![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Snart på tur til OSL igjen - lunsj i København står på programmet i dag. Retur i kveld. Med fri i morgen så er det absolutt også en smak av fredag:-) Ha en bra torsdag du også.
Last edited by EB; 02-11-2017 at 05:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Yes it is, og god morgen fra bittelitt vestenfor!
Det er ordnet med både bortebesøk til helgen og sitteplass på Omakase by Alex Cabiao på neste ukes beste dag, så det er nok lurt å jobbe litt på si. Heldigvis var det kun ledig kvelds- og nattvakter, og dermed kan det druntes litt til. Også er det blitt november; Fritt etter Oscar Wilde: Jeg kan motstå alt, unntatt julemarsipan ![]() Strykefri torsdag ønskes!
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 02-11-2017 at 06:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra Clarion hotel Arlanda airport! Her er det straks ned til frokost før SAS litt utpå formiddagen tar oss til OSL i Plussness class.
Må si jeg liker OS. På vei til Wien satt vi i business class og servicen må jo være deretter. Tilbake i går var det i economy. Før take off i Wien kom kabinsjefen og ønsket min kone og meg velkommen med etternavn. Trengte vi pute eller teppe eller var det noe var det bare å si i fra. Nesten litt flaut men en hyggelig gest. Serveringen var ikke så stor, noe med eple eller kjeks. Derimot kom drikketralla to ganger i economy. Det er ikke verst! Meget hyggelig crew også. Så kombinert med toseter var det en fin tur. Når pritagen fungerte og kofferten kom helt først på båndet og rommet på hotellet er eksakt det samme som vi hadde i september var alt innafor i går. Ha en fin en alle sammen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
God morgen fra Groruddalen - i går ble det bestilt et besøk i AMS og til Wien ( Med mellom landinger både i FRA og MUC ) - så spennende med nye byer også på mitt kart i løpet av November 2017
Ha en flott dag videre. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Absolutt en av Europas fineste hovedsteder... Alle kneipene. Pølse i beger med skarp sennep. Ølhagene og parkene. Schnitzel og potetsalat. Museumskvartalet og rådhuset. Undertwasser. Prater... Nei her må det bookes ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]() Quote:
Ellers er OS bra. Tosetere er gull synes vi. Kontra treseter med kanskje stor nabo som har albuen sin i siden din hele veien... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() Rådhuset er vel best, men de små rundt omkring er veldig hyggelige. Stort sett; Samme greiene, litt forskjellig innpakning. ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra Park Hotell i Sandefjord hvor man skal tilbringe to dager på konferanse. Til tross for et og morsomt middagsselskap i går, er formen heldigvis ganske god. Og med litt egg & bacon nå blir den sikkert enda bedre. God torsdag forumister
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra trikken. Greit å sitte her og ikke gjøre noe fornuftig en liten stund. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God morgen fra gullstuen på OSL. I dag blir det først et kort hopp ned til CPH før SK935 skal bringe meg til SFO. Ferie/fridager skal nytes i Monterey og SF før hjemreise neste tirsdag. Dessverre blir flighten i dag i de bakre regioner av flyet, da mitt forsøk på å by på oppgradering for poeng ikke gikk gjennom. Fikk forresten denne meldingen i går kveld:
![]() Så dermed har man smurt matpakke i loungen for sikkerhets skyld. 11 timer uten mat frister ikke... Last edited by Yeager; 02-11-2017 at 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra toget inn til kontoret. Litt tørr på øyet etter øl i går, men ikke så galt. Ting må trylles til i dag også.
Elefanten ligger hjemme og ser på de nye SQ kabinene og lurer på hvor mange aviser han må selge for å få råd til en tur i den. Ha en fin en
![]() |
#12 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Morn frå Tronheim. Trur eg må krype i det og betale meg ut av elendigheita og kjøpe ny seng. Når ein kjenner seg drøvtygd og det verker over alt når ein har sove "godt" i sju-åtte timar er det noko som er feil. Har sove i mykje rare senger siste par månadane, men berre heime vert det slik. Så måtte ha ein re-sett til. Resten av dagen blir det heime.
