![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God søndag fra en skyfri Minsk. Det ligger absolutt ann til enda en fin sommerdag. Klokket over 40.000 skritt rundt i byen igår, men det er jo idag jeg virkelig skal på utflukt. Heldigvis skal det sittes endel i buss til gamle slott og slikt.
Her har amerikanske firmaer visst å spille på riktig strenger.: "Opp, alle jordens bundne trelle! Opp I, som sulten knuget har!" Aner ikke helt hva de har spilt på her, men andelen amerikanske biler er også høyere enn i vest-europa. Ha en god en alle som skal nyte enda en sommerdag.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad søndag fra Røros i soloppgang. Klar for ny dag med/på jobb. Satser allikevel på at det blir nok tid ute og til fots også. Ha en flott søndag du også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Sandaker. Her skjedde det store ting i går da vi endte opp med å kjøpe oss et hus på Hvalstad.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra Lillestrøm. Ikke de store planer annet enn å slappe av i dag. En tur ut bør man vel få til. Gratulerer til Someone! Ha en fin en!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
God søndag fra det lille flade land syd for Norge.
Om lidt går turen mod Billund lufthavn, for dagens flyvninger: BLL-HEL-ICN med Finnair i Business, og A350 fra Helsinki til Seoul. En første gang for mig med den flytype. I Seoul skal der skiftes lufthavn til Gimpo for indenrigsflyvning til Busan med Korean air. Da dette er første ud af mange kommende rejser med nyt job/arbejdsgiver, starter jeg som statusløs, da virksomheden primært benytter KLM/Air France eller Finnair, og jeg har guldkort hos SAS *A. Så nu er det basis niveau og 0 miles på kontoen hos Finnair plus. Men med denne tur og kommende tur til Doha med Qatar i slutningen af måneden bør det gå hurtigt med status hos Oneworld. Fredag går det i 7 dage med skib til Singapore og derfra hjem til København, via Helsinki igen. God søndag til jer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God morgen herfra. Langhelg unnagjort, kortuke står for døren. Blir tre arbeidsdager fordelt på tre forskjellige land før man igjen kan nyte noen ekstra fridager igjen. Lite på planen i dag egentlig.
Husk at etter neste helg er det ingen røde dager i kalenderen før 25/12 ![]() Ha en fin maidag du også!
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God morgen fra Tunhovd!
Granveden spraker, kaffen er beksvart og P1 surrer i bakgrunnen. En god start på dagen til fjells, der altså. Har allerede startet forberedelsene til lunch. Når jeg er på hytta, liker jeg å ta meg tid til å lage mat fra bunnen av. Makelig ukeslutt ønskes ![]() ![]()
![]() |
#8 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
Tujafri søndag ønskes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gratulerer til Someone med ny kåk.
God søndag fra Oslo - ikke noe store planer bortsett fra at foreldrene forventer et lite middagsbesøk i kveld - de har mast om det lenge. Så greit å få det unnagjort så jeg slipper å høre mer om det den neste tiden. I mellomtiden får jeg vel rydde litt og gå en tur, selv om jeg var nok ute i går da på Langøyene. ![]() Ble kun chilling og grilling der ute, men Langøyene er og forblir ikke min favoritt - det er rett og slett for mye fuglemøkk der og en kiosk som ikke hadde åpnet ennå for sesongen. Men båtene de går på lørdag og søndag + helligdager frem til 1 juni da de begynner å gå hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Vi er i fasen hvor vi tegner plantegningen og velger løsningene for vårt framtidige hus, så jeg finner stor glede i å se på plantegninger og løsninger på finn. Derav stalkeeffekten. #nocreep. I dag blir det husmorsaktiviteter innblandet mannfolkarbeid; rundstykkebaking og vask av bil + etterfyll av spylevæske. Sinnsyke mengder insekter som drepes av Audien hver dag. Blir en tur for å titte på hundevalper senere, men har ikke planlagt å ta noen med hjem riktig enda ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
|
![]()
Grattis, Someone!
