Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-05-2017, 17:14   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
OBB 19 CRJ-200 - Nickelback of the skies

Avgeek har en litt humoristisk blogg om CRJ-200 og dens nedsider. Og sammenligner den med et annet kanadisk eksportprodukt av det litt ubehagelige varianten

http://www.avgeekery.com/the-crj-200...-of-the-skies/
Quote:
Sometimes the truth hurts, but it’s necessary. The CRJ-200 is the shittiest airliner flying today. Yep, we said it. We’ll go a step further. It’s the Nickelback of the skies. Canadians are great people but between Justin Bieber, Nickelback, and the CRJ-200, they sure do know how to export some junk too.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 17:26   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,449
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Spot on. Har mange timer i disse og det er ikke noe sted å tilbringe to timer i selskap med en diger neger.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 18:01   #3
Bongo-Anders
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 139
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Håber ikke at overstående betyder det samme på dansk, ikke den debattone jeg havde forventet herinde.
Bongo-Anders is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 18:09   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,449
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

'Not the ideal place to spend two hours next to a big black guy' ..

Ettersom jeg bor i sørstatene er/var dette en relevant problemstilling da jeg fløy mye CRJ ut av ATL en periode .. ;p
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 20:24   #5
Bongo-Anders
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 139
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

haha det giver lidt mere mening, I et skandinavisk perspektiv gav overstående citat nemlig ikke meget mening.


Men jeg jeg er ret sikker på at Nigger (Neger om du vil) er et racist term over there pga deres slave historie.
Bongo-Anders is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 20:37   #6
Scandinavian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

De to ordene er ikke akkurat likestilt, selv om neger ikke er innenfor på norsk lengre.
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 20:37   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,449
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

'Nigger' og 'Negro' har helt forskjellig betydning. 'Negro/Neger' er i grenseland akseptabelt. Det andre er det ikke.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 21:01   #8
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Bare svarte folk kan kalle seg selv "Nigger" og det gjør dem ofte: Dermed mister ordet
all slags makt sier dem.
Negro betyr jo bare svart, eller sort, jeg bestiller ofte cafe negro i Syd Amerika.
Har såvidt skjønt at neger ikke lenger er stuerent i Norge, men det var greit før jeg emmigrerte i 1982.
Fjollete at det ikke skal brukes lenger, et svart menneske er fremdeles en neger uansett hvordan man snur og vender på det. Kanskje er det mindreverdig å være svart eller neger?
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 21:05   #9
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,120
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Mye rart som kommer fra Kanada, ja. F.eks kaffen på Tim Hortons

Synes ikke CRJ-200 er så ille, men har kun fløyet kortere turer med flyet. Lyden av hjulene rett etter landing er imidlertid merkelig, høres ut som tørre kulelager som ber om nåde og masse olje....
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 21:12   #10
Epilef
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 310
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Bare svarte folk kan kalle seg selv "Nigger" og det gjør dem ofte: Dermed mister ordet
all slags makt sier dem.
Negro betyr jo bare svart, eller sort, jeg bestiller ofte cafe negro i Syd Amerika.
Har såvidt skjønt at neger ikke lenger er stuerent i Norge, men det var greit før jeg emmigrerte i 1982.
Fjollete at det ikke skal brukes lenger, et svart menneske er fremdeles en neger uansett hvordan man snur og vender på det. Kanskje er det mindreverdig å være svart eller neger?
hvertfall i Søramerika så er ikke det en så stor greie å bli kalt neger (eller negrito), vis du er kjent med personen

bare spør Luis Suarez
Epilef is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 21:13   #11
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,719
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Helt enig i at CRJ200 er en kjip kundeopplevelse. Da vil jeg heller gi honnør til CS100 som jeg mener er den beste regional jet´n jeg har prøvd, flott levert av Bombardier (alt tilgitt). Så får vi håpe at CRJ200 snart er historie.. de fleste er vel å finne hos SkyWest, heldigvis ingen hos Lufthansa lenger.
view is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 22:40   #12
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Trur ikkje eg har vore ombord i ein slik. Er det samanliknbart med ERJ135/145? Det meiner eg å hugse var lite bra.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 22:40   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Quote:
Originally Posted by view View Post
Helt enig i at CRJ200 er en kjip kundeopplevelse. Da vil jeg heller gi honnør til CS100 som jeg mener er den beste regional jet´n jeg har prøvd, flott levert av Bombardier (alt tilgitt). Så får vi håpe at CRJ200 snart er historie.. de fleste er vel å finne hos SkyWest, heldigvis ingen hos Lufthansa lenger.


