![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
AP.NO skriver at DY er størst (Europeiske??) selskap til NYC.
Om jeg leser artikkelen rett (https://www.aftenposten.no/verden/i/...g-fra-New-York), så gjelder dette transatlantiske ruter. Dette gjelder vel og merke non-us carriers. Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Det er vel egentlig ikke så rart, i og med at de flyr fra flere baser i Europa. Konkurentene flyr stort sett fra sin ene hub.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,941
|
![]()
Er vel denne artikkelen uke NY Times som er originalen?
https://www.nytimes.com/reuters/2018...-new-york.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,826
|
![]()
Imponerende dette, og ikke noe "småprat"-mat spør du meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Jeg som putta den dit, skjønner aldri når ting skal hvor, men våre eminente moderatorer dytter det rundtomkring.
Bare så det er sagt, så er jeg ikke nevneverdig Pro hverken det ene eller andre! Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Mange som er fornærma på forumet til Airliners.net nå … De mener at om det skal være en korrekt sammenligning så burde det våre Norwegian vs IAG ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,645
|
![]()
Hvor mange daglige avgang har egentlig DY vs. BA?
DY flyr fra mange flyplasser, men BA sin NYC-rute har jo også en god drøss med avganger hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Location: Jessheim
Posts: 260
|
![]()
Norwegian har vel nå totalt 14 daglige til NYC fra vinterprogrammets start.
7 x JFK (Hvorav 3 daglige fra LGW) 3 x EWR 4 x SWF |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,941
|
![]()
Norwegian endte med over 2 millioner passasjerer fra New York, da JFK og EWR, i 2018 og ble således det største ikke amerikanske selskapet
https://media.us.norwegian.com/press...n-2018-2838579 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
|
![]()
Nå er jo det også en vesentlig del av forretningsmodellen til DY; point-to-point operasjoner istedenfor 1 og 2-stop via en eller annen hub for å fylle opp fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,941
|
![]() Quote:
Ja, selv om endel av nettverket deres jo er avhengig av feed og videreforbindelser. Norwegian er jo langt fra et rent point-to-point selskap, selv om store deler av operasjonene deres er det |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Nå er vel etterhvert en ikke uvesentlig del av DY’s langrutetrafikk feed inn fra andre flyplasser ... og det er vel ikke akkurat minkende. Og ikke glem innland-utland og Europa ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2018
Posts: 103
|
![]()
Amerikanske flyselskap, flyr også fra flere baser, i USA, til London. Lufthansa, og BA, blant flere, flyr fra flere europeiske baser til New York. -Likevel, Norwegian frakter flest. Ganske imponerende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Jeg har ikke sagt det ikke er imponerende, bare at det ikke er så rart. Hvis du får selge ølet ditt på flere puber, får du antageligvis solgt mere øl.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2018
Posts: 103
|
![]()
Det har du rett i. Men det har alle selskap anledning til å gjøre. Og jeg antar at både BA og Lufthansa, «selger øl» fra mer enn ett sted, til Ny York?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,645
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Absolutt. Men de fleste ser seg altså ikke tjent med det.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Om man skal være litt økonom oppi det hele, så er det jo ikke så imponerende å fly mange passasjerer til NY i seg selv. Det er først når du flyr en masse passasjerer OG tjener penger på det, at det er grunn til å bli imponert - rent bedriftsøkonomisk, altså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizz Air større enn Norwegian i passasjerantall i januar | C130 | Flyforum | 12 | 04-04-2018 19:46 |
Norwegian forventes større enn SAS fra 2014 ! | Spacetime | Flyforum | 23 | 07-06-2011 23:49 |
AY større enn SK på intercont | MD11 | Flyforum | 5 | 16-11-2010 15:32 |
Vil Norwegian bli større enn SAS | FlyboyKarsten | Flyforum | 10 | 18-09-2010 22:02 |
easyJet større enn Ryanair | EB | Flyforum | 2 | 08-03-2005 08:46 |