Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-04-2020, 06:02   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God mandag fra Ris

God morgen fra et stille og rolig hjem. Nespresso og nyheter nå før hjemmekontoret åpnes. Satser på at det blir mulighet for en bra tur til fots i løpet av dagen. Gjør mandagen bra!
EB is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 07:06   #2
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Default Re: God mandag fra Ris

God vårdag fra Bergen, i går endte vi på 13c og med en temp ute på 11.6c allerede 0700 er vi på god vei til å slå høyeste temp i 2020 allerede. Hadde en eventyrlig flott skidag på lørdag, og dermed føles våren som full sommer egentlig.

Skulle som så mange andre vært en annen plass denne påsken, covid stoppet vår 5. påske på rad til Nord-Norge. Ser at TOS som vanlig får gode snømengder i disse dager, ganske misunnelig

Nok en rar uke med decisions nesten daglig (spesielt onsdag) som tilsier hvordan resten av måneden blir, spennende! God påske!
Old 06-04-2020, 07:09   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Hvalstad. Grått og lavt skydekke, men hvis metrologene har rett skal det etterhvert bli sol. Da er i så fall planen en sykkeltur i kveld. Kona skal på jobb, så med to barn hjemme blir det minimalt med hjemmekontorering akkurat i dag. Ha en fin dag
Old 06-04-2020, 07:17   #4
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra et vindfullt Bergen. Ikke reist hjemmefra ennå, men skal straks noen timer på kontoret, før det blir å ta turen på BGO og fly til TRF. Hjem igjen på onsdag, så er det påske.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 07:34   #5
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Ser at TOS som vanlig får gode snømengder i disse dager, ganske misunnelig

Du kan gjerne ta den misunneligheten med deg opp til TOS og måke innkjørsel, veranda og tak Med slike snømengder er det mest frustrasjon og fortvilelse som er ute å går - når brøytekantene er 4 meter høye og du ikke har plass å måke snøen vekk, hva gjør du da?

Hjemmekontoret er åpnet. Oi oi oi. Her er alt i kaos. Passordet mitt er utløpt, kontoen er stengt, jeg har ikke VPN-nøkkel og generelt er det ingen ting som passer. Så her begynner telefongalloppen... (Med en kopp te).
Old 06-04-2020, 08:28   #6
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen folkens, her i Groruddalen er sol på blå himmel og det kommer nok opp til 10-12 plussgrader - herlig å være i denne dalen en påsle også.

God påske til dere alle.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 08:39   #7
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra Stavanger!
Utomhus er det vindfullt, men solen skinner. Hadde tenkt å bedrive litt hagearbeid, men vi får nå se. Litt uheldig om alt jeg klipper ned blåser over til naboen.
Så kanskje jeg skal ta meg en tur inn til Forus på kaffeslabaras på jobben til en kompis, men tør jeg?
Ellers blir det et besøk opp i glassbanken for litt godsaker til påsken.
Nydelig mandag ønskes!
Old 06-04-2020, 09:02   #8
Fellowship
ScanFlyer Dusty

Fellowship's Avatar

God mandag!
Fridag for min del, var tidlig oppe og kan bruke litt tid på flyhobby før det blir andre gjøremål. Nå snart en god kopp Breakfast Tea, og litt mat i tillegg

Ha en god dag!

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 09:21   #9
Eirik
Livsnyter

God morgen fra Oslo.
Her skinner sola oppløftende inn, kaffe og litt lett frokost. Det ble tre episoder av påskekrimmen `Tilståelsen`i går, to lineære og en extra på nett, bra nerve.
Mere rydding, tur og litt sløvng står på progammet i dag, samt forberedelser til første flytur på en stund i morgen.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 09:29   #10
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

God sen morgen fra Orkland.

Hvor påskesnøen definitivt har kommet, men med prognoser for litt sol og en ca 15+ utpå dagen bør man jo kunne bli kvitt noe av den. Jeg håper i det lengste..

Her skal et par regninger betales og noe huslige plikter gjøres, men utover det blir det heller lite action på denne kanten i dag.

En god en ønskes.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 10:02   #11
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra skogkanten. Kallenderen forteller meg at i dag skal det sjekkes inn i en suite på Fairmont Austin, med neida så.. Nesten like hyggelig var frokosten med klanen. Junior og jeg skal råne en tur og fylle opp bilen med mat og så blir det vel hage, historieblader og litt Chardonnay etterpå.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 10:03   #12
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God morgen fra et kontor i Universitetsgata. Relativt tidlig på kontoret. Gjøre unna et par ting og så tenker jeg ta halve dagen gjemmekontor. Handle litt på veien. Det må jo bunkres opp av diverse til fridagene. Menyen må tas på alvor - selvsagt klippfisk på fredag. Lam på lørdag. Og så får man vel presset inn en kylling også. Vi får se, men i dag blir det rester av oksehaleragu, som jeg kokte på lørdag.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 14:17   #13
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Du kan gjerne ta den misunneligheten med deg opp til TOS og måke innkjørsel, veranda og tak Med slike snømengder er det mest frustrasjon og fortvilelse som er ute å går - når brøytekantene er 4 meter høye og du ikke har plass å måke snøen vekk, hva gjør du da?

