![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
DES 19
Passasjerer: 2.255.109 -19% ASK: -25% RPK: -21% Load factor: 83,5% +4,9pp Yield: 0,43 +14% Unit Revenue: 0,36 +21% 2019 totalt Passasjerer: 36.279.912 -3% ASK: +1% RPK: +2% Load factor: 86,6% +0,8pp https://www.norwegian.no/globalasset...ember-2019.pdf Last edited by Someone; 07-01-2020 at 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,921
|
![]()
Aksjen er opp vel 6% i øyeblikket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Sikkert bra tall tall, men hvordan hadde de vært med Max i drift, og hva vil skje når den kommer tilbake. Ser Elnes glatt ignorerer å ta opp dette når han skryter over tallene til e24
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,204
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ganske heftig passasjerernedgang, hver femte passasjer, vanskelig å vite hvor mye som kan forklares med Max og hva som kan forklares av ulønnsromme ruter. Men ser man på de andre tallene, må jo en betydelig andel være ulønnsomme ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: Maastricht
Posts: 136
|
![]()
Hvor høje er enhedsomkostninger hos Norwegian. Mener at have læst tidligere et de ligger på knap 0,45kr. I så fald går de stadig med underskud på driften, når enhedsindtægterne er på 0,36kr. Eller tager jeg fejl? Uanset hvad er en forbedring på 21% et stort skridt i den rigtige retning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
Bortimot ingen selskap i Skandinavia som vel tjener penger i desember såvidt jeg vet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
DY er mer utsatt for sesongsvingninger enn f.eks SAS. Så at de har kuttet 20% kapasitet i lavsesong er bevisst og bra. Så får vi håpe at MAX blir friskmeldt før høysesongen, og ikke lavsesongen
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Fint at man klarer å kutte ut det som dro ned heile selskap. Legg merke til at det ble først og fremst langruter fra Norden som ble kutted. -25% ASK er ganske heftig kutt og trolig skulle man har kutted enda mere...
Ser man på ASK og RASK utvikling, så gir dette -10% Revenue i forhold til 2018. Pax-nedgangen og synkende stage-length biter enda mere, fordi begge tar Ancillary Revenue på sitt vis ned. Summerer man alt tilsammen, så kan man godt tro at DY sitter med 15% mindre Total Revenue for DES19. Vi fa se hvor mye har skjedd på kostnads-siden... Revenue-siden begynner å komme tilbake til normale niveåer da man tar ut denne harakiri-vekst-ASK's.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2018
Posts: 103
|
![]()
«Skryter over tallene». Han kommmenterer vel tallene, på en måte som han mener er korrekt. Som en nøytral analytiker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nordiske trafikktall 2019 og desember 2019 | Someone | Flyforum | 14 | 12-02-2020 18:19 |
Norwegian trafikktall november 2019 | Someone | Flyforum | 2 | 05-12-2019 11:39 |
Norwegian trafikktall august 2019 | Someone | Flyforum | 3 | 06-09-2019 10:59 |
Norwegian trafikktall april 2019 | Someone | Flyforum | 2 | 08-05-2019 09:44 |
Trafikktall Norwegian mars 2019 | Someone | Flyforum | 1 | 04-04-2019 10:33 |