![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var litt uheldig for et par dager siden da jeg skulle booke en flyreise fra København til Munchen for en tur i september. Jeg klarte utrolig nok å booke feil vei, altså ut fra Munchen og tilbake fra København. Dette oppdaget jeg så dagen etter og ringte straks inn til Lufthansa kundeservice. Dessverre var det gått 26t, så jeg var utenfor 24 timers regelen for full refund. Det var heller ikke mulig å endre mot et gebyr. Har noen andre erfaringer med dette? Og vært heldig og fått endret mot gebyr, selv på restricted økonomi billetter?
Til og med skatter og avgifter var ikke refundable. Nå må jeg booke en ny reise og de er ikke særlig billige under oktoberfest. Er mitt beste bet å checke inn på Munchen-København flyet å håpe at det blir forsinket som fører til at jeg kan be om refund? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Streik
Vulkanutbrudd Endring i flytider Overbooking ... Det er mye som kan gå "galt" og gi deg rett på full refusjon. Ingen grunn til å kansellere billetten. Bare å be om refusjon i etterkant for skatter og avgifter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er du sikker på det med skatter og avgifter?
De sa når jeg ringte at jeg ikke fikk tilbake skatter og avgifter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det lov?
Har ingen råd å komme med angående feilbookinga, men ang. nye billetter kan du jo vurdere å fly til alternativ flyplass, for eksempel Nürnberg eller Stuttgart, og ta tog eller Fernbus til München. Nürnberg er sannsynligvis rimeligst mtp. transport videre til München siden det ligger i Bayern og dermed har de samme takstene for regionaltog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Myndighetspålagte avgifter er refunderbart, så vidt meg bekjent. Må dog ikke forveksles med flyselskapenes misbruk av avgiftsbegrepet med YQ (drivstoffavgift), som ikke refunderes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tok av feil vei på rullebanen | C130 | Småprat | 15 | 28-09-2018 04:58 |
Taue fly 'feil vei' | LN-MOW | Flyteknisk forum | 2 | 06-04-2017 12:13 |
LHR-NRT flyr feil vei? | Sondbjo | Flyforum | 7 | 17-06-2016 18:41 |