![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Så på avis reviews på SKY News for en time siden.. En ledende avis i London ( husker ikke hvilken) sa at det var 10 mill fake reviews der og også at et firma tok betalt for å ordne slike... De kan jo gå begge veier....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
det skal være et marked for å selge tripadvisor-brukere med lang historikk og mange reviews.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Bodde på et hotell i Italia i forrige uke hvor eieren fortalte meg om e-poster som reklamerte med bedre plassering i ratingene hos Tripadvisor (han mente at de var fra Tripadvisor selv), og jeg har iallefall funnet eksempel som bygger opp under hans påstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,916
|
![]()
Det er ganske mye rart på TripAdvisor men om man gjør som i hopp og stryker høyeste og laveste karakter så pleier det å hjelpe.
Jeg har hatt en følelse av dette hele tiden og har hatt mang en god latter. Sjekk f.eks hoteller i Kiev. Det som er ranket høyest er et lite dustehotell, etterfulgt av Hyatt. Altså, det går ikke å forklare den plasseringen med noe annet enn fake reports (var i Kiev i sommer). Men om man bruker TA med dette i minne så synes jeg det er et godt verktøy.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]()
BBS hadde også en sak på at "snuskete" engelske hoteller/B&B delte ut rabatter o.l. til kunder som skrev positivt om dem.
Vedr. TR - pleier å kikke på bildene, og se hvordan de stemmer med rating/tekst. Og bruke litt sunn fornuft.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
Synes selv det er mye rart på tripadvisor. Leser sjelden innleggene der og ser enda sjeldnere på ratingen pga av alt tullet som står der... Har derimot brukt tripadvisor til å se på bilder som brukere selv har lastet opp fra hoteller. Bildene på hotellenes hjemmesider og søkomotorer som booking.com, hotels.com etc kan ofte være litt vel glamorøse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Enig der ja, har vel hatt mistanke flere ganger om at flere
stjerner samt litt vel mange bra rapporter - gjorde en litt vel mistenksom. Men som Ezp1 sier, så er bildene det viktigste momentet der for meg. Brukerenes egne bilder, viser ofte den usminkede sannhet - ofte svært ulikt fra hvordan hotellet blir presentert ferdig "glanset" fra hotellets egne sider, eller reisebyråer m.m.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Saken er litt annerledes enn det Reidar fikk med seg
http://www.telegraph.co.uk/technolog...z1sD01ds.email Quote:
Men tvilsommer markedsfoeringsstrategier er det Tripadvisor naa skal stri med. Det er noe de boer svi for. Som Discus sier, bruk bullshit filteret naar du leser tripadvisor og du er i good shape! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Må ha ut litt frustrasjon. Det er 3 store problemer med med Tripadvisor:
a) Alle de falske anmeldelsene. b) Folk som henger seg opp i bagateller som hotell eller resturant gjerne ikke er ansvarlig for. c) Folk som blander sammen hvor de har vært eller bare poster tull. Det er endel som legger ut bilder og beskrivelser når de kommer hjem fra "den store Europa-turen" og da blir det lett bilder og beskrivelser fra feil sted. At man til og med bommer på by er ikke uvant. Har prøvd få Tripadvisor prøvd korrigere på enkelte severdigheter hvor de fleste av bildene fra fra en helt forskjellig severdighet i en annen by. Tok idag en titt på hva de mente det var av severdigheter i Oslogate ikke langt ifra hvor jeg nå sitter. Finner: 1) "Fiskevollbukta Beach". Den var ganske langt unna. 2) "Oslo Ladegard". Her er det markert på kartet et par hunder meter unna, så folk kan bli forvirret av plasseringen. 3) "Christian IV Monument". Det står på Stortorget så det er helbom igjen. 4) Medieval Park Ruin. Det er markert Minneparken hvor det er noen ruiner så folk kan ta feil her, men det er feil park. Riktig park er 5-600 meter unna. 5) "Bleikoeya Island". Helbom igjen. 5 av 5 severdigheter som vises i gata er altså feil plassert og kun 1 hører egentlig til i gata i det hele tatt. Slik er det med null kvalitetssjekk og ikke tro at kvaliteten er bedre for andre destinasjoner.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,639
|
![]()
Min favoritt: Radisson Blu Plaza i Helsinki. Amerikaner som gav hotellet dårlig rating fordi det lå "for langt" unna jernbanestasjonen (Ligger vel ikke lenger unna enn Oslo Spektrum ligger unna Oslo S), og det var brostein på gaten mellom stasjonen og hotellet, så det var vanskelig å trille kofferten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,307
|
![]() Quote:
Se pa hoteller i Aberdeen. Ikke maate paa hvordan folk skryter. Men realiteten er jo at det er dritt saa aa si alt. Briter virker aa ha helt utrolig lave krav for aa oppleve det som kvalitet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,058
|
![]()
Noe som irriterer meg er at folk gir altfor gode karakterer. Hva skiller egentlig hotellene i NYC når du må ned til 215 plass av 505 hotell på listen for å finne hoteller med fire sirkler?
