Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 31-05-2015, 12:41   #1
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

BA Turer til den kongelige norske ambassade

I mai måtte jeg på tur to ganger til den kongelige norske ambassade i London, som er hovedstaden i UK of Storbritannialand for å fornye mitt pass, da jeg ikke ville at dette skulle ødelegge hele dagen la jeg opp reisen nesten uten slingringsmonn slik at jeg skulle få sove lengst mulig og komme tidligst mulig hjem. Hadde egentlig ikke lyst på to turer til ambassaden i det hele tatt, hadde mye bedre ting å gjøre hjemme.
For å underholde meg selv tok jeg noen bilder på turen…

Jeg hadde pakket sekken etter inspirasjon fra en annen her på forumet som ikke tar med noe som ikke blir brukt, da mitt behov stort sett var å ta med noen papirer, sekken var med kun for å gjøre det praktisk.

Jeg hadde valgt London city airport for utreise da dette er en flyplass som omtrent er like enkel å komme igjennom som Vigra. Korte avstander og generelt ikke noe stress. For returen hadde jeg foretrukket LCY, men dette mente at jeg måtte vente en time unødig ekstra på å komme meg hjem, så løsningen blei Heathrow.

Dagen startet med taxi i en av Glasgows nabokommunes sedvanlige regnvær. Vestkysten av Skottland er som vestlandet i Norge, om man har 14 dager med sammenhengende sol og finevær har det vert en god sommer. Jeg ankom flyplassen en time før avgang og gikk rett i security, jeg hadde fått boardingpasset på email, da jeg ikke stoler et sekund på appen til BA.

Vel airside fikk jeg bekreftet at den britiske chartersesongen har startet for fullt da det var vertfall 5 forskjellige drita fulle utdrikningslag rundt omkring i terminalen, jeg skygget unna og fant meg en stille cafe og fikk meg frokost.

Tuslet bort til gate 17 en halvtime før avgang hvor jeg fikk følelsen av jeg var kledt som en slubbelur i forhold resten av paxene hvor flesteparten var på tur til Londons finansdistrikt. Boarding startet 15minutter før avgang uten noen form for priorityboarding og var unnagjort på 5