![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Dette blir moro!
Ferieavvikling kan gi flykaos Norwegians bakkemannskaper er allerede få på jobb. Mandag forsvinner enda flere ut i ferie. Dermed blir det mer kaos på Gardermoen. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122234 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
Noen som har lært ferieavvikling av SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Her er det en journalist som ikke har fulgt godt nok med i timen. Servisair har nok bakkemannskap på jobb, men derimot mangel på innsjekkspersonell. Og hva er det å forvente når Norwegian sier opp kontrakten med Servisair, tror de at de ansatte i Servisair sitter å ser på at de mister jobbene sine? Selvfølgelig ikke, de ser etter andre jobber og slutter så snart de finner noe nytt. Og det er ikke gjort over natten å finne nytt mannskap, de må læres opp, få gyldig klareringer og godkjente kurs som bl.a Osl krever. Her får Norwegian som fortjent, de har valgt annen leverandør fra 1.oktober og hvis de tror og forventer at Servisair klarer å levere tjenester som før tar de skammelig feil.Når oppsigelsene til ansatte i Servisair begynner å komme, vil nok det komplette kaos begynne, enter ledelsen i Norwegian innser det eller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Tja, jeg synes ikke så synd på DY. Alle avgjørelser har konsekvenser, denne avgjørelsen hadde denne konsekvensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Hvor mange er det forresten som mister jobben eller sier opp pga. tapet av kontrakten?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,390
|
![]()
Jeg har selvfølgelig stor forståelse av at det er utrolig leit å miste jobben, men de ansatte i servisair oppfører seg jo som om de var ansatt direkte i Norwegian. Servisair vant en kontrakt på en viss lengde for tjenester etter at de la fram det beste tilbudet for noen år siden. Alle må vel være klar over at noe sånt ikke varer evig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Jeg er enig i at LFF's stevning er å dra ting vel langt, men som bl.a. The Ticketor nevner, jeg synes ikke akkurat synd på Norwegian. Det burde ikke akkurat komme som noe sjokk at dette blir konsekvensen av et leverandørbytte...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
Vel en leverandør må tåle å bli byttet ut hvis en kunde får ett bedre tilbud fra en konkurent uten å bedrive destruktiv virksomhet som minner om hevn.
Det er helt OK at Servisair ansatte sier opp hvis du får tilbud om en ny jobb, med å drive forskjellige type aksjoner tyder på at Servisair og dets ansatte her har opptrått lite proffesjonelt. Det er naturlig at Norwegian vil lete etter den leverandøren som gir mest for pengene. Men uansett er de aller største klovenene her LFF og deres ledelse som umulig kan være riktig stablet |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Jeg vil ikke kalle det at noen vet at han mister jobben, og finner seg en ny/slutter, for en "aksjon."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]() Quote:
Dessuten å miste jobben betyr ikke nødvendigvis at man må gå årevis som arbeidledig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
|
![]()
Serviceair burde vise såpass profesjonalitet at de ikke proriterer bort DY selv om de har har mistet kontrakten med dem. Tro ikke at andre selskaper ikke legger merke til det... i mine øyne, ris til egen bak i allefall på sikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Og hvis man ikke gjør det, men lar de andre selkapene bli skadelidende, så er det ikke "ris til egen bak"?
Dette blir ikke bra uansett hvordan man gjør det, noen blir rammet, og at det er DY denne gang er ikke merkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Og i den sammenhengen er det ikke unaturlig, faktisk direkte fornuftig, å i størst mulig grad skjerme de kundene man skal leve av fremover for problemene som DY - indirekte - har skapt.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
Men uansett ligger feilen her hos Serviceair som ikke holder det de har lovet og ikke Norwegian som må få lov til å bytte leverandør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]() Quote:
Vel Norwegian har en AVTALE med Serviceair om at Serviceair skal levere bakketjenester til Norwegian på en tilfredstillende måte. Hvis Norwegian blir skadelidende pga at Serviceair ikke greier å levere i hendhold til avtalen og Norwegian da opplever forsinkelser etc. så har Serviceair per definisjon begått ett avtalebrudd. Så med mindre Serviceair har en eller annen merkelig klausul i avtalen om at de ikke trenger levere varene til avtalt pris og standard HELE kontraktstiden så er dette ingen andre enn Serviceair sin skyld. ...så hvem som ikk har peiling her er nok deg! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
Nei jeg har ikke lest kontrakten men hvis du har rett må Norwegian ha det som i arbeidslivet kan betegnes som en dårlig og merkelig kontrakt
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God mandag morgen - kaos ? | ATC-flyradar | Flyforum | 9 | 11-01-2016 15:20 |
God mandag fra OSL | ENGM 911 | Flyforum | 28 | 25-01-2010 23:35 |
Kaos på OSL, bagasje overalt | laurenz | Flyforum | 9 | 07-05-2009 21:33 |
Kaos på OSL | EB | Flyforum | 14 | 21-09-2007 12:00 |
Bilder fra OSL Mandag. | Airbus 330 | Flyforum | 21 | 07-06-2006 14:36 |