![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
SAS Sverige har gått från att vara flygkoncernens problembarn till att bli en av de mest lönsamma koncerndöttrarna. Av de tre nationella bolagen kommer SAS Sverige att i år visa det bästa resultatet.
di.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
interessant i siste avsnitt, at Anders E. slipper nyheten om fem ukentlige ARN-PEK. Burde det ikke vært hans kollega Lasse L. på interkont som kom med den nyheten?? Merkelig også at di.se "begrever" kommentaren helt nederst...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]() Quote:
![]() Er det første gang noen såpass høyt oppe i SAS sier dette? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Det är nog första gången någon på SAS över huvud taget är så konkret och utlovar ett datum för starten. Då undrar man ju: betyder detta att SAS i dagsläget lyckats vaska fram nödvändig flygmaskin för uppgiften?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
|
![]()
I det netop udkommet Take-Off (sorry artiklen findes ikke på nettet) er der et 2 siders interview med den øverste chefen for SAS Airline danske John Dueholm. Har udtaler at SAS meget gerne vil genåbne Hong-Kong ruten (= København - Hong-Kong) samt åbne Stockholm-Beijing. MEN han siger også at en endelig beslutning om dette først bliver taget i sidste kvartal i år. Uanset hvad så begynder flere og flere højtstående personer i SAS at tale om disse 2 ruter, så mon ikke der er noget om snakken?!?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]()
Akilleshelen her er vel om de greider å skaffe fly, neppe viljen eller evnen til å drive disse.
Ryktene sier vel både 343 og 332 fra AC og/eller LH, men man får se hva som skjer videre |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
|
![]()
Vad SAS gör är ganska ointressant för en svensk som ska österut tyvärr för SAS, däremot är det intressant att se vad Finnair gör eftersom dom är ett "mera svenskt" företag än SAS!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
Skamligt eller ej att lägga ned HKG - SAS gjorde vad dom vid den tiden ansåg var nödvändigt. Att man väntat så länge med att återvända till HKG kan jag tycka är mer märkligt i så fall. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Snakket akkurat med SAS International, det Anders Ehrling uttaler er ikke bekreftet enda. De ønsker å starte i mars, men dette må først godkjennes av styret.
Det som er bekreftet er at det ikke blir kjøpt/leaset inn noe materiell for den nye ruten, det skal kuttes andre steder..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
DET hoeres ikke bra ut. er SEA i troebbel igjen? Ellers skulle man kanskje tro at en av 'dobbelrutene' forsvinner .. ARN-ORD?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]()
Hvis det ikke kommer inn nytt materiell er jo egentlig en ny langrute "bortkastet" siden det da kuttes ett annet sted og ett av SAS IC sine største problemer er vel at de er for små.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Løsning:
Frekvens på 5 dager i uken, kuttet som ble gjort i SIN, litt dårligere frekvens på noen USA ruter er vel den vanlige tankegangen fra SAS Int. Og med en tech, kollapser hele den løsningen :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]()
Er det ingen mulighet for at noe nytt materiell kommer inn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]() Quote:
Det gjoer den allerede i dag - det har vi jo sett eksempler paa allerede ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
En loesning kunne jo vaert aa bruke 333'en som idag gaar ARN-ORD til aa gaa vekselvis ARN-ORD og ARN-PEK .. det kunn kanskje dra med seg litt Kinatrafikk fra Chicago- (og NYC) omraadet ... Kinapaxen som reiser med SAS via CPH maa jo vente hele dagen .. (avgang 20:55)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
|
![]()
John Dueholm udtalte som sagt i artikel i Take-Off at beslutningen om nye ruter (CPH-HKG og ARN-PEK blev som sagt nævnt) først ville ske endeligt i sidste kvartal i år. Derudover sagde han også at der ikke var aktuelle planer om at nedlægge flere langdistance ruter efter nedlæggelsen af Singapore!
MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Jeg mener aa ha lest tidligere at HKG ikke er aktuell som annet en frittstaaende nonstop-rute .. det er IMHO ogsaa fornuftig ettersom det finnes nok nonstop-alternativer fra Europa til at SAS glatt blir valgt bort av de forretningsreisende hvis man maa via BKK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
CPH-BKK-HKG er en like dårlig ide som CPH-BKK-SIN var.
Slik jeg ser det, er SAS International i dagens form rimelig jalla... En tech får fort voldsomme konsekvenser, særlig om den skjer på ARN. De må bestemme seg for hva de vil med International, de kan jo ikke ekspandere noe som helst uten at det går ut over noe annet om de ikke får tak i mer materiell. Dette blir bare surr.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Stor skattesmäll för DY i Sverige | HenrikL92 | Småprat | 9 | 20-02-2014 11:26 |
Möjliighet för er som vill se "Stockholm-Arlanda" utanför Sverige | Savipix | Flyforum | 51 | 19-11-2009 00:27 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |
Fina Decembertal för flygplatser i Sverige | Savipix | Flyforum | 2 | 15-01-2006 23:23 |
Sverige sänker säkerhetsavgiften för flygpassagerare | Savipix | Flyforum | 0 | 01-11-2005 22:41 |