![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som man fremover må begynne betale for håndbagasje som går i bagasjehyllen hos Ryanair og man kun kan ha med seg "personal item" som passer under setet gratis
https://e24.no/naeringsliv/ryanair/r...igjen/24422871 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Måtte det ikke bli ny bransjestandard. Det kan nok bli god krangling ved gate der.
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Etter å ha nektet for det regner jeg med at de fleste selskapene vil prøve varianter av dette. Boarding vil ta lengere tid og man trenger bygge om mange gatene mange steder da man må starte boarding i god tid og plassere de fleste i venteområde mellom gate og fly mens andre bedoarder flyet.
Har med Norwegian opplevd at de hadde et maks antall kofferter i cabin. De telte opp til dette ved gate og de som kom etter grensen måtte sjekke inn kofferten.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skjønner hvor Ryanair kommer fra i den saken her.
Det de i praksis gjør er å gjøre det marginalt dyrere å sjekke inn en koffert på vanlig måte, enn å bringe en cabin-size koffert inn i kabinen. Mange vil velge å bare sjekke inn kofferten sin på tradisjonell måte, noen vil velge å bare reise med håndveske, mens resten som velger å ta med seg kabinkoffert vil finne mye bedre plass til denne i flyet. Det Ryanair håper på her er å slippe den ekstra loadingen av kabinkofferter (som man leverer fra seg ved inngangen til flyet) etter at alle passasjerene har kommet om bord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Har ikke Wizzair forsøkt dette for så å gå vekk fra det innen kort tid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Dette, fjerning av fritt setevalg ved innsjekking og en rekke andre tiltak som jeg ikke ønsker liste er noe man må forvente at de fleste vil prøve seg på.
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er jo dette de skulle gjort fra begynnelsen. Når jeg leser på Ryanair sine sider ser det også ut til at håndbagasjestørrelsen økes til "vanlig" størrelse..
https://corporate.ryanair.com/news/n...arding-delays/ ... eller leser jeg feil på en fredags kveld?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Check-in.dk begynder med betaling | Scandinavien_Airlines | Småprat | 20 | 19-03-2017 19:29 |
Emirates med betaling for setereservasjon | Someone | Småprat | 0 | 14-09-2016 21:44 |
Thai og betaling med Amex | KristianSk | Reiseforum | 4 | 12-03-2014 20:38 |
Samsonite F'Lite Hard Sided Bag (Ryanair Håndbagasje) | panerai | Småprat | 16 | 31-01-2012 22:00 |
RyanAir og håndbagasje - størrelse ? | dc-8-63 | Reiseforum | 8 | 26-12-2009 11:45 |