Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-08-2006, 07:57   #1
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

The total number of passengers flown in July
2006 was 495,204 compared to 300,536 July last
year, an increase of 194,668 passengers (65 %),
and 67 % increase in passenger traffic.

ose


Hm. ?
Quote:
For juli forventer selskapet en yield-reduksjon på 11 % sammenlignet med juli 2005. Yieldutviklingen henger i hovedsak sammen med generelt lavere oppnådde priser grunnet innarbeidelse av selskapets ekspansjon (herunder oppstart av ruteflygninger fra Polen), samt en økt andel ruter med relativt sett lavere yield
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 08:14   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

WHOA!!! Yield på 55 øre, ned 11% i forhold til juli i fjor?? Det har kostet å fylle flyene til 90%.

Med en yield på 55 øre, og om vi legger Q2s CASK på 55 øre til grunn, skulle det gi et underskudd på 33 millioner. For å få positivt resultat i juli må Norwegian ha klart å få sin CASK under 50 øre.

I tillegg til en katastrofal yield, har jo DY pådratt seg en god del kostander forbundet med de operative problemene de har hatt i sommer - innleie av fly, kompensasjon til passasjerer som er strandet etc...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 08:20   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,862
Default Re: NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

Skal du spise flere hatter? Eller kommer det flere DY bannere opp på forumet?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 08:38   #4
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

hehe - jeg tror ikke det blir noen hattespising på meg.
Er det realistisk at Norwegian - med oppstart av ny base i Polen, rekordhøy oljepris og operative problemer har fått ned CASK til under 50 øre??
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 10:18   #5
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

Quote:
Originally posted by CK

WHOA!!! Yield på 55 øre, ned 11% i forhold til juli i fjor?? Det har kostet å fylle flyene til 90%.

Med en yield på 55 øre, og om vi legger Q2s CASK på 55 øre til grunn, skulle det gi et underskudd på 33 millioner. For å få positivt resultat i juli må Norwegian ha klart å få sin CASK under 50 øre.

I tillegg til en katastrofal yield, har jo DY pådratt seg en god del kostander forbundet med de operative problemene de har hatt i sommer - innleie av fly, kompensasjon til passasjerer som er strandet etc...
Har sluttet å legge så mye vekt på disse betraktningene. Du er jo alltid "kjempeoverraska" over hvor dårlig Norwegian gjør det.......helt til tallene kommer fra selskapet selv.
Ordet "katastrofal yield" har fått ny betydning

91% av billettene er solgt over internett - hvor lenge kommer en til å ha call centers?
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 11:15   #6
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

Det må vel kunne sies å være litt bekymringsfullt at man ekspanderer for sterkt med ruter som har lav yield - det er ikke alle markeder man bør betjene...! Men det er klart at man bør forvente at det koster litt å innarbeide nye ruter, så det kan vel ta seg opp på litt sikt.

Jeg tror CK har mye rett i forhold til begrepsbruken: Om yielden er på nivå med kostnadene per tilgjengelige sete så må du fylle flyet til randen (kabinfaktor på 100%) for å gå i null. Det er ikke enkelt og er sannsynligvis ikke spesielt god butikk på lang sikt.... La oss håpe at dette snur seg, og/eller at kostnadene er lavere enn kostnadene i Q2.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 11:25   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,295
Default Re: NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

Er ikke callsenteret til Norwegian i stor grad flyttet til Latvia?
EB is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 11:27   #8
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

Noen som vet om Norwegian skilller ut tallene for Polen...altså de flyene som operer ut fra Warszawa?
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 12:22   #9
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

som det går frem av teksten i pressemeldingen ser det ut til at de baker inn Polen i utland
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 17:34   #10
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
Default Re: NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006

Interessante tall. Jeg er overbevist at Kjos og & vet hva de gjør.Det koster betydelige beløp å starte nye ruter og ta oppstartskostnader med flere fly og ansatte til å betjene disse.Dette har de helt sikkert kalkulert. Sammenlignet med de kostnader vi hadde i Norway Airlines / Air Europe Scandinavia med våre skandinaviske ruter er deres kostnader vesentlig bedre.
Så lenge de har finansiell ryggrad til å ta ekspansjonen vil de klare seg godt i tiden fremover.
Neste sommer vil gi en pekepin på hvordan de har gjort og vil gjøre det fremover. Neste år vil ikke være så ekspansiv for DY som iår. Da får vi se hvordan driften egentlig utvikler seg.
Jeg ser DY etter hvert ta BU sine plass i fedrelandet.
OJB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
The SAS Group Traffic figures July 2009 sail4fun Flyforum 8 08-08-2009 11:30
SAS Group's July traffic figures sail4fun Flyforum 7 09-08-2008 18:08
Norwegian Traffic Figures July 2008 sail4fun Flyforum 9 07-08-2008 20:06
TRAFFIC FIGURES JULY 2007 sail4fun Flyforum 3 07-08-2007 12:30
SAS GROUP TRAFFIC FIGURES JULY 2006 sail4fun Flyforum 5 07-08-2006 22:02


All times are GMT +2. The time now is 23:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.