![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra Svenska Dagbladet:
SAS är det bolag på Stockholmsbörsens A-lista som betalar sina fakturor mest försent, i genomsnitt nio dagar, enligt D&B:s betalningsindex Paydex. Närmast följer TV4 med sex dagar, Gunnebo med fem dagar, Assa Abloy med fyra dagar och Föreningssparbanken med tre dagar. På börsens O-lista finns bolag som betalar ännu senare. Den toppas av IBS och Nocom, som i genomsnitt betalar sina fakturor 15 dagar försent. I genomsnitt betalas fakturor tre dagar för sent, vilken är en relativt bra siffra i internationell jämförelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Noen ganger forsøkt å få en faktura godkjent og betalt hos Telenor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Ikke det at Telenor er unikt, de er bare et velkjent eksempel. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]()
Var vel mer satt på spissen basert på et skrekk-scenario jeg har løpt igjennom et par ganger; synes norge genrelt er et trivelig sted å sende regninger jeg. Et annet land med PH- som prefiks er derimot et mareritt, der er det overhodet ikke uvanlig å få grei beskjed av regningsmottaker at det var hyggelig at vi hadde netto 30 dager, men der praktiserte de pr 90 dager samma f, og hvis vi ikke likte det så brydde det de midt i APU-avløpet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]()
Apropos ting, i min forrige post er det tydeligvis et moral-filter som har slått til, og erstatte **** hvor jeg skre p-i-s-s inni et ord. Skal vi ha sånn automoral, kan vi i det ikke minste ha en norsk ordliste å forholde oss til, så slipper vi å spisse tankene når vi skal skrive ting.
![]() **e *t** f***g**** ** a** ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
automoral eller hva du vil kalle det kan skrues av.
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Denne moralen mangler hos meg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Blir vel alltid slik at store selskaper trenger tid å finne ut av om de virkelig SKAL betale regninger som kommer inn. Selvsagt er det viktig at man setter et navn på regningen som vil kjenne igjen bestillingen. Er vel dette disse såkalte telefonkatalogselskapene satser på . At de store selskapene rett og slett ikke har oversikt og bare sender dem en regning. I mange av tilfellene har jo regningene blitt betalt.
Nå som SAS selskapene er blitt oppdelt i mindre enheter så går det kanskje bedre....eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hmm, la meg se...hvis Telehor hadde sendt MEG en regning (noe de aldri mer vil få anledning til, fordi jeg har lovet meg selv å aldri mer ha noe med det selskpet å gjøre) kan du være ganske sikker på at de vil sette en forfallsfrist på 14 dager fra fakturadato.
Hvis jeg ikke betaler i løpet av 30 dager kan du være ganske sikker på at det dumper både purringer og inkassovarsler ned i postkassa mi etterhvert.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hrmpf, det var sant ja, det må vel være den eneste situasjonen hvor fornrukere stiller svakere enn bedrifter.
![]() |
#14 | |
Escaping the blue box
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Betale med SAS Credits | Basse-HAU | Småprat | 4 | 26-02-2014 00:01 |
Mulig å betale med Paypal ved SAS booking? | Arne A380-fan | Reiseforum | 4 | 15-10-2010 15:58 |
SAS må betale DY - industrispionasje | Fly high | Flyforum | 24 | 01-10-2010 12:10 |
Ryanair med ubetalte regninger på Skavsta | MartinL | Flyforum | 7 | 16-02-2010 13:30 |
airBaltic kan ikke betale regninger? | CK | Flyforum | 4 | 12-08-2009 11:25 |