Tok ein kik på nye flyavtala i Trøndelag i går. DY skal brukast til ein drøss med plassar; til dømes TOS og BOO. Noko som resulterar i over 2 timar lenger reisetid, ankomst midt på dagen, mellomlanding i Oslo og nokre hundrelappar dyrare enn SK. "Av og til" forstår eg ikkje byråkrat-logikk. I dagens "vi skal vere kule og miljøvennelege" så er det vel heller ikkje så lurt å doble reiselengda. På direkteruter med tilsv. frekvens har jo DY egentleg eit betre produkt enn SK, for ein får sete + fastrack på alle billettklassar. Så den er grei. Men for ein del andre reiser blir det berre rart. Ha ein snasen dag.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her i CPH ble man utstyrt med voucher for eget matinnkjøp (dkk 100+125) til flyturen. Tipper «Yeagers catering» er noe mer smakfullt enn den vanlige economy-maten
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Må man kjøpe med seg 5 flasker vann, 1 øl, en flaske vin, en vinåpner, en flaste tonic, en mini-gin, 4 glass, en boks med middagsmat, en pakke skinke, en salat, et brød, en brødkniv, en pakke smør, 1 eple, en pakke kjeks, 2 sett kniv og gaffel, en skje og en "rett-i-koppen, en fjøl, 2 tallerkener, duk og pysjamas liksom? Ville nok krevd en voucher på minst 127,- kroner da
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jepp! Glad jeg ikke svei av masse poeng på oppgradering i dag! Kun kaffe/te og vann. Masse vann da...to flasker i hver stol og enda mer ble delt ut. Jeg har handlet masse godt, og regner med å gjøre god butikk på å selge mat til stakkarne som ikke rakk å kjøpe inn ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
Cateringstreik, ja .. minner meg om en tur jeg hadde med LH for noen år siden.
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=34699 God morgen Herfra. Funderer på en omgang CoreMOW før arbeidsdagen sparkes i gang. ‘Fornuftig’ utnyttelse av ukens ekstra morgentime? Hvorfor pokkern kan ikke Europa og USA klare å bytte tid samtidig? Oh well .. har tid til å fundere litt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God ettermiddag fra Melhus, kunne ha vært på vei hjem etter å ha sett F35 på Ørland men de ble jo forsinket så sitter å slapper av før turen kjøres til Lerkendal om ikke alt for lenge. En gjeng russere på besøk å skal spille mot Rosenborg :-) Med mindre F35ene blir enda mer forsinka blir det rett i seng etter kamp så Ørland i morgen. Ha en super kveld folkens :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Kom akkurat en a-330 fra sas til B-gates. Er den her for å hente forsyninger pga streik på cph?
God ettermiddag forresten! Life sucks, men det betyr jo at det ikke skal så mye til for at det blir bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Browncoat
|
![]()
Hvordan er reglene/lovligheten med å laste ekstra catering i fly fra f.eks. OSL og ARN og trille disse over til de lengste flightene? Med forbehold om at traller passer på kryss av typer.
God ettermiddag fra Sola Her er det å trykke i seg mat, før det blir vask av liket og så styremøte i sameiet. Må finne ut om vi har nok penger neste år ![]() Hektisk på jobben om dagen, mye som skal gjøres, men ikke nok tid til å gjøre det. Neste ukes tur ut i det blå har blitt utsatt, men det er håp om en annen tur i nær fremtid. Snart helg kan jeg i hvert fall si ![]() Ha en fortsatt fin torsdag forumister ![]()
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
Det er ikke plass ... En longhaulmaskin har mye catering. Mellomlanding for å hente catering er ganske vanlig. Ofg siden man påfører operatøren både forsinkelse og kostnader, erdet trolig ansett som ok. Det har iallefall vært gjort slik i alle år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tipp topp torsdag | EB | Flyforum | 8 | 06-12-2018 15:58 |
Tipp topp torsdag | EB | Flyforum | 16 | 21-09-2018 08:54 |
Tipp topp torsdag | EB | Flyforum | 11 | 09-08-2018 13:49 |