Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-03-2020, 05:36   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Fredag

God morgen fra Ris. Nespresso og nyheter er den vanlige kombo`n på denne tiden av døgnet. Åpning av hjemmekontoret følger om ikke så lenge. Reker fra Hvaler er bestilt hos gutta på Vinderen - definitivt klar for helg. Ha en bra fredag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 06:54   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Fredag

God morgen, fra en skogkant her også også. Gribbene er foret, og vi kan snart sette i gang med hjemmekontor og barnehagestafetten. I kveld blir det take-away, trolig indisk. ha en fin dag
Old 27-03-2020, 08:55   #3
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Så kom fre`dan og frokosten er spist, kaffe i koppen. Hjemmekontoret kaller og telefonen kimer, så dagen er i gang.

God helg til dere alle.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 08:56   #4
Eirik
Livsnyter

God morgen fra Bygdøy. Her er karantenen over, uten at jeg kjenner den store forskjellen eller lettelsen, nesten så jeg kvier meg for å gå på butikken, har blitt vant med karantenetilværelsen på sett og vis
Siste ukene har gitt god mulighet til å sjekke hva som faktisk finnes i kroker og skap, bla. en overraskende stor samling bøker om fly og luftfart, her et lite utvalg:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0566 (1).jpg
Views:	288
Size:	142.8 KB
ID:	48622  
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 09:45   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen. Da er langfrokosten over og man har en god hangover etter en ganske så overraskende gave fra skatteetaten i går. Både dragen og jeg ventet sen real smell, men begge fikk tilbake anselige summer - betaler man nesten ikke skatt i dette landet???

Hjemmekontor , hjemmeskole, shopping, biltur, quesedillas og sofa.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 09:51   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Lillestrøm. Her er det hjemmekontor i dag. CNN er byttet ut med litt musikk i bakgrunnen og livet er ikke så helgalt. Litt greier som ble plukket opp i Mexico.

Men nå litt kontorering

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 09:53   #7
Polaris
Free Luigi

Mamma er lærer og betaler som aleneboende shitloads av skatt, allikevel fikk hun en anseelig baksmell i år også, som alle andre år. Vet ikke hva hun gjør galt, men det er tydeligvis ikke nok å betale halve lønna som skatt. Jaja, lærere skal jo ikke tjene noe penger så det er kanskje det? :/

Selv får jeg som alltid tilbake på skatten da jeg pendler 130km hver dag.

Skal tre på meg maske og dra innom legekontroll i dag. Urk. Vil ikke men må jo. Ha en fin dag
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 09:59   #8
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Mamma er lærer og betaler som aleneboende shitloads av skatt, allikevel fikk hun en anseelig baksmell i år også, som alle andre år. Vet ikke hva hun gjør galt, men det er tydeligvis ikke nok å betale halve lønna som skatt. Jaja, lærere skal jo ikke tjene noe penger så det er kanskje det? :/
Hvis hun bor i Norge skal jeg love deg at det er helt feil. Du har ikke 50% skatt som lærer i under noen omstendigheter.

Si en lærerlønn er på 500 og du har null i gjeld og fradrag så lander du på ca 26%

Legger man inn for eksempel 2.000.000 i samme skattekalkulaturen uten noen som helst fradrag så ender man fremdeles på godt under 50%, faktisk 40%

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 10:29   #9
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hvis hun bor i Norge skal jeg love deg at det er helt feil. Du har ikke 50% skatt som lærer i under noen omstendigheter.

Si en lærerlønn er på 500 og du har null i gjeld og fradrag så lander du på ca 26%

Legger man inn for eksempel 2.000.000 i samme skattekalkulaturen uten noen som helst fradrag så ender man fremdeles på godt under 50%, faktisk 40%

Ja det føles helt feil at hun er oppe i en 46%ish skatt med lån på hus som alle andre enslige... Kan man gå til noen slags skatterådgiver for slikt, eller koster det mer enn det smaker? Har lenge tenkt at nå må hun få orden på dette, men kjenner ikke til de norske forholdene lenger..
Old 27-03-2020, 10:31   #10
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
....,,begge fikk tilbake anselige summer - betaler man nesten ikke skatt i dette landet???

.

Det er nok meg som fikk svi i år.
Med 30 til 40k tilbake i 2019 og 2018 ble det bare 8K i år. Forventet 30k, så jeg føler meg ruinert.

God morgen fra Stavanger. Her ryddes det klart et soverom til, da også yngste datter vurderer å flytter til Papps.
Mye ræl vi tar vare på....
Ha en fin en

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 27-03-2020, 10:52   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Ja det føles helt feil at hun er oppe i en 46%ish skatt med lån på hus som alle andre enslige... Kan man gå til noen slags skatterådgiver for slikt, eller koster det mer enn det smaker? Har lenge tenkt at nå må hun få orden på dette, men kjenner ikke til de norske forholdene lenger..

Noe høres rart ut her? Har du faktisk sett ligningen hennes? Vanlige lønnsinntekter er jo ganske ukompliserte og tror veldig sjeldent det blir feil. Så kan hun ha «feilrapportert» til deg eller misforstått? Skatt på ordinær lønn er egentlig ganske enkelt her i landet. Og får man veldig stor smell/tilbake, og ikke har veldig mye andre inntekter eller fradrag, så har man bommet når man legger inn beregninger i skattekortet

Selv har jeg ikke fått skattemeldingen ennå, så da drikker jeg sånn for sikkerhets skyld.....#preemptive strike
Old 27-03-2020, 11:04   #12
Fellowship
ScanFlyer Dusty

Fellowship's Avatar

God formiddag fra hjemmekontoret. Har også litt musikk i bakgrunnen, det gjør ingenting Ellers noen telefoner og beskjeder på mail, så blir det nok nye "Teams"-møter neste uke. Lurer mest på hva som må avlyses i mai ?

Ha en god dag, nå er det snart lunsj!

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 12:17   #13
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

God formiddag fra Kolsås. Ikke fått skattemeldingen men vet at det blir et 5-sifret tall med et minustegn foran på, vet bare ikke hvor stort. Det kunne heller ikke de som forvaltet pengene fortelle meg da jeg realiserte de for et års tid siden for å kjøpe kåk *kremt* DNB *kremt*. Drikker nok for å drukne smerten da.

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 12:20   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Der kom meldingen, under 10.000 i smell, men siden det ser ut som kona har stukket avgårde med hele rentefradraget så kan de jo bli grunn til å drikke. Da for å feire og ikke glemme
Old 27-03-2020, 13:22   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen .. her blir det Apotek Express for svigerbeistet på morran .. utrolig batteri av ‘godsaker’ hun knasker i seg ...

Søster er på plass, kona har åpnet sitt kontor og jeg venter bare på at apoteket skal åpne. Deretter blir det opp trappa og til høyre.

Og dette er et ekstremt sjeldent syn på en ukedag midt i rushtiden ... Likevel er det en del folk ute. Kjennes mest som midt i skoleferien. Som det jo på en måte er ...

Guvernøren var på tv i går. Tafatt og helt uten baller. Borgermesterinnen i Atlanta har langt større baller enn ham ...

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 13:48   #16
Eirik
Livsnyter

Tok min første post-karantene busstur i dag, det er jo på sett og vis frarådet, men som en´av bare to passasjerer ombord og uten å berøre noe som helst føltes det veldig ok. Bonus var og at den gikk nonstop til mitt stoppested i.o.m. at den andre pax´n skulle enda lengre.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 17:06   #17
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

ENDELIG HELG!!!!!

Posting Rules