![]() Quote:
![]() G’morgen fra stedet med tre reddede hunder og en katt. Morsdag, faktisk! Kone og Svigermor fikk begge en blomsterkvast i går, så det får holde. Overfullt på alle restauranter i dag, så holder meg unna. Mulig vi heller følger Sørstatstradisjonen med lunch på Waffle House. Fikk unna masse hagearbeid i går, så i dag planlegger jeg å sløve. 32 i går, 33 er spådd i dag. Hvis det ikke kommer en storm og ‘ødelegger’. Håper egentlig litt på det .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Deretter er det mye aggresjonsproblemer og/eller fryktaggresjon. Dette kan man aldri trene bort, og slike hunder må til enslige eldre personer som bor i et fint hus med store mengder tomt og lite "samfunn" rundt seg. Vi bygger hus i et boligfelt med barnefamilier og barn er vel sånn ca. rundt svingen for oss. Det kommer til å bli en stor hage med lekestativ hvor hunden må dele sin hage med våre, og nabolagets, barn. Med hoi, vræl, skrik, sykler, et og annet dask over kroppen i et uheldig sekund. Da er rescues svært vanskelig å innkorporere i våre liv, samtidig som jeg synes det er urettferdig for hundene at jeg skal adoptere de "bare fordi" og deretter utsette de for masse stress som de ikke passer til. Derfor velger vi nok rasehund med en genpakke som er forutsigbar og som vi ser passer for oss og våre framtidige liv. Men om det finnes en hyggelig familiehund til omplassering i det vi skal ha oss hund, så har jeg ingen ting i mot det ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Savner allikevel forutsigbarheten av å ha en hund med god mental pakke. Hunder som har vokst opp i forskningslaboratoriummer har f.eks aldri blitt sosialisert og har aldri vært utsatt for viktige miljøfaktorer når de var i den riktige alderen. Jeg er såpass hundenerd at jeg legger svært stor vekt på riktig sosialisering når valpen er mellom 8-12 uker, den skal i denne perioden ha møtt alt den skal møte når den er voksen, slik at hverken mennesker på krykker eller sykler blir problematisk. Den skal ha vært hos veterinær og ha kjørt bil, etc etc...
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Dette blir litt som disse som er for integrering, så lenge det ikke er i nabolaget deres ..
![]() Ser selvfølgelig logikken, men det blir for lettvint. Selv hunder som har blitt vanskjøttet, vil bli elskelige familiehunder når de kommer i et hjem hvor de får en ny sjanse. Likedan som ‘rene’ hunder kan være hakkende gale selv om stamtavla er god. Ikke noe poeng i å dra dette videre. Lykken er en god blandingshund uten stamtavle men med masse glede og kjærlighet. MOW out. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Er ikke ute etter å ta deg, men jeg synes du overkompliserer. Hunder er enkle vesener, og relativt lette å integrere i heimen. Tror ikke det er særlig forskjell på ‘nye’ og ‘brukte’ i så måte. Du kan finne gode og dårlige matcher i begge kategorier. Vi har en 50-kilos ‘bamse’ som kom til oss på tredje forsøk. Han var for stor, det var hans eneste problem. Verdens elskeligste skapning.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Free Luigi
|
![]()
Da tror jeg du har noe andre erfaringer enn det jeg har. Pga min interesse i hundetrening har jeg vært borti veldig mange hunder med problemer, og hunder som til slutt ble avlivet pga problemer med gemytt. Når du ser hva de kommer fra, og hvor mange av disse problemhundene som ender opp med omplassering gjennom FOD-gården eller liknende, så er det noe jeg aldri ville tatt i med jernklype i... Familier som må holde barn og hund avskilt 24 timer i døgnet pga redsel for at hunden skal bite, familier som må gå turer utenom "peak hours" fordi hundene bare utagerer mot andre hunder, mødre som har blitt dratt overende i barnevogner, hunder som ikke kan være passasjer i bil... Alt stammer fra dårlige gener, dårlig sosialisering og dårlig trening. Og selv om man kan lære en gammel hund nye triks, kan man ikke endre personligheten, hjernen til en hund. Mennesker som er alvorlig psykisk syke og en fare for samfunnet sperrer vi inne på mentalsykehus, og vi vet de aldri kan bli 100% frisk. Hunder som er alvorlig psykisk syke fortjener å bli avlivet og få fred; ikke sitte i konstant stress på en kennel et sted i "håp" om at det magisk skal komme noen å redde den fra plagene som du aldri får trent bort.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God søndag fra fjellet | Someone | Flyforum | 11 | 14-04-2019 16:55 |
God søndag fra flybussen fra #mito | robertaas | Flyforum | 15 | 31-03-2019 22:55 |
God lørdag fra Minsk | robertaas | Flyforum | 14 | 12-05-2018 22:37 |
God søndag fra Bremen | robertaas | Flyforum | 21 | 11-10-2015 18:54 |
God søndag fra Turku | robertaas | Flyforum | 8 | 31-08-2014 22:24 |