Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-09-2019, 10:25   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,534
Norwegian Norwegian trafikktall august 2019

Norwegian har sluppet sine august tall, og er samme utvikling som de siste par månedene. Litt færre passasjerer, men hver passasjer både fly lenger og betaler litt mer. Slik at både belegg og yield/pask øker. Dog så tror jeg dessverre ikke det øker nok, da nivået det øker fra er for lavt


Passasjerer: 3.503.916 -3%
ASK: +4%
RPK: +5%
Load factor: 90,0% +0,4pp
Yield: +2%
RASK: +3%

https://www.norwegian.no/globalasset...ugust-2019.pdf
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2019, 10:46   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Norwegian trafikktall august 2019

RASK 0,41 og guidet CASK på 0,44 hvis jeg husker riktig?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2019, 10:04   #3
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,547
Default Re: Norwegian trafikktall august 2019

Noen er ihvertfall fornøyde:
Quote:
Norwegians trafikkstatistikk er egentlig imponerende god

Norwegian tjente like mye per setekilometer i august i år som i august i 2016. I 2016 endte året med milliardoverskudd.
https://e24.no/boers-og-finans/i/6jK...mponerende-god

Noen med abonnement som kan gjenfortelle innholdet?
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2019, 10:59   #4
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Norwegian trafikktall august 2019

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Noen er ihvertfall fornøyde:

https://e24.no/boers-og-finans/i/6jK...mponerende-god

Noen med abonnement som kan gjenfortelle innholdet?
Nei, jeg har ikke abonnement, men jeg kan gjerne henvise til noe.

Det er grovt slurveri å komme med slike påstander.
Her skapes det en illusjon som ikke har solide tall og fakta til grunn. Ja, AUG RASK ble lik i 2016 og 2019. Men det er det med likheter. 2016 tjente DY penger og de hadde bedre RASK og bedre margin i JAN, FEB, MAR, MAY & JUL. Det finnes seg alrede 5 grunner å tro at resultat-utfall i 2019 vil bli helt annenleders enn i 2016.

Man kan si at det er gledelig at DY klarer å øke sin RASK med 3%. Det er godt, bra jobb gjord av Revenue Management innen DY.

Til sånnheten tilhører også at vi rett og slett vet ikke hva det betyr for margin og lønnsomheten før vi hører under Q3 pressekonferanse om CASK og Ancillaries. Selskap egne guiding viser i en retning at CASK i 2019 vil bli høyere enn i 2016.

Personlig er jeg bare sjokkert hva er mulig i journalisme. Det er ikke objektiv, det er ikke virkelig fakta-basert. Man skaper illusjoner og håp basert på ... ja hva er det egentlig basert på? Kanskje det er Herr Ælnes igjen ...
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Finnair august 2019 - trafikktall TG923 Flyforum 0 06-09-2019 14:54
SAS august 2019 trafikktall Someone Flyforum 4 06-09-2019 14:28
Norwegian trafikktall april 2019 Someone Flyforum 2 08-05-2019 09:44
Trafikktall Norwegian mars 2019 Someone Flyforum 1 04-04-2019 10:33
Trafikktall Norwegian for august Cockpitview Flyforum 0 04-09-2015 09:19


All times are GMT +2. The time now is 13:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.