Last edited by Chriscross; 09-10-2019 at 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Mye som man må ta med mange klyper salt, ja!
Hoteller i Aberdeen - der stoler jeg på nåværende fiskeriminister Harald Tom Nesvik, som har lagt ut omtale av Ibis, og vi bor alltid der når vi er på whiskytur :-D Omtale av restauranter må man være veldig kritisk på. I hovedsak ser jeg på bildene for å se om maten ser bra ut eller ikke. Spesielt lokale restauranter blir hausset opp av folk med mindre greie på ting. Og på typiske chartersteder er jo folk ekstremt ukritiske og sier at alt er godt, med mindre de får autentisk og god mat. Det er for mange dårlig mat. Der man man fristes til å snu karakterboka :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Bruker reisevante folk faktisk TripAdvisor? Er jo videns kjent at det har vært utrolig mye feil informasjon der i mange år allerede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
a) 2-stjerners hotell. Reint, hyggelig betjening og selv om det ikke akkurat er luksus så fungerer alt fungerer som det skal. God verdi for pengene. Termingkast 5? b) 5-stjerners hotell. Rommet var egentlig greit, men hadde forventet noe ekstra. Det er et bryllup på hotellet så innsjekking tar litt tid. Batteri fungerer ikke for safe. Ringer og de sier at de sender noen til rommet. Blir sittende og vente mens jeg egentlig skulle gått ut og spise. Ringer til slutt for å purre, og noen kommer etter 10 minutter til. Svømmebasseng og spa-avdelingen som jeg hadde sett fine bilder av er stengt hele helgen grunnet vannlekkasje, får masse beklagelser. Fikk rom uten balkong og det som skulle være en utrolig utsikten var mot feil side, de sier at jeg da slipper støy fra bryllupet. Frokost var forsåvidt god, men måtte vente 15 minutter på å få bord og masse kø for alt man skal ha slik at opplevelsen ikke var noe særlig. Synts prisen var altfor høy og jeg fikk ikke det som jeg forventet. Termingkast 2?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Joda, men man må ikke stole på rangering og ha lært seg å gjenkjenne svindel og idioter.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,212
|
![]()
Er vel litt som værmeldingen, man må lese hva som faktisk står der, ikke bare se på symbolene. Er det noen sider som er bedre enn TripAdvisor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Det er som med skihopping; ta bort de høyeste og laveste karakterene - med mindre det er uforholdsmessig store antall av begge deler - og forhold deg til det øvrige. Bruk søkefunksjonen i anmeldelsene og let etter ting som er viktig for deg (upgrades, noise, food quality, service, housekeeping, comfort etc.).
Mange av klagene handler ofte om helt uvesentlige ting (Ola Dunk som ikke fikk sjekke inn kl 9, selv om han hverken har status eller hadde bedt om tidlig innsjekk på forhånd). Mht restauranter ber jeg alltid om anbefalinger fra hoteller der jeg bor på (disse har typisk en concierge), som jeg så sammenstiller med egen kvikk research på Trip Advisor. Kommentarer som "not enough food for the price paid" sendt inn av amerikanere, tar jeg f. eks. som et tydelig kvalitetstegn på at restauranten fokuserer på kvalitet, ikke kvantitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tripadvisor - Airlines | SudCaravelle | Reiseforum | 1 | 08-02-2017 13:34 |
Poengopptjening og merker hos TripAdvisor | SeatBelt | Reiseforum | 13 | 24-07-2015 20:59 |
Hvor finner Tripadvisor tallene for total reiselengde? | robertaas | Småprat | 2 | 10-07-2012 18:14 |
Tripadvisor Travellers' Choice 2012 | A346 | Reiseforum | 5 | 21-01-2012 02:22 |
Fake? | Blubird | Flyforum | 9 | 15-02-2007 09:17 |