![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
SAS traffic figures - September 2018
October 5, 2018 • Total number of passengers increased by 3.3% to 2.9 million. • Compared to the same month last year: – Total scheduled capacity (ASK) and traffic (RPK) increased by 2.4% and 4.8%, respectively. – Scheduled passenger load factor increased by 1.8 p.p. to 78.0%. – Nominal yield and PASK changed by +4.9% and +7.3%, respectively. – Currency adjusted yield and PASK changed by -2.6% and -0.4%, respectively. Market and Capacity Development The capacity growth in the Scandinavian market has been approximately 4-5% during 2018 vs. last year. Going forward the capacity growth is expected to accelerate even further during late fall and winter 2018/19. After serving the high demand for leisure travel during the summer period, we have now fully adjusted capacity back to more business oriented routes. In fiscal year 2017/18, SAS is increasing capacity (ASK) by around 1–2%. In fiscal year 2018/19, SAS’ indicative plan is to increase capacity (ASK) by around 1-3%, primarily due to more seats in the Airbus A320neo relative to the aircraft being replaced. Scheduled Traffic Development In September the number of passengers increased by 4.4%. SAS increased the scheduled capacity by 2.4% and the traffic increased by 4.8%, resulting in a 1.8 p.p. increase in the load factor. Traffic on SAS’ intercontinental routes increased by 3.2%, even though capacity decreased by 1.3%. The traffic increase was similar on both Asian and US routes. The traffic on SAS’ European / Intrascandinavian routes increased by 6.7%. The growth was similar across routes to/from Denmark, Norway and Sweden. The traffic on SAS’ domestic routes increased by 3.6%, while the capacity was up 1.5%, resulting in a higher passenger load factor. Both Norway and Sweden had increases in traffic, capacity and load factors on domestic routes. https://www.sasgroup.net/en/sas-traf...eptember-2018/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Er vi enige om, at dette er fantastiske trafiktal? Og at eneste problem er den svage svenske krone?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,860
|
![]()
Det, samt chartertallene er dårlig, men det går mest utover Apollo. Og punktligheten er for dårlig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 105
|
![]()
Nei, det stemmer ikke. Hadde den svenske kronen vært sterk, så ville omsetningsøkningen vært mye mindre da mye av omsetningen er i andre valutaer enn svenske som har styrket seg i forhold til den svenske kronen. Dermed kunne faktisk i værste fall yielden gått ned om man tok konstant valutakurs, mens med flytende valutakurs så ser yielden ut til å ha gått opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,282
|
![]()
Samtidig så har nok SAS en stor del utgifter i andre valutaer enn den svenske, så er egentlig usikker på om valutaeffeken er positiv eller negativ av en svak svensk krone.
SAS er jo ikke et typisk eksporterende industriselskap som har sine lønninger og kostnader i hjemmevaluta, mens de selger i fremmed valuta.... Thomas Sent fra min SM-G965F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,860
|
![]() Quote:
SEK og NOK følger hverandre sånn mer eller mindre, så der er det ikke så store effekter. Om ikke annet med svak SEK så synker SAS sin andel administrative kostnader ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Nu ved jeg selvfølgelig godt, at det svenske marked er større end Arlanda, men synes alligevel det er interessant at trække frem, at:
SAS melder om god vækst på svensk indenrigs, mens Arlanda melder om stor nedgang. Sagt med andre ord: de andre indenrigsoperatører slider voldsomt. Der har selvfølgelig også været stor tumult på dette marked den seneste tid med konkurser osv. SAS har god vækst på ruter til/fra Sverige, mens Arlanda melder om nulvækst og Norwegian trækker flygskatten i Sverige frem som en negativ faktor. Bliver forresten spændende at se SAS' nye rutelanceringer i næste uge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,485
|
![]() Quote:
Last edited by jikswoboB; 06-10-2018 at 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,860
|
![]() Quote:
Hvordan er trafikk utviklingen på BMA? Trodde mange ruter etter NextJet nå var i trafikk, eller er det bare PSOene? Mye av SAS sin vekst kommer vel av gjennomsnittlig større fly med A320neo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,485
|
![]()
Bromma tappade förvisso 4 procent på inrikesflyget i september men det är en lägre minskning än genomsnittet, så här tar BRA andelar.
Skulle tro att samtliga eller nära på samtliga av Nextjets linjer har tagits över av andra (BRA, Amapola). Osäker på om Stockholm-Karlstad har hittat någon ersättare. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS trafikktall desember 2018 | TG923 | Flyforum | 0 | 09-01-2019 14:10 |
Skandinaviske trafikktall september 2018 | Someone | Flyforum | 8 | 14-10-2018 19:14 |
Trafikktall Norwegian september 2018 | Someone | Flyforum | 2 | 04-10-2018 12:16 |
SAS Trafikktall Juni 2018 | vstenhjem | Flyforum | 5 | 07-07-2018 08:13 |
SAS' trafikktall april 2018 | FlightDeck | Flyforum | 0 | 11-05-2018 13:41 |