![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da var det klart for ny tur til Brasil. Billettene var bestilt hos SAS i slutten av februar og i slutten av mars begynte problemene til Varig å bli svært synlige. Etter en bekymret telefon til SAS valgte vi likevel å benytte billettene: ”Vi skal nok få dere hjem på et eller annet vis” var den beroligende kommentaren vi fikk. Et annet og vel så viktig poeng var at jeg reiste på EuroBonus-poeng mens fruen reiste på vanlig billett, noe som gjorde at det var vanskelig å finne alternative flygninger.
RG8745 FRA-GIG, 7. juni Etter å ha brummet seg ned fra Oslo til Frankfurt i en Lufthansa A321 var det klar for ombordstigning hos Varig. På flyplanen var flygningen satt opp med en B777. Det som møtte oss ved utgangen var imidlertid arbeidshesten MD11. Det var egentlig et greit bytte, jeg har fløyet med denne flytypen før og synes det er et behagelig fly. Vi fikk plass i den fremre økonomiseksjonen. Antakelig på grunn av alle problemene og usikkerheten rundt statusen til Varig hadde flyet lite passasjerer, jeg vil anslå at belegget var i underkant av 50%. Dette gjorde at de kjappeste av passasjerene klarte å sikre seg en midtrekke for seg selv og kunne sove i horisontal stilling ned til Rio. Selv ble vi sittende i en to-seter ved vinduet og satt noenlunde komfortabelt. Flåten begynner å bli gammel og setene begynner etter hvert å bli slitte i polstringen. Tidligere har jeg opplevd svært varierende service hos kabinbetjeningen til Varig. På denne flygningen fungerte ting imidlertid greit. Betjeningen var høflig og vennlig, men kanskje litt reserverte. Etter servering av en enkel middag så vi ikke så mye til dem før det var tid for frokost. Selve flygningen gikk for øvrig østover fra Frankfurt, over Portugal og ut i Atlanterhavet. Vi fløy deretter over havet frem til om lag en time før landing. Dette gjorde at vi ut på nattmorgenen hadde en flott utsikt til lysene fra flere brasilianske byer i horisonten. Vi landet i Rio i det begynte å lysne av dag. Kaldt flyskrog og våt, fuktig luft gjorde at flyet var ned-dugget iløpet av få minutter. Alt i alt var det en helt grei flytur med et selskap som har opplevd bedre tider. For oss var jobben nå å finne penger og en av GOLs billettskranker. Vi skulle nemlig videre. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med GOL på innenriks i Brasil | Desk pilot | TripReports | 4 | 30-11-2008 20:49 |
Varig med nytt profilprogram | Desk pilot | Flyforum | 9 | 25-10-2007 12:22 |
GOL kjoeper Varig! | LN-MOW | Flyforum | 6 | 30-03-2007 09:34 |
GOL kvitter seg med 20 737-700 | Blubird | Flyforum | 4 | 05-11-2006 00:36 |
Er det noen som har flydd med GOL? | Desk pilot | Reiseforum | 7 | 30-05-2006 16:50 |