![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Lokale krefter på Gotland er godt i gang med planleggingen av «Nya» Gotlandsflyg.
Ser forøvrig at de etter Air Leaps annonsering, ikke hadde hastverk i å komme i gang, men så for seg juli måned for mulig oppstart. Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det her er vel snakk om nok et svenskt virtuelt flyselskap? Så de kanskje ender opp med å bruke Leap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser ut som de ser for seg å leie inn fly+crew i starten, men egne fl og AOC m.m over tid.
Og de har etter en navnekonkurranse kommet fram til endelig navn; Air Gotland Express. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nettside på plass: www.airgotland.se
Quote:
Uten at jeg husker/sjekket opp, så må nesten en kunne si at Visby/Gotland har kommet godt ut av Covid-19; SAS til ARN og Norwegian til ARN, Amapola Flyg til BMA, Air Leap til GOT/BMA/ARN og muligens snart MMX, i tillegg kommer Air Gotland. *Ja, med redusert frekvens da selvfølgelig mot tidligere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da var avtale med polske SprintAir i boks og bruk av en av deres Saab 340.
https://www.mynewsdesk.com/se/nya-go...edium=referral |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Free Luigi
|
![]()
" Ett av marknadens absolut bästa plan i sin klass."
Hvilke andre fly finnes det i "klassen" til SAAB 340? Som passasjer ombord på denne maskinen stiller jeg meg skeptisk til uttalelsen, da jeg har opplevd bedre komfort (særlig støynivå) i alle andre flytyper jeg har flydd i mitt liv, selv ombord i en gammel C172 og i en twin otter.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Kan ikke se at det er noe galt med sitatet du trekker frem, de skriver jo også Et av markedets beste, ikke Det beste i markedet. Skal ikke være uenig med deg om at det var godt med lyd i Saab 340-kabinen, men kan ikke si at det er så mye mindre hos andre flytyper av samme størrelse og kapasitet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Free Luigi
|
![]()
Jeg etterspør selv hvilke andre flytyper i samme klasse som finnes, hvorfor spør du da meg om jeg kan nevne noen? Forvirrende spørsmål fra din side
![]() Min personlige mening er at det framstår som et merkelig og selvmotsigende "salgsargument", da undertegnede som passasjer ombord i flyet aldri har opplevd verre skrangling, lydnivå, dårlig beinplass, for ikke å snakke om å klatre inn i flyet med stige omtrent, på noen annen flytype. Og jeg har flydd Dash 8-100,-200,-300, Twin Otter, Dornier 228(NG vel og merke) og BN-2 Islander. Alle i rutetrafikk. Så vel som ATP, SAAB 2000 og Dash 8-Q400. Man kan jo velge og vrake litt i hvem som hører til i klassen, fryktelig mange flere små propellfly som fjerter rundt i Europa kommer jeg ikke på, med unntak av diverse Airvans og det der tsjekkiske (?) tomotors flyet. Uansett hvem - alle opplevdes som bedre enn SAAB 340. Men liker prosjektet og Gotland godt, bare synd at valget av flytype gjør at jeg definitivt heller setter meg på ferga eller bruker et annet flyselskap.
![]() |
#9 | |
FlyKirurg
|
![]() Quote:
Selv om ørekomforten ikke er best i klassen, så er det som driftsoperatør kanskje andre forhold som har høyere betydning. ![]() Av andre i samme klasse (rundt 30 seter turbo-prop) så har vi blant annet disse: Embraer 120 Yak-40 Dornier 328 Jetstream 41
Med forbehold om trykkfeil Last edited by Northrider; 17-07-2020 at 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Du kan selvfølgelig ha helt rett i det. Jeg tolket det utelukkende fra et passasjer-synspunkt, da jeg er/var interessert i prosjektet som reisende og eventuell passasjer.
![]() |
![]() |
#11 |
FlyKirurg
|
![]()
Jeg ser den. Jeg er usikker på om det er noen produsenter for fly under 50 seter som har noen form for støyreduksjonsteknologi? Eneste jeg vet om er Dash 8-serien med sin Quiet-variant. Dette er vel mikrofoner/høytalere montert rundt i kabinen som skal kansellere et bestemt sett frekvenser.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det begynner å nærme seg, avtale med danske FlexFlight og deres billettsystem WorldTicket er i boks. Samme som blant annet Air Leap og Amapola Flyg benytter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser vi her et Dansk foorsøk på å kopiere Tyske Flixbus, men nå i lufta ?
Markedsføringsselskapet, uten eget materiell, men har et stort nettverk basert på miindre regionale selskaper. https://en.wikipedia.org/wiki/Flixbus
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er ikke FlexFlight mer en tilbyder av enkelte infrastruktur elementer som trengs for å drive kommersiell luftfart, av typen billettsystem etc?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Til sidst tilbyder de det du beskriver, altså billetsystem etc. til kommercielle flyselskaber |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Slik ser AirGotland sitt ruteprogram* fra 13. august ut. (Forbehold om ev. små tall/skriveleif.)
Flyvningene blir operert av SprintAir med deres Saab 340, og flynummer og crew, men forsto det slik at de prøver å/har rekruttert lokalt crew til å operere disse flyvningene til og fra Gotland. Flytid ligger på 35min, kun en fredags-avgang fra Visby som er på 30min. Billetter og mer slippes i morgen skriver AirGotland på Facebook, ser ut til å bli noen skikkelig fine kampanjebilletter som ligger ut. Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da var selskapet igang.
To bilder som AirGotland delte via Facebook i dag. Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Air Leap: https://www.mynewsdesk.com/se/air-le...arbete-3058084 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter | Someone | Flyforum | 195 | 28-10-2023 22:23 |
Virgin Connect - nyheter og status | Someone | Flyforum | 8 | 27-04-2020 18:58 |
2 SAS nyheter | safir | Samlerhjørnet | 6 | 01-07-2014 14:38 |
Nyheter i 2005 | MartinL | Flyforum | 28 | 20-01-2005 20:33 |