![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Nrk.no melder at det rasjoneres Jetfuel og at selskapene bes om å ta med ekstra drivstoff, for å unngå å tanke i Longyearbyen..
Årsaken er at skipet med drivstoff ikke er ventet til Svalbard før neste uke og noen har tydeligvis bommet på mengdeberegninga... http://www.nrk.no/troms/snart-tomt-f...ard-1.12393503
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]()
Kan fort bli payloadbegrensninger, da ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Blir kanskje mellomlanding i Tromsø begge veier?
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]()
Blir trøbbel nok fra Tromsø ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Er vel en god kanariflight dette, og evt fule i Bodø eller barteland på retur, men det kommer vel an på tyngde og om det er mye frakt med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]()
Det er det omtrent alltid. Skal man ha med fuel til returen, må man begrense payload så man ikke overstiger maks landingsvekt. Men det er jo noe fuel tilgjengelig fortsatt, så jeg vil tro at fly med vektproblemer vil kunne få det de trenger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,941
|
![]()
Har ikke uansett flyene med seg endel ekstra på flighter til LYR siden det er dårlig med alternative flyplasser i nærheten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]()
Yep! *fyllepåtekst*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
|
![]() Quote:
Dette gjør at payload kanskje må reduseres noe. I alle fall er det bra at dette skjer på sommeren, da banen ofte er tørr og B/A god. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tomt, tomt, tomt. Lenge siden det har vært modeller i norwegian-skranken på OSL | LN-HFH | Samlerhjørnet | 7 | 15-11-2015 22:54 |
Tomt for drivstoff over Geiteryggen (og tre andre hendelser) | GF1 | General Aviation og sjøfly | 10 | 28-08-2012 16:51 |
Satt i bussen mens flyet fløy over - tomt | imm | Flyforum | 6 | 26-03-2012 14:31 |
Tomt på toppen | CK | Flyforum | 1 | 17-03-2005 13:27 |