Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-05-2017, 21:13   #1
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,723
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Helt enig i at CRJ200 er en kjip kundeopplevelse. Da vil jeg heller gi honnør til CS100 som jeg mener er den beste regional jet´n jeg har prøvd, flott levert av Bombardier (alt tilgitt). Så får vi håpe at CRJ200 snart er historie.. de fleste er vel å finne hos SkyWest, heldigvis ingen hos Lufthansa lenger.
view is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 22:40   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Quote:
Originally Posted by view View Post
Helt enig i at CRJ200 er en kjip kundeopplevelse. Da vil jeg heller gi honnør til CS100 som jeg mener er den beste regional jet´n jeg har prøvd, flott levert av Bombardier (alt tilgitt). Så får vi håpe at CRJ200 snart er historie.. de fleste er vel å finne hos SkyWest, heldigvis ingen hos Lufthansa lenger.


CS100 kan vel knapt defineres som en regional. Både kapasitet og rekkevidde er jo bra

Heldig ble CRJen bedre når 700/900 kom og de fikk senket gulvet. Ellers er jo E-jets til Embraer blant de mer komfortable på shorthaul
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 23:05   #3
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,639
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

CRJ200 ble vel unnfanget i et desperat øyeblikk som en quick-fix i regionaljet-markedet på slutten av 80-tallet. Den var i praksis bare en lengre variant av Challenger. Som nevnt ble det hakket bedre med 700 og 900, men bra ble det egentlig aldri.

Personlig mener jeg at det eneste virkelig positive med flyet er designet, synes den er flott å se på. Utenfra.

Inni er det trangt, uansett negernabo eller ei, jeg er 1,94 og trives kun sittende ved nødutgangen. I det øyeblikk man reiser seg opp, går ut eller inn, prøver å ta med seg en standard håndbagasje eller har et ønske om ikke å parkere på buss-gate blir dette flyet bare helt igjennom. Det skal sies at f.eks. E 135/145 og D 328er mindre inni, men enkeltsetene kompenser veldig for trangboddheten.

Såfremt jeg kan booke et sete ved nødutgangen er CRJ akseptabel, ellers er det en flytype jeg prøver å unngå.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2017, 23:08   #4
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,639
Default Re: CRJ-200 - Nickelback of the skies

Etter litt ranting om CRJ må det sies at Canadair/Bombardier virkelig har hanket inn slakken med CS-seriene, det er et fly som jeg håper får en lys fremtid.
KnutW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Någon som har SAS CRJ 900 skala 1:200 gemini 200 ? sas_bobby Samlerhjørnet 2 30-05-2015 02:55
QI skal flyve m/ ydeligere 4 CRJ 200 for SK Jan Flyforum 9 24-01-2008 19:38
West Air CRJ-200 nødlandet i Tromsø (igjen) sukram Flyforum 7 29-08-2007 12:53
West Air sine CRJ-200 PF LN-MEH Bilder & foto 1 01-07-2007 11:20
CRJ 440 vs. 200 Blubird Flyforum 4 21-02-2005 11:27


All times are GMT +2. The time now is 22:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.