Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-01-2017, 00:26   #1
owj1310
Newcomer

Default WOW Air - generelle spørsmål om bestilling og reise

Jeg var inde i min booking hos Wow Air. Jeg skulle afbestille min booking, men kom i stedet (rigtig flot) til at ændre navne hele tre gange. Således stod der, at der var 3 tillægsydelser til den nette sum af 3.600 kr. Man skulle indtaste betalingskort på siden hvilket jeg ikke gjorde, men jeg er nu blevet nervøs for, at pengene trækkes alligevel da navnet er ændret.

Jeg ringede ind til selskabet som nævnte at jeg havde 3 tillægsydelser. Jeg afbestilte telefonisk uden problemer for at få refunderet forskellige taxes osv. Nu er jeg så bare blevet uhyre bange for at Wow Air har taget de 3.600 kr, også selvom jeg ikke rigtig har fået noget på det.

Rent juridisk; skal man så ikke indtaste betalingskort endnu engang før det er bindende? Som sagt ved jeg ikke om det er gået i vasken igen, men det ville bare være surt at miste 3600, når det eneste jeg ville var at undersøge mulighederne på hjemmesiden for afbestilling.
BLL-STN-BLL
BLL-FRA-JFK-FRA-BLL
CPH-ARN-CPH
owj1310 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2017, 16:23   #2
Polaris
Free Luigi

Default Re: Wow-air - generelle spørsmål om bestilling og reise

Greit å være OBS på at bestilt sete online IKKE kan endres i ettertid, sånn i tilfelle man er som meg og er svært vant med å bruke SAS-appen til å endre sete etter fri vilje og behov. Kjøpt er kjøpt og låst.

Noen som vet hvilken airbus det er som har 38 rader? Er det A321 NEO eller er det de "eldre" A321? (Evt hvor jeg kan sjekke flytype når jeg har dato og rutenummer? WOW air opplyser ikke om flytype på sin hjemmeside/under salget av billetten).
Old 20-07-2017, 18:45   #3
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Greit å være OBS på at bestilt sete online IKKE kan endres i ettertid, sånn i tilfelle man er som meg og er svært vant med å bruke SAS-appen til å endre sete etter fri vilje og behov. Kjøpt er kjøpt og låst.

Noen som vet hvilken airbus det er som har 38 rader? Er det A321 NEO eller er det de "eldre" A321? (Evt hvor jeg kan sjekke flytype når jeg har dato og rutenummer? WOW air opplyser ikke om flytype på sin hjemmeside/under salget av billetten).

Sjekk oversikten her, sammenlign med det du finner online når du skal velge sete så får du en god indikasjon.

: https://wowair.is/ferdaupplysingar/fargjold/wow-saeti/
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2017, 22:06   #4
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Sjekk oversikten her, sammenlign med det du finner online når du skal velge sete så får du en god indikasjon.

: https://wowair.is/ferdaupplysingar/fargjold/wow-saeti/
Takk, ser ut til at det blir TF-GAY på meg. Artig reg. TF-GMA og TF-GPA er ikke like artige regs, 220 seters A321.

Interessant opplegg WOW air har, med at de framre setene har mindre pitch enn de bakre?? Er det en slags straff for at man vil være framme i flyet, en jantelovsk klask i trynet?

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/w...n_a330-GAY.pdf
Hvis man ser på denne seatmap'en er det et sammensurium av forskjellige pitches, avhengig av hvor man sitter i flyet. Lavkost er lavkost, altså

Posting Rules