![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Nespresso og nyheter er den vanlige kombo`n på denne tiden av døgnet. Åpning av hjemmekontoret følger om ikke så lenge. Reker fra Hvaler er bestilt hos gutta på Vinderen - definitivt klar for helg. Ha en bra fredag du også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen, fra en skogkant her også også. Gribbene er foret, og vi kan snart sette i gang med hjemmekontor og barnehagestafetten. I kveld blir det take-away, trolig indisk. ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Så kom fre`dan og frokosten er spist, kaffe i koppen. Hjemmekontoret kaller og telefonen kimer, så dagen er i gang.
God helg til dere alle. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
God morgen fra Bygdøy. Her er karantenen over, uten at jeg kjenner den store forskjellen eller lettelsen, nesten så jeg kvier meg for å gå på butikken, har blitt vant med karantenetilværelsen på sett og vis
![]() Siste ukene har gitt god mulighet til å sjekke hva som faktisk finnes i kroker og skap, bla. en overraskende stor samling bøker om fly og luftfart, her et lite utvalg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen. Da er langfrokosten over og man har en god hangover etter en ganske så overraskende gave fra skatteetaten i går. Både dragen og jeg ventet sen real smell, men begge fikk tilbake anselige summer - betaler man nesten ikke skatt i dette landet???
Hjemmekontor , hjemmeskole, shopping, biltur, quesedillas og sofa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra Lillestrøm. Her er det hjemmekontor i dag. CNN er byttet ut med litt musikk i bakgrunnen og livet er ikke så helgalt. Litt greier som ble plukket opp i Mexico.
Men nå litt kontorering Ha en fin en
![]() |
#7 |
Free Luigi
|
![]()
Mamma er lærer og betaler som aleneboende shitloads av skatt, allikevel fikk hun en anseelig baksmell i år også, som alle andre år. Vet ikke hva hun gjør galt, men det er tydeligvis ikke nok å betale halve lønna som skatt. Jaja, lærere skal jo ikke tjene noe penger så det er kanskje det? :/
Selv får jeg som alltid tilbake på skatten da jeg pendler 130km hver dag. Skal tre på meg maske og dra innom legekontroll i dag. Urk. Vil ikke men må jo. Ha en fin dag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Si en lærerlønn er på 500 og du har null i gjeld og fradrag så lander du på ca 26% Legger man inn for eksempel 2.000.000 i samme skattekalkulaturen uten noen som helst fradrag så ender man fremdeles på godt under 50%, faktisk 40% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Ja det føles helt feil at hun er oppe i en 46%ish skatt med lån på hus som alle andre enslige... Kan man gå til noen slags skatterådgiver for slikt, eller koster det mer enn det smaker? Har lenge tenkt at nå må hun få orden på dette, men kjenner ikke til de norske forholdene lenger..
![]() |
![]() |
#10 | |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() Quote:
Det er nok meg som fikk svi i år. Med 30 til 40k tilbake i 2019 og 2018 ble det bare 8K i år. Forventet 30k, så jeg føler meg ruinert. God morgen fra Stavanger. Her ryddes det klart et soverom til, da også yngste datter vurderer å flytter til Papps. Mye ræl vi tar vare på.... Ha en fin en ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Noe høres rart ut her? Har du faktisk sett ligningen hennes? Vanlige lønnsinntekter er jo ganske ukompliserte og tror veldig sjeldent det blir feil. Så kan hun ha «feilrapportert» til deg eller misforstått? Skatt på ordinær lønn er egentlig ganske enkelt her i landet. Og får man veldig stor smell/tilbake, og ikke har veldig mye andre inntekter eller fradrag, så har man bommet når man legger inn beregninger i skattekortet Selv har jeg ikke fått skattemeldingen ennå, så da drikker jeg sånn for sikkerhets skyld.....#preemptive strike |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God formiddag fra hjemmekontoret. Har også litt musikk i bakgrunnen, det gjør ingenting
![]() Ha en god dag, nå er det snart lunsj!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
God formiddag fra Kolsås. Ikke fått skattemeldingen men vet at det blir et 5-sifret tall med et minustegn foran på, vet bare ikke hvor stort. Det kunne heller ikke de som forvaltet pengene fortelle meg da jeg realiserte de for et års tid siden for å kjøpe kåk *kremt* DNB *kremt*. Drikker nok for å drukne smerten da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Der kom meldingen, under 10.000 i smell, men siden det ser ut som kona har stukket avgårde med hele rentefradraget så kan de jo bli grunn til å drikke. Da for å feire og ikke glemme
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
G’morgen .. her blir det Apotek Express for svigerbeistet på morran .. utrolig batteri av ‘godsaker’ hun knasker i seg ...
Søster er på plass, kona har åpnet sitt kontor og jeg venter bare på at apoteket skal åpne. Deretter blir det opp trappa og til høyre. Og dette er et ekstremt sjeldent syn på en ukedag midt i rushtiden ... Likevel er det en del folk ute. Kjennes mest som midt i skoleferien. Som det jo på en måte er ... Guvernøren var på tv i går. Tafatt og helt uten baller. Borgermesterinnen i Atlanta har langt større baller enn ham ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Tok min første post-karantene busstur i dag, det er jo på sett og vis frarådet, men som en´av bare to passasjerer ombord og uten å berøre noe som helst føltes det veldig ok. Bonus var og at den gikk nonstop til mitt stoppested i.o.m. at den andre pax´n skulle enda lengre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
ENDELIG HELG!!!!!
![]()
![]() |