CS100 kan vel knapt defineres som en regional. Både kapasitet og rekkevidde er jo bra

Heldig ble CRJen bedre når 700/900 kom og de fikk senket gulvet. Ellers er jo E-jets til Embraer blant de mer komfortable på shorthaul
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 23:05   #14
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,616
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

CRJ200 ble vel unnfanget i et desperat øyeblikk som en quick-fix i regionaljet-markedet på slutten av 80-tallet. Den var i praksis bare en lengre variant av Challenger. Som nevnt ble det hakket bedre med 700 og 900, men bra ble det egentlig aldri.

Personlig mener jeg at det eneste virkelig positive med flyet er designet, synes den er flott å se på. Utenfra.

Inni er det trangt, uansett negernabo eller ei, jeg er 1,94 og trives kun sittende ved nødutgangen. I det øyeblikk man reiser seg opp, går ut eller inn, prøver å ta med seg en standard håndbagasje eller har et ønske om ikke å parkere på buss-gate blir dette flyet bare helt igjennom. Det skal sies at f.eks. E 135/145 og D 328er mindre inni, men enkeltsetene kompenser veldig for trangboddheten.

Såfremt jeg kan booke et sete ved nødutgangen er CRJ akseptabel, ellers er det en flytype jeg prøver å unngå.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 23:08   #15
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,616
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Etter litt ranting om CRJ må det sies at Canadair/Bombardier virkelig har hanket inn slakken med CS-seriene, det er et fly som jeg håper får en lys fremtid.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 23:18   #16
AlexanderDGL
ScanFlyer Blue
 
AlexanderDGL's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 163
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Trangt you say..?

https://www.youtube.com/watch?v=kowj1AxXc0c
AlexanderDGL is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 23:31   #17
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,449
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Hehe .. litt som da WWF chartret en av våre 757'er for sin Europaturne. Noen av de gutta er ikke bygd for flytransport ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2017, 06:41   #18
Concorde98
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,048
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Jeg er enig i at CRJ er trang, for meg som ikke er så lang går det greit. Pluss med typen, flyr mest CRJ900, er design, to setere som er perfekt for par på tur og raskere enn propell på mange av destinasjonene som noen deles av CRJ og ATR. Sitter mest på 1A og det fungerer greit, bare man forbereder håndbagasjen litt. Dog er det trangere under hattehylla, så senest sist søndag en passasjer som reiste seg opp og dundret hodet oppi.
Mindre fly betyr ofte bussgate. Hvis man er innstilt på det og har tid nok synes jeg turen rundt på en flyplass med buss er fint. Får tittet litt fly fra en annen vinkel. Så litt annerledes maskiner av og til er greit nok. Ikke bare B737 og A320.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2017, 08:20   #19
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,204
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Rusline flyr vel ennå CRJ-200 fra Norge (Både Oslo og Bergen?) til St. Petersburg, hvis noen har veldig lyst til å prøve flytypen. Selv står jeg over etter å ha prøvd den hos Cimber for noen år siden. Men jeg stortrives i CRJ-900 og 700.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2017, 10:53   #20
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Rusline flyr vel ennå CRJ-200 fra Norge (Både Oslo og Bergen?) til St. Petersburg, hvis noen har veldig lyst til å prøve flytypen. Selv står jeg over etter å ha prøvd den hos Cimber for noen år siden. Men jeg stortrives i CRJ-900 og 700.
Ja, for OSL sin del er jo Rusline eneste passasjeroperatør med CRJ-100/200 på OSL, samt West Air sin CRJ-200 frakter
Ellers er jo typen etterhvert blitt ganske sjelden i det Europeiske luftrom, selv om det går endel i Russland.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Någon som har SAS CRJ 900 skala 1:200 gemini 200 ? sas_bobby Samlerhjørnet 2 30-05-2015 02:55
QI skal flyve m/ ydeligere 4 CRJ 200 for SK Jan Flyforum 9 24-01-2008 19:38
West Air CRJ-200 nødlandet i Tromsø (igjen) sukram Flyforum 7 29-08-2007 12:53
West Air sine CRJ-200 PF LN-MEH Bilder & foto 1 01-07-2007 11:20
CRJ 440 vs. 200 Blubird Flyforum 4 21-02-2005 11:27


All times are GMT +2. The time now is 16:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.