Spørs helt på snøkvaliteten. Tørr snø er en drøm, våtsnø så har man vært lat/drøyd for lenge. Egentlig to valg; se det positive eller negative - problemløser eller problembeskriver Prøvde å kopiere et klipp av snøhule og han som whiner på terrassen fra nrk sine sider de siste dagene, men det gikk heller dårlig å dele dessverre (nrk har sin egen videospiller...).

Uansett, når man begynner å måke så bør man flytte mest mulig av snøen bort, ikke bare kaste rett ved kanten av der man måker (kortsiktig). Tipper folk lærer det igjen i år, og glemmer det like fort i nov/des igjen

Savner Japan, hvor man gjerne får 50cm daglig i flere dager

#powderHound
Old 06-04-2020, 14:29   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God dag fra Gaustad. Bortekontoret som gjelder i dag, og faktisk er samtlige kolleger på plass. Det er muligens ikke så lurt, men det er jo litt koselig. Egentlig skulle kontoret vært stengt pga Påske men så fant alle individuelt ut at nå var en fin dag å ta en tur uansett.

Tror brakkesyke kan være en faktor her.

Tror jammen jeg tar en tur i morgen også

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 14:38   #15
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Spørs helt på snøkvaliteten. Tørr snø er en drøm, våtsnø så har man vært lat/drøyd for lenge. Egentlig to valg; se det positive eller negative - problemløser eller problembeskriver Prøvde å kopiere et klipp av snøhule og han som whiner på terrassen fra nrk sine sider de siste dagene, men det gikk heller dårlig å dele dessverre (nrk har sin egen videospiller...).

Uansett, når man begynner å måke så bør man flytte mest mulig av snøen bort, ikke bare kaste rett ved kanten av der man måker (kortsiktig). Tipper folk lærer det igjen i år, og glemmer det like fort i nov/des igjen

Hvor skal man flytte den bort, når man ikke har plass? Mine foreldre har bosktavelig talt ingen plass å flytte snøen bort, og nå er fellesarealet tilsett snørydding fullt, fordi fyllingen deres er full. Brøytebilen tar nå kun bort nok snø til at biler kan kjøre, han har ingen plass å gjøre av ekstrasnøen lenger, altså er fellesarealet fullt. Så de sitter med en oppkjørsel som ikke kan tømmes for snø for det ikke er noensteds å gjøre av den. De kan ikke legge den i vegen. "Problematisk"...
Old 06-04-2020, 15:08   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
God dag fra Gaustad. Bortekontoret som gjelder i dag, og faktisk er samtlige kolleger på plass.
Litt samme greia her. Er den uka hvor mange pleier å være borte, men nå er det merkelig nok folk jeg ikke har sett på flere uker som har dukket opp igjen i alle kontorene jeg må gå forbi på veg til dass.

I kontorlandskapet vårt er vi dog to stykker, og vi sitter så langt unna hverandre som det går an. Merker dog at jeg savner litt mere folk på jobb. Egentlig har vi et veldig bra miljø, bare vi er på jobb.

Og til tross for at man skulle vært permittert, er det visst nok å gjøre, og forrige uke var visstnok den beste hittil i år. Makes sense.

Ellers god mandag. Snart helg, visstnok. Enda snarere enn det var på denne tiden forrige uke.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 15:09   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Så de sitter med en oppkjørsel som ikke kan tømmes for snø for det ikke er noensteds å gjøre av den. De kan ikke legge den i vegen. "Problematisk"...
Snøfreser, så kan de legge den oppå den andre?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 15:37   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ser ikke ut som at dere har pollenproblemer ihvertfall ...

G'morgen! Her i vestsørøst var man allerede gjennomført en ekspedisjon til Super'n (Ingles) ved åpningstid klokken 0700. Der var det godt fylt opp over natten og jeg fikk faktisk alt som sto på fruens liste. Så nå er påsken reddet, men skinke, sweet potaoes og alt som hører til på sørstatlig maner. Men dass- og tørkeruller er fortsatt mangelvare, sammen med alt mulig antibac ..

Kun to nye koronatilfeller i mitt county i går mot 10 lørdag. Nede i Atlanta ble det kun registrert 11, og det er det laveste på to uker. Kanskje skiten ikke liker klimaet vårt? Eller pollen?

I dag skal det vaskes vinduer og ryddes litt på vaskerommet. Ellers tar vi livet med ro.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 16:06   #19
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Snøfreser, så kan de legge den oppå den andre?
Har de dessverre ikke, og fellesområdet er uansett ca 50m unna så vanligvis tar man snøskufla full, vandrer bortover, dumper det og går tilbake (slitsomt ja). Vanligvis går det greit men nå er det bare ekstremt og vanskelig!
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 17:22   #20
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Steike! Sikkert 80% fullt fly i dag. Hvorfor WF da blokkerer hele rad 21 er meg en gåte. Jeg trodde vi skulle holde avstand i disse dager.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules