![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Deretter er det mye aggresjonsproblemer og/eller fryktaggresjon. Dette kan man aldri trene bort, og slike hunder må til enslige eldre personer som bor i et fint hus med store mengder tomt og lite "samfunn" rundt seg. Vi bygger hus i et boligfelt med barnefamilier og barn er vel sånn ca. rundt svingen for oss. Det kommer til å bli en stor hage med lekestativ hvor hunden må dele sin hage med våre, og nabolagets, barn. Med hoi, vræl, skrik, sykler, et og annet dask over kroppen i et uheldig sekund. Da er rescues svært vanskelig å innkorporere i våre liv, samtidig som jeg synes det er urettferdig for hundene at jeg skal adoptere de "bare fordi" og deretter utsette de for masse stress som de ikke passer til. Derfor velger vi nok rasehund med en genpakke som er forutsigbar og som vi ser passer for oss og våre framtidige liv. Men om det finnes en hyggelig familiehund til omplassering i det vi skal ha oss hund, så har jeg ingen ting i mot det ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Savner allikevel forutsigbarheten av å ha en hund med god mental pakke. Hunder som har vokst opp i forskningslaboratoriummer har f.eks aldri blitt sosialisert og har aldri vært utsatt for viktige miljøfaktorer når de var i den riktige alderen. Jeg er såpass hundenerd at jeg legger svært stor vekt på riktig sosialisering når valpen er mellom 8-12 uker, den skal i denne perioden ha møtt alt den skal møte når den er voksen, slik at hverken mennesker på krykker eller sykler blir problematisk. Den skal ha vært hos veterinær og ha kjørt bil, etc etc...
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God søndag fra fjellet | Someone | Flyforum | 11 | 14-04-2019 16:55 |
God søndag fra flybussen fra #mito | robertaas | Flyforum | 15 | 31-03-2019 22:55 |
God lørdag fra Minsk | robertaas | Flyforum | 14 | 12-05-2018 22:37 |
God søndag fra Bremen | robertaas | Flyforum | 21 | 11-10-2015 18:54 |
God søndag fra Turku | robertaas | Flyforum | 8 | 31-08-2014 22:24 |