![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
The total number of passengers flown in July
2006 was 495,204 compared to 300,536 July last year, an increase of 194,668 passengers (65 %), and 67 % increase in passenger traffic. ose Hm. ? Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
WHOA!!! Yield på 55 øre, ned 11% i forhold til juli i fjor?? Det har kostet å fylle flyene til 90%.
Med en yield på 55 øre, og om vi legger Q2s CASK på 55 øre til grunn, skulle det gi et underskudd på 33 millioner. For å få positivt resultat i juli må Norwegian ha klart å få sin CASK under 50 øre. I tillegg til en katastrofal yield, har jo DY pådratt seg en god del kostander forbundet med de operative problemene de har hatt i sommer - innleie av fly, kompensasjon til passasjerer som er strandet etc... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,862
|
![]()
Skal du spise flere hatter? Eller kommer det flere DY bannere opp på forumet?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
hehe - jeg tror ikke det blir noen hattespising på meg.
Er det realistisk at Norwegian - med oppstart av ny base i Polen, rekordhøy oljepris og operative problemer har fått ned CASK til under 50 øre?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Ordet "katastrofal yield" har fått ny betydning ![]() 91% av billettene er solgt over internett - hvor lenge kommer en til å ha call centers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det må vel kunne sies å være litt bekymringsfullt at man ekspanderer for sterkt med ruter som har lav yield - det er ikke alle markeder man bør betjene...! Men det er klart at man bør forvente at det koster litt å innarbeide nye ruter, så det kan vel ta seg opp på litt sikt.
Jeg tror CK har mye rett i forhold til begrepsbruken: Om yielden er på nivå med kostnadene per tilgjengelige sete så må du fylle flyet til randen (kabinfaktor på 100%) for å gå i null. Det er ikke enkelt og er sannsynligvis ikke spesielt god butikk på lang sikt.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,295
|
![]()
Er ikke callsenteret til Norwegian i stor grad flyttet til Latvia?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Noen som vet om Norwegian skilller ut tallene for Polen...altså de flyene som operer ut fra Warszawa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
som det går frem av teksten i pressemeldingen ser det ut til at de baker inn Polen i utland
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]()
Interessante tall. Jeg er overbevist at Kjos og & vet hva de gjør.Det koster betydelige beløp å starte nye ruter og ta oppstartskostnader med flere fly og ansatte til å betjene disse.Dette har de helt sikkert kalkulert. Sammenlignet med de kostnader vi hadde i Norway Airlines / Air Europe Scandinavia med våre skandinaviske ruter er deres kostnader vesentlig bedre.
Så lenge de har finansiell ryggrad til å ta ekspansjonen vil de klare seg godt i tiden fremover. Neste sommer vil gi en pekepin på hvordan de har gjort og vil gjøre det fremover. Neste år vil ikke være så ekspansiv for DY som iår. Da får vi se hvordan driften egentlig utvikler seg. Jeg ser DY etter hvert ta BU sine plass i fedrelandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
The SAS Group Traffic figures July 2009 | sail4fun | Flyforum | 8 | 08-08-2009 11:30 |
SAS Group's July traffic figures | sail4fun | Flyforum | 7 | 09-08-2008 18:08 |
Norwegian Traffic Figures July 2008 | sail4fun | Flyforum | 9 | 07-08-2008 20:06 |
TRAFFIC FIGURES JULY 2007 | sail4fun | Flyforum | 3 | 07-08-2007 12:30 |
SAS GROUP TRAFFIC FIGURES JULY 2006 | sail4fun | Flyforum | 5 | 07-08-2006 22:02 |