Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-08-2006, 08:19   #1
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Rejält lyft för SAS i Sverige

SAS Sverige har gått från att vara flygkoncernens problembarn till att bli en av de mest lönsamma koncerndöttrarna. Av de tre nationella bolagen kommer SAS Sverige att i år visa det bästa resultatet.

di.se
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 08:21   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

interessant i siste avsnitt, at Anders E. slipper nyheten om fem ukentlige ARN-PEK. Burde det ikke vært hans kollega Lasse L. på interkont som kom med den nyheten?? Merkelig også at di.se "begrever" kommentaren helt nederst...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 08:25   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Quote:
Annars gläder han sig åt att kunna presentera nya Europalinjer i höst och att SAS startar en direktlinje till Peking i mars nästa år.
"Jag kan inte avslöja vilka nya Europadestinationer det blir ännu. Men det finns beslut om att köra fem veckoflyg till Peking från våren", berättar Anders Ehrling.
.



Er det første gang noen såpass høyt oppe i SAS sier dette?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 09:50   #4
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Det är nog första gången någon på SAS över huvud taget är så konkret och utlovar ett datum för starten. Då undrar man ju: betyder detta att SAS i dagsläget lyckats vaska fram nödvändig flygmaskin för uppgiften?
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 10:24   #5
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

I det netop udkommet Take-Off (sorry artiklen findes ikke på nettet) er der et 2 siders interview med den øverste chefen for SAS Airline danske John Dueholm. Har udtaler at SAS meget gerne vil genåbne Hong-Kong ruten (= København - Hong-Kong) samt åbne Stockholm-Beijing. MEN han siger også at en endelig beslutning om dette først bliver taget i sidste kvartal i år. Uanset hvad så begynder flere og flere højtstående personer i SAS at tale om disse 2 ruter, så mon ikke der er noget om snakken?!?!
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 10:36   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Akilleshelen her er vel om de greider å skaffe fly, neppe viljen eller evnen til å drive disse.

Ryktene sier vel både 343 og 332 fra AC og/eller LH, men man får se hva som skjer videre
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 10:50   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Quote:
Originally posted by BU662


SAS Sverige har solid pluss, som er bra, mens utvikling av ASK er dybt negativ, som betyr at de taper terreng mot sine konkurrenter som bygger opp stadig mer kapasitet innenlands (->se FlyMe öker innenlands).

Man kan ikke holde denne trende for lenge, siden man skrinker seg til döde om man forsetter med dette.
Nå sier jo han at nye europaruter skal komme og det vil jo bety en økning i ASK, itillegg skal man ikke se bort ifra at mer nytt kommer siden de nå tydeligvis har kuttet bort endel "daukjøtt" og er klare for å vokse igjen og det nå virker som de har en fin base å vokse ut ifra
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 10:52   #8
ATC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Vad SAS gör är ganska ointressant för en svensk som ska österut tyvärr för SAS, däremot är det intressant att se vad Finnair gör eftersom dom är ett "mera svenskt" företag än SAS!!!
ATC is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 13:21   #9
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Quote:
Originally posted by BU662

HKG er en must-have i Route Network det er ingen tvil om dette. Det er skammelig at SAS valgte a legge det ned. Med HKG vil de styrke sin posisjon i Asia langt mere enn med ARN-PEK (sorry til alle Svensker).
Möjligt, men att SAS önskar linjen ARN-PEK visar ändå på att satsningen anses betydelsefull och nödvändig. Det räcker för mig om man säger så.

Skamligt eller ej att lägga ned HKG - SAS gjorde vad dom vid den tiden ansåg var nödvändigt. Att man väntat så länge med att återvända till HKG kan jag tycka är mer märkligt i så fall.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 14:53   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Snakket akkurat med SAS International, det Anders Ehrling uttaler er ikke bekreftet enda. De ønsker å starte i mars, men dette må først godkjennes av styret.

Det som er bekreftet er at det ikke blir kjøpt/leaset inn noe materiell for den nye ruten, det skal kuttes andre steder.....
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 14:55   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

DET hoeres ikke bra ut. er SEA i troebbel igjen? Ellers skulle man kanskje tro at en av 'dobbelrutene' forsvinner .. ARN-ORD?

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 15:02   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Hvis det ikke kommer inn nytt materiell er jo egentlig en ny langrute "bortkastet" siden det da kuttes ett annet sted og ett av SAS IC sine største problemer er vel at de er for små.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 15:09   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Løsning:

Frekvens på 5 dager i uken, kuttet som ble gjort i SIN, litt dårligere frekvens på noen USA ruter er vel den vanlige tankegangen fra SAS Int.

Og med en tech, kollapser hele den løsningen :P
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 15:10   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Er det ingen mulighet for at noe nytt materiell kommer inn?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 15:16   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Quote:
Originally posted by Tommy777


Og med en tech, kollapser hele den løsningen :P

Det gjoer den allerede i dag - det har vi jo sett eksempler paa allerede ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 15:21   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

En loesning kunne jo vaert aa bruke 333'en som idag gaar ARN-ORD til aa gaa vekselvis ARN-ORD og ARN-PEK .. det kunn kanskje dra med seg litt Kinatrafikk fra Chicago- (og NYC) omraadet ... Kinapaxen som reiser med SAS via CPH maa jo vente hele dagen .. (avgang 20:55)

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 15:25   #17
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

John Dueholm udtalte som sagt i artikel i Take-Off at beslutningen om nye ruter (CPH-HKG og ARN-PEK blev som sagt nævnt) først ville ske endeligt i sidste kvartal i år. Derudover sagde han også at der ikke var aktuelle planer om at nedlægge flere langdistance ruter efter nedlæggelsen af Singapore!

MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 15:30   #18
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Quote:
Originally posted by TheDane

MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!
Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 15:35   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Jeg mener aa ha lest tidligere at HKG ikke er aktuell som annet en frittstaaende nonstop-rute .. det er IMHO ogsaa fornuftig ettersom det finnes nok nonstop-alternativer fra Europa til at SAS glatt blir valgt bort av de forretningsreisende hvis man maa via BKK.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2006, 15:53   #20
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

CPH-BKK-HKG er en like dårlig ide som CPH-BKK-SIN var.

Slik jeg ser det, er SAS International i dagens form rimelig jalla... En tech får fort voldsomme konsekvenser, særlig om den skjer på ARN. De må bestemme seg for hva de vil med International, de kan jo ikke ekspandere noe som helst uten at det går ut over noe annet om de ikke får tak i mer materiell. Dette blir bare surr....
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Stor skattesmäll för DY i Sverige HenrikL92 Småprat 9 20-02-2014 11:26
Möjliighet för er som vill se "Stockholm-Arlanda" utanför Sverige Savipix Flyforum 51 19-11-2009 00:27
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige MD90 Flyforum 86 12-08-2007 15:11
Fina Decembertal för flygplatser i Sverige Savipix Flyforum 2 15-01-2006 23:23
Sverige sänker säkerhetsavgiften för flygpassagerare Savipix Flyforum 0 01-11-2005 22:41


All times are GMT +2. The time now is 07:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.