![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Stille og lite nytt fra luftfarten i Norge. Noen som tørr å bruke disse stille dager på å gjette litt om hvilke oppstart av nye ruter (som enda ikke er gitt) vi kanskje kan vente oss inn i det nye året!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
får vell begynne å drømme da:
Mulig jeg tar i her, men det ville ikke overraske meg om Orient Thai eller Thai Airways dukker opp innen året er omme eller innen de nermeste årene om de gjennomfører sin flåte økelse. Litt store maskiner til Bangkok er velkommen og burde snart bli en reallitet. (tatt katastrofen i betraktning). Tror ikke de ville hatt store problemer med å fylle opp ett par fly i uken både med tanke på turister til thailand og som en Gateway to Asia SK: Hva med Trondheim - London? Norwegian er jo blitt en suksess og tror nok ikke SK lar de få tappe ut hele dette potensiale her allene. SK: Hva med en rute fra Oslo til Glasgow? RyanAir klarer jo å fylle opp fra torp. Vell ingen grunlag til å utale meg, men morro å prøve seg. Noen som har noen meninger eller andre trolige ruter?
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,274
|
![]()
Synes selv det er ekstremt vanskelig å gjette på nye ruter...men Orient Thai er allerede i Danmark, så muligheten er vel absolutt til stede for at de kan droppe innom Norge/Oslo også. Men de flyr vel til Danmark i samarbeide med en turoperatør?
Angående Thai så har det jo gått rykter om at de skal fly til Oslo via Køben en stund, var vel rimelig nært en slik rute i fjor? En annen ting jeg undres litt over er det totale fraværet av UAE-selskaper i Skandinavia, kan det komme noe her? Neppe fra Oslo, men kanskje Køben eller Stockholm? Forøvrig så hadde det jo vært artig med ytterligere en langrute eller to fra Oslo i det nye året. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,617
|
![]()
Jeg håper også på langruter her, en rute til Østen kan komme, turismen har fått seg en knekk i mange land men ikke så alvorlig som man kanskje kan tro og Thailand kommer nok snart på fote igjen og skandinaver liker Thailand og vi liker eksotiske reisemål. Bangkok med Thai fra i høst er derfor et håp.
i Europa håper jeg på Istanbul og St. Petersburg.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Kunne jo håpe på at UA starter ORD--OSL med 763.
Enormt mange destinasjoner i hele Amerika med bare en mellomlanding. Dessuten er 767 passe til en by som Oslo |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
En annen ting jeg undres litt over er det totale fraværet av UAE-selskaper i Skandinavia, kan det komme noe her? Neppe fra Oslo, men kanskje Køben eller Stockholm?
Hva er et UAE selskap? Hva med en rute til Dubai? Emirates eller kanskje SAS med en 321. Ellers kan jeg ikke fatte at det ikke skulle gå økonomisk med flere langruter fra Osl når Arlanda med knappe to mill flere reisende enn oss har flere. Hva med BA til Bergen fra London? Tror denne kunne blitt noe. Personlig har jeg ikke skjont hvorfor ingen kjører sommerruter fra Statene til Bergen i sommer sessongen, eller å la Continental til Osl gå ned via Bergen på vei til og fra. Ville tatt mange pax fra KLM og åpnet store muligheter for vestlands turismen fra statene!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,274
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Takker
Men har noen av disse noen gang snuset på Oslo da? finnene har jo minst to ukentlige direkte fra Helsinki med Finnair tror jeg. Dubai og området rundt øker jo bare i etterspørsel.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
UAE = Et land med hovedstand Dubai, ikke en region Pirk pirk ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,274
|
![]() Quote:
Pirk pirk: Man skriver Qatar uten U ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,274
|
![]()
"U"'en i Q'en er jo innebygget...smør på flesk med en ekstra U der...akkurat som det ville blitt med en "E" i nicket mitt....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Kanskje det trengs en liten oppklaring her:
United Arab Emirates (UAE) er ett land som består av syv Emirater: Abu Dhabi, Ajman, Dubai, Fujairah, Ras al-Khaimah, Sharjah og Umm al-Quwain Hovedstad og største by er Abu Dhabi City. Qatar er ett eget land hvor hovedstaden heter Doha. Bahrain og Oman er også egne land. Emirates er ett flyselskap som hører hjemme i UAE (Dubai). Hovedbase er Dubai International Airport. Etihad er ett nytt selskap som også er basert i UAE (Abu Dhabi). Gulf Air er nasjonalt selskap for Bahraein, Oman og Abu Dhabi. Qatar var også med, men de trakk seg ut og startet Qatar Airways.. Kan bli forvirret av mindre ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,375
|
![]()
En rute til Gulfområdet hadde vært topp. Men hvis SAS skulle begynne å fly ville det vel ha blitt fra København og forbindelse til OSL, TRF, KRS, SVG, BGO og TRD.
A321 er en liten maskin i forhold til hva andre selskap benytter på f.eks Dubai - hvordan er rekkevidden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Hadde for meg at SAS A321 ble benyttet til å fly Danske soldater til Kuwait, og at den gikk uten mellomlandinger.
/Geir |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Nye ruter er vel ihvertfall (....men disse er gitt!):
Oslo-Aberdeen, City Star Airlines Oslo-Montpellier, Norwegian/Sterling Oslo-Paris, Norwegian/Sterling Oslo-Budapest, Malev I tillegg har det jo lenge vært rykter om: Oslo-Istanbul, Turkish Oslo-Bangkok, Thai Økning i antall avganger på: Oslo-Tallinn, Estonian Oslo-Praha, CSA Oslo-Køln, Germanwings |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
jeg tror nok også at vi kan komme til å se easyJet på OSL - enten fra Newcastle eller Bristol (eller kanskje også GVA når SK legger ned OSL-GVA)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]() Quote:
Ole B
__________________
Ole Bjørn Jensen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,617
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
2 SAS nyheter | safir | Samlerhjørnet | 6 | 01-07-2014 14:38 |
SBS-1 -Nyheter. | ATC-flyradar | Flyforum | 8 | 23-02-2007 22:47 |
TRAFIKKTALL JUNI 2005 / TRAFFIC FIGURES JUNE 2005 | sail4fun | Flyforum | 5 | 09-07-2005 11:22 |