Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-12-2016, 11:33   #1
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Re: Bombetrussel mot LH A380

Den evindelige "Norske" suttringen. Ville hun blitt båret til hotel shuttelen ( antas at de var tilgjengelige )

Når det er sagt, så har jeg venner som har fløyet med både FI og EI, som grunnet delays har misset connection, og blitt totalt overlatt til seg selv, både hva hotel og rebooking.
Men kom de i VG? Nei, ikke i det hele tatt.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2016, 13:10   #2
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Den evindelige "Norske" suttringen. Ville hun blitt båret til hotel shuttelen ( antas at de var tilgjengelige )

Når det er sagt, så har jeg venner som har fløyet med både FI og EI, som grunnet delays har misset connection, og blitt totalt overlatt til seg selv, både hva hotel og rebooking.
Men kom de i VG? Nei, ikke i det hele tatt.
Så du mener klaging på mangelfull leveranse er "typisk norsk"? Og det baserer du på hva ei sier til VG og dermed dømmer 5 mill nordmenn basert på dette? Jeg tror det ville vært tilsvarende misfornøyde svensker, spanjoler, italienere eller sveitsere dersom noe tilsvarende hadde skjedd der.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2016, 19:13   #3
raider66
ScanFlyer Rusty

Uansett overraskende dårlig av LH, forutsatt at denne infoen medfører riktighet.

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2016, 19:42   #4
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Så du mener klaging på mangelfull leveranse er "typisk norsk"? Og det baserer du på hva ei sier til VG og dermed dømmer 5 mill nordmenn basert på dette? Jeg tror det ville vært tilsvarende misfornøyde svensker, spanjoler, italienere eller sveitsere dersom noe tilsvarende hadde skjedd der.
Jeg reiser selv mye med Lufthansa Long Haul, ikke så mye som deg muligens, men nok til at jeg ble berørt (fikk 3 Long Haul Flights cancellert) pga. streikene I 2016. I alle 3 tilfellene fikk jeg bade god informasjon og god hjelp, siste nå Desember kom den nye ruten med Air France inn som SMS under en time etter at jeg fikk SMS om at min opprinnelige avgang var innstillt.

Hotel ble også ordnet og det er mye som er klønete I USA / Kanada men å komme seg til på egen hand til flyplass hoteller er ikke vanskelig. Hotel Shuttle busser kommer fortløpende. Hadde det vært Bergamo hvor jeg forsøkte å finne transport til Flyplass Hotellet sent på kvelden, uten å henge ut Ryanair som jeg ankom med, hadde jeg kanskje forstått noe av det som taes opp.

Og jeg har ingen Star Alliance Status I 2016 - helt menig på 31A. Men det var jo bare 3 tilfeller under streik, men det viser at det ikke er helt håpløst(tm)
Old 13-12-2016, 20:01   #5
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Litt vel mye VG i den artikkelen. Legg f.eks. merke til at det som sannsynligvis har blitt sendt ut eller gitt som en briefing til pressen fra NY Port Authority (flyplasseier) er glatt og VG-elegant oversatt til "havnevesenet". Typisk nok også hele pakka med at passasjerer "ble redde" og dårlig service samt lite informasjon. Høres det kjent ut..?
Jeg vil tro at LH, i likhet med de fleste andre oppegående flyselskap, har gode rutiner for slike tilfeller, men det blir naturlig nok en del kalabalik når det skjer.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2016, 20:57   #6
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg reiser selv mye med Lufthansa Long Haul, ikke så mye som deg muligens, men nok til at jeg ble berørt (fikk 3 Long Haul Flights cancellert) pga. streikene I 2016. I alle 3 tilfellene fikk jeg bade god informasjon og god hjelp, siste nå Desember kom den nye ruten med Air France inn som SMS under en time etter at jeg fikk SMS om at min opprinnelige avgang var innstillt.

Hotel ble også ordnet og det er mye som er klønete I USA / Kanada men å komme seg til på egen hand til flyplass hoteller er ikke vanskelig. Hotel Shuttle busser kommer fortløpende. Hadde det vært Bergamo hvor jeg forsøkte å finne transport til Flyplass Hotellet sent på kvelden, uten å henge ut Ryanair som jeg ankom med, hadde jeg kanskje forstått noe av det som taes opp.

Og jeg har ingen Star Alliance Status I 2016 - helt menig på 31A. Men det var jo bare 3 tilfeller under streik, men det viser at det ikke er helt håpløst(tm)
Du skulle kanskje quote noen andre?
Old 14-12-2016, 08:55   #7
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Nei, jeg baserer det ikke på hva "EI" sier til VG, jeg baserer det på hva "DE" sier. Er ikke første gangen, og blir ikke siste gangen det skjer.
Hva de klager over/eller sutrer over i andre land er ikke intr. for meg, jeg bor i Norge og forholder meg først og fremst til mine landsmenn.
Det jeg mente med "sutring" er at uansett hvor mye og ofte du informerer, eller hva du tilbyr, så er der, ikke alltid, men veldig ofte, noen som raljerer over dårlig service, lite informasjon eller hva som måtte mangle.

Et eksempel, dog litt annerledes, observer ved irr hvor vanskelig det er for voksne oppegående mennesker, og kanskje la de med f.eks småbarn få hjelp først, eller komme seg med første mulige transportmiddel.
De fleste lar det skje, men vær ikke overrasket over at noen ikke synes så burde skje.

Men det er bare min lille upartiske observasjon etter 40 år i bransjen
krølle is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2016, 16:46   #8
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Hva de klager over/eller sutrer over i andre land er ikke intr. for meg, jeg bor i Norge og forholder meg først og fremst til mine landsmenn.
Det er vel hele ideen med å si at noe er "typisk" for en gruppe mennesker er atypisk sammenlignet med resten. Og dersom du ikke forholder deg til resten så blir det vanskelig å si at det du forholder deg til er typisk.

Men nok kverulering. Jeg er for øvrig enig med deg ift betraktningene du gjør og hva enkelte forventer dersom noe går galt.
Reply

Posting Rules