Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-07-2018, 05:58   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad onsdag fra Røros

God morgen fra Røros. Klar for en dag med både interne og eksterne møter. I kveld blir det vel en Aperol i solveggen...når det er pluss 30 graderte Røros må kveldene nytes. Ha en topp onsdag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 07:56   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: Glad onsdag fra Røros

God morgen fra Bergen. Thon kjører også i år egen frokost for oss som ikke er på bussferie noe jeg har sansen for. Snart ut på havet i 14 dager, så får vi se om det er full høst når jeg kommer tilbake til sivilisasjonen. Hatt bare godvær når jeg har vært hjemme siden 9. mai så må vel si meg fornøyd.

Diamantmailen til sas ordnet underverker igjen for meg i går og naboens sure tær på rad 4 kan jeg vel ikke laste sas for, så bolaget har imponert de siste dagene. Eneste jeg ikke forsår er hvorfor det er ledige bonusbilletter på avgangen det ikke er billige businessbilletter tilgjengelig på, mens ikke bonus ledige på avganger det selges masse billige billetter på. Men det er SQ og ikke SK sitt mysterium.

Fikk forresten smakt den alkoholfrie Mikeller ølen i går kveld. Godt egnet en varm sommerdag, tenk Shandy stil, men omtrent like sterk smak som en Budweisser.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 08:55   #3
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen fra Groruddalen, her er det ikke noe nytt om været - det er alt for varmt, det er fremdeles tørt, gresset er borte, åkrene er tørket inn. Bare elendighet - så det blir opptak av dagens Bonanza fra TV2.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 09:21   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra La Rosiere. Flott vær og flotte fjell. Litt ømme lår så blir litt roligere sykkeltur i dag, gårsdagens 1700 høydemeter merkes. Turens lengste transport etappe i kveld, men med en BMW 340i tilgjengelig er det jo gøy å kjøre. Ha en fin dag

Old 18-07-2018, 09:47   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Aperol .
Snodig fenomen - ganske godt, men ikke helt min smak. Oppdaget drikken for fem år siden, da jeg på strekningen Bulgaria-Romania-Tyskland så denne ganske heftig markedsført. Et par år etter kom den til Norge. Var i Tallinn nå i helgen, og nesten alle uteserveringer hadde en slik "pappfigur" med Aperol på, og priser som varierte fra ca 6 til 8 euro.

God onsdag ! Tre uker igjen til året hovedferie. Brillefint å kunne jobbe og heve lønn for disse rolige dagene i fellesferien. Ekstremt stille på mange områder, samtidig får man da samlet seg litt og gjort litt forefallende.

Apropos drikke - Sanpellegrino Limonata er flott i sommervarmen. Var nede på Normal i går og kjøpte en haug bokser og fylte opp jobbens kjøleskap. Mest for meg og nærmeste kollega, men de som vil ha kan bare ta, om de vippser meg 17 kroner.

Nuvel. Det må jobbes litt, men snart er jo det lunsj.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 13:10   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen. Endelig en ‘normal’ dag. Kanskje får jeg tid til å rydde i bildene fra turen også.

Varmt og klamt, og dunder og brak i vente.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 15:23   #7
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God dag fra havet.

Da er vi også i streik.
Passer bra med ordinær hjemreise i morgen.

Noen som er eksperter på bagasjereglene til United? Skulle booke en Domestic billett over-there via jobben sitt reiseportal. Fikk opp at håndbagasje ikke er inkludert. Neste pris valg er 4000 dyrere. Så mye betaler eg ikke for håndbagasje. Er ikke håndbagasje alltid lov å ta med? Er *AGold

Ellers er det kanon vær på feltet. Flatt hav, sol og hele 18 grader. Nesten ny varmerekord.

FQTV

Sent from my iPhone using Tapatalk

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 16:16   #8
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post

Noen som er eksperter på bagasjereglene til United? Skulle booke en Domestic billett over-there via jobben sitt reiseportal. Fikk opp at håndbagasje ikke er inkludert. Neste pris valg er 4000 dyrere. Så mye betaler eg ikke for håndbagasje. Er ikke håndbagasje alltid lov å ta med? Er *AGold
På Basic Economy er kun 'personal item' inkludert.

https://www.united.com/CMS/en-us/tra...On.aspx?POS=US

Men logger du deg inn på United.com med reservasjonskoden, vil du bli tilbudt oppgradering til varierende pris.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 16:41   #9
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Snodig fenomen - ganske godt, men ikke helt min smak. Oppdaget drikken for fem år siden, da jeg på strekningen Bulgaria-Romania-Tyskland så denne ganske heftig markedsført. Et par år etter kom den til Norge. Var i Tallinn nå i helgen, og nesten alle uteserveringer hadde en slik "pappfigur" med Aperol på, og priser som varierte fra ca 6 til 8 euro.
Nuvel. Det må jobbes litt, men snart er jo det lunsj.
Vi fikk vel Aperol Spritz servert første gang i 2010 eller 2011...men Aperol er jo fra 1919 og drinken Aperol Spritz ble vel servert første gang tidlig på 1950-tallet...så ingen av oss er vel innovatører;-) Men Aperol med Cremant og ikke Prosecco er og blir en av mine favoritter...glær mæ - skål.
EB is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 17:47   #10
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

God morgen fra et tåkete og rimelig kjølig San Francisco - ny dag med nye utfordringer. Startet dagen hos Peet’s med noe godt i koppen —> kroppen. Hjem til varmen i Seattle i morgen ettermiddag med Alaska Premium Economy som i tillegg til ekstra benplass inkluderer en øl eller et glass vin - med pre-boarding var USD 25 et greit tilbud.

Posting Rules