![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
TripAdvisor har innført et poengsystem, og gjort bruken av "badges" (merker) ganske omfattende. Fra den tidligere kategoriseringen der "Top Contributor" var høyeste oppnåelige nivå, har dette nå endret seg til et system der man tjener uendelig med badges og poeng, uten at dette ser ut til å gi noen uttelling.
Tidligere var dette nivåene: Reviewer: 3-5 reviews Senior Reviewer: 6-10 reviews Contributor: 11-20 reviews Senior contributor: 21-49 reviews Top contributor: 50+ reviews I dag har denne nivåinndelingen blitt én av mange kategorier badges, eller merker. For eksempel har jeg fra å være "Top Contributor" nå blitt "Level 6 Contributor", med (blant andre) et "Top Contributor-merke" Står mer om dette her: http://www.tripadvisor.com/TripCollectiveBadges Reaksjonene er ganske negativt ladet, og ikke uten grunn: Verken merkene eller poengene gir noe som helst tilbake til brukerne. Jeg hadde i grunn ventet meg det, siden man nå også kan booke hoteller gjennom TA. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
TripAdvisor er vel ett godt eksempel på at det ikke lønner seg fra ett finansielt perspektiv å legge ut noe på nettet. Når det er sagt er det veldig nyttig å kunne se anmeldelser før man reiser ett sted. Det blir jo samme som forumet her, man tjener ingenting på å legge ut en tråd, men gjør det likevel fordi man synes det er interessant og andre finner det interessant. Nå tjener TripAdvisor en del mer penger enn Flyprat, som omtrent går i null vil jeg tro. Så jeg forstår din frustrasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De ga vel sånn sett ikke noe tilbake til brukerne med de forrige nivåene heller?
Det de "gir" er 'eksponering' av den enkelte bruker, ref "... the higher your TripCollective level -– and the more you’re recognized in the travel community for your contributions."
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nei, men det virket veldig mye mer omfattende nå, så det hadde jo ikke vært helt utenkelig. Men jeg er enig i at høyere ranking gir økt troverdighet, og at det er lettere å se hva personen har vurdert og så basere troverdigheten på dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg tror nok endringene skal motivere til økt rapportering. Mange, inkludert meg selv, finner det artig å nå nye nivåer. Dette er ikke ulikt feks idrett eller spil.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sølv er første steg til gull som er første steg til himmelen
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde vært morro med en belønning i ny og ne, men på en annen side, kan man få belønning vil folk legge inn dårlig kvalitet på anmeldelsene for å generere så mange de klarer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Er ellers enig i at alle former for poengopptjening som gjør det mulig å komme til neste nivå etc. er moro å være med på, men jeg synes det var litt rart med så spesifikke poengsummer ("17 158 poeng") uten at det i praksis har noen betydning for brukeren annet at det er gøyalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Fremstår for meg som komplett bortkastet, og heller ikke motiverende, så lenge ikke nivåene gir noen avkastning. De burde gitt folk rabattkuponger, loungevouchere, osv. i det minste - eller et Tripadvisor-kort som gir fordeler på flyplasser, banker, restauranter, osv. Men så lenge aktiviteten går opp, og ikke ned, er det vel ikke noen grunn til å gi anmeldere noe ekstra. Idet øyeblikk Tripadvisor blir mindre viktig for folk, vil de prøve seg med denne formen for goder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har ikke vært opptatt av verken det gamle eller nye systemet. For meg holder det å få noen svar og litt tilbakemeldinger. Har ikke bidratt mye de siste årene, av ymse grunner, men har bidratt med noen få innlegg i det siste. Bladde gjennom svarene nettopp, husker at jeg sa min hjertens mening om britiske turister i Sunny Beach, og fikk dette svaret "You racist nob"...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har vært på TA siden 2008, var lite aktiv de første årene, men har vel skrevet en 100 + - anmeldelser de siste 3-4 årene, ser nå at jeg visstnok er Level 6, men det betyr nada. Jeg skriver hovedsakelig anmeldelser av hoteller som jeg har bodd på, 100% ærlig.
Har gjennom de siste årene fått en del tilbakemeldinger, både fra andre gjester/potensielle gjester, men også fra mange hoteller, stort sett positive. Jeg skriver kun på TA for å gi andre enn objektiv opplevelse av hotellet, rankingsystemet betyr ikke så mye for meg. Dog, det er flere år siden jeg ble sånn der top contributor, men ble aldri noe mer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det noen som har klaget til TA? Mulig de ikke leser flyprat.no
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Alle gør det... ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tripadvisor , fake reports... | SQ 777 | Reiseforum | 22 | 12-10-2019 01:46 |
Tripadvisor - Airlines | SudCaravelle | Reiseforum | 1 | 08-02-2017 13:34 |
Poengopptjening på Qatar vs BA og hva skjer? | Hpkris | Reiseforum | 7 | 05-02-2013 14:27 |
Hvor finner Tripadvisor tallene for total reiselengde? | robertaas | Småprat | 2 | 10-07-2012 18:14 |
Tripadvisor Travellers' Choice 2012 | A346 | Reiseforum | 5 | 21-01-2012 02:22 |