![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,827
|
![]()
Dette gikk fint men det virker som nettverksselskapet ikke har gitt allverdens service:
"– Servicen fra Lufthansa har vært dårlig. Lite informasjon. Og kun en hotel-voucher i hånden. Vi må selv komme oss til hotellet og selv ringe for å få booket en ny flight." http://www.vg.no/nyheter/utenriks/bo...sa/a/23871430/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]()
Huff da, jeg er glad jeg ikke var på den flighten. Må ha vært bra skremmende. I det hele tatt må det å få denne typen budskap i lufta være helt j***ig. Grøøs
Quote:
[/rant]
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
"Lite information", siger den norske kvinde!
Jamen jøsses da! Der er "need to know" og "nice to know". Passagererne får besked om bombetruslen, mens de er airborne! Det er "need to know", men spørgsmålet er om det er særlig klogt? Måske er det LH company procedure, måske er det kaptajnens beslutning, I don't know! Kaptajnen kunne evt. have sagt noget om et teknisk problem og så ventet med at informere om bombetruslen til de var på jorden/bakken. Men det var nogle pax måske også blevet sure over? Måske vil nogle af de flyvende medlemmer dele deres tanker med os? Under alle omstændigheder burde brokkehovederne kunne tænke sig til, at under emergencies har piloterne andet at lave end at snakke løs til passagererne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,769
|
![]()
Den evindelige "Norske" suttringen. Ville hun blitt båret til hotel shuttelen ( antas at de var tilgjengelige )
![]() Når det er sagt, så har jeg venner som har fløyet med både FI og EI, som grunnet delays har misset connection, og blitt totalt overlatt til seg selv, både hva hotel og rebooking. Men kom de i VG? Nei, ikke i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Uansett overraskende dårlig av LH, forutsatt at denne infoen medfører riktighet.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]() Quote:
Hotel ble også ordnet og det er mye som er klønete I USA / Kanada men å komme seg til på egen hand til flyplass hoteller er ikke vanskelig. Hotel Shuttle busser kommer fortløpende. Hadde det vært Bergamo hvor jeg forsøkte å finne transport til Flyplass Hotellet sent på kvelden, uten å henge ut Ryanair som jeg ankom med, hadde jeg kanskje forstått noe av det som taes opp. Og jeg har ingen Star Alliance Status I 2016 - helt menig på 31A. Men det var jo bare 3 tilfeller under streik, men det viser at det ikke er helt håpløst(tm)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]()
Litt vel mye VG i den artikkelen. Legg f.eks. merke til at det som sannsynligvis har blitt sendt ut eller gitt som en briefing til pressen fra NY Port Authority (flyplasseier) er glatt og VG-elegant oversatt til "havnevesenet". Typisk nok også hele pakka med at passasjerer "ble redde" og dårlig service samt lite informasjon. Høres det kjent ut..?
Jeg vil tro at LH, i likhet med de fleste andre oppegående flyselskap, har gode rutiner for slike tilfeller, men det blir naturlig nok en del kalabalik når det skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,769
|
![]() Quote:
Hva de klager over/eller sutrer over i andre land er ikke intr. for meg, jeg bor i Norge og forholder meg først og fremst til mine landsmenn. Det jeg mente med "sutring" er at uansett hvor mye og ofte du informerer, eller hva du tilbyr, så er der, ikke alltid, men veldig ofte, noen som raljerer over dårlig service, lite informasjon eller hva som måtte mangle. Et eksempel, dog litt annerledes, observer ved irr hvor vanskelig det er for voksne oppegående mennesker, og kanskje la de med f.eks småbarn få hjelp først, eller komme seg med første mulige transportmiddel. De fleste lar det skje, men vær ikke overrasket over at noen ikke synes så burde skje. Men det er bare min lille upartiske observasjon etter 40 år i bransjen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
![]() Men nok kverulering. Jeg er for øvrig enig med deg ift betraktningene du gjør og hva enkelte forventer dersom noe går galt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bombetrussel mot RYG | Blubird | Flyforum | 5 | 07-12-2009 22:42 |
Bombetrussel mot PK på OSL? | JoeW | Flyforum | 13 | 14-01-2009 17:45 |
Bombetrussel mot BDU | Concorde | Flyforum | 10 | 31-01-2008 13:18 |
Bombetrussel mot fly på torsdag | anders320 | Flyforum | 0 | 21-11-2007 12:21 |
Bombetrussel mot Olympic | The Ticketor | Flyforum | 0 | 23-04-2007 14:02 |