![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei! Skal ut på tur i mai, første lengre tur - og vurderte å lage en reisevideo - men hvordan går man frem for å få lov? Må man spørre flyplassen og flyselskapet om lov først, eller hva er etiketten og reglene?
Beklager om dette er feilplassert ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tja, fritt fra husken:
- ikke film eller ta bilder i sikkerhetskontroll, passkontroll, o.l. - unngå "identifiserende" bilder av enkeltpersoner, eller bilder hvor personer er i fokus.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I høyrisiko- og diverse andre følsomme land bør man vel også være varsom med å peke kameraet mot militære anlegg. Fritt etter min husk så var det enten Bill Bryson eller DNs Bjørn Gabrielsen som skrev at man aldri bør fotografere militært personell i land som har datoer i gatenavnene.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Takker, jeg skal til London, så da er det vel ikke sånn veldig høyrisiko-land. Fikk svar fra Gardermoen at man må sende søknad til pressekontakten deres så får vel gjøre det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
|
![]()
For en privat video til ikke-kommersiell bruk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Jepp, det var det de sa. Tror jo det er helt unødvendig, men da har jeg i det minste gjort det rett, så det ikke blir noe unødvendig sureri.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly/flyplass dokumentarer | viking83 | Småprat | 10 | 23-07-2014 00:23 |
Bilder og filming under take-off og landing | ThePlanespotter1 | Bilder & foto | 30 | 20-07-2012 21:07 |
Filming og fotografering ved Oslo Lufthavn | SpeedbirdConcordeSST | Flyspotting | 8 | 25-09-2011 01:34 |
Østre bane på OSL stengt i dag (6/5)? (filming) | Madman | Flyforum | 25 | 23-12-2010 22:01 |
Et spørsmål om flyplass-avgifter, nye ruter og rabatter | Utflyttet | Flyforum | 8 | 14-06-2007 10:42 |