1.15049570
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
NordNorge skriker etter fly sørfra: https://www.nrk.no/norge/faerre-fly-...nga-1.15040545 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyentusisast
|
![]()
Bestilte tur nordover med Norwegian i forgårs. Da var det ikke noen problem å reservere tre seter sammen (voksen og to barn). Men var dette før eller etter Hareide lempet på kravene? Uansett er det teit om vi ikke skulle fått sitte sammen - vi i familien utgjør jo en "kohort" uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Alle i samme bestilling kan sitte sammen uten ledig midtsete. Slik har det vært hele tiden Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Edit: Jeg var fryktelig sent ute nå, gitt.
Nå blir det lov med fulle fly igjen: https://www.nrk.no/nordland/sas_-nor...ner-1.15049570
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
https://www.rb.no/slutt-med-tomme-se...s/5-43-1325325 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det er strengt tatt kun SAS som flyr med munnbind.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
![]() |
#20 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser) | Tally-Ho | Flyforum | 1194 | 21-10-2012 19:58 |
Restriksjoner i svingradius? | Polaris | Flyforum | 36 | 20-08-2009 23:39 |
FlyingBlue(s) endrer betingelser | Discus | Flyforum | 4 | 28-10-2008 15:38 |