![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Oslo og Stockholm blev endnu engang forbigået, da endnu et selskab begynder at flyve interkontinentalt til CPH. Godt nok lader det til at Air India begynder med tre ugentlige flyvninger til Arlanda snart. Måske allerede fra 15. august - men intet er loadet i GDS endnu.
Men allerede i næste måned begynder Air Cairo med en ugentlig flyvning fra SSH til CPH. Og det skulle være 100% sikkert, da flytiderne er i GDS, og billetter kan bookes. Kilde: http://www.routesonline.com/news/38/...rom-june-2017/ From 27JUN17, Airbus A320 aircraft will operate this route once a week. SM779 SSH1245 – 1800CPH 320 2 SM780 CPH1900 – 2359SSH 320 2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Så fint at du formidler dette på en sakelig måte og ikke legger opp til den sedvanlige, og utrolig trøttende, nasjonskampen.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gratulerer til CPH, synes at alle nye ruter til Skandinavia er positive
![]() Når man leser trådstarter kan man lure på hva man blir mest glad for. At CPH får en ny rute, eller at andre IKKE får det. Last edited by haavig; 19-05-2017 at 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tak for info!
![]() Jeg elsker diskussionerne herinde - og de må meget gerne være krydret med en smule landskamp eller misundelse. Især hvis der rent faktisk har været tale om en "kamp" for at få ruten, som tifældet har været med Air India. Men umiddelbart har ARN/OSL ikke været inde i billedet mht denne rute, så er det nødvendigt at trække dem ind i tråden? ![]() ![]() Du har formentlig bare skrevet det som en humoristisk kommentar. Jeg vælger at tolke det sådan! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bevares, det er sikkert gode nyheder, hvis man har lyst til at tage til
Sharm El Sheik med Air Cairo ![]() nu aldrig været interkontinental efter mine begreber! Last edited by oy-viv; 19-05-2017 at 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hahaha, herlig og diplomatisk innlegg jefi99.
FYI OSL har allerede en rotasjon med Air Cairo SM777 på søndager som schedule flight. Du kan fint booke den på deres hjemmesider. Men de betrakter det ikke som en intercont flight ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Herlig ironi. Ja tenker meg frustrasjonen er stor i begge land som har gått glipp av denne prestisjetunge ruten til syden
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den har da gått i mange år, den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Morsomste tråden jeg har sett på forumet på en god stund. Regner med Charter-Svein gleder seg til denne!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Heisann
Jeg mener at den har gått noenlunde sammenhengende siden flyplassen hadde kode GEN på 90-tallet. Mulig ikke så lenge med Air Cairo, forgjengeren het vel Shorouk Air eller lignende ? Og så var det vel en liten pause mens det var mest urolig rundt SSH. Men ukentlig SSH-GEN/OSL i ca 20 år tror jeg stemmer godt.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg fløy direkte fra Oslo i 2008 med Air Cairo. Hotellet var fint, ellers var det "no sharm" der ihvertfall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
De flyr A321 også vel?
Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Reiste med Shorouk Air OSL-SSH-OSL i 2001. A320. Røyking var tillatt på de bakerste radene. Det er vel det jeg husker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg hadde en tur i 2008 til SSH med Air Cairo, det var ikke lov å røyke, men noen i crew hadde seg en blås i døra på broen på OSL under boarding ![]() Det ble med en gang, som en Mountain Drew skrev, NO Sharm. Sikkerhetsoppbudet virket noe strengt på hoteller, i gater etc. Men var jo bare en vits, stikkkontakten til metalldetektor sto ikke i på den ene maskinen på vårt hotell, om noen gikk feil, for fort osv., så bare vinket vaktene de videre. Sikkerhet strengere i dag, men er mange plasser jeg heller vil reise enn SSH. Men hver sin smak. Sent from my iPad using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DAT starter København - Sharm el Sheikh W15/16 | Trdfly | Flyforum | 8 | 16-10-2015 14:33 |
DY til Sharm el Sheikh | AirbusTrond | Flyforum | 17 | 11-05-2008 19:33 |
Sharm El-Sheikh avlyses vinteren '05/'06 | Trety | Flyforum | 0 | 06-09-2005 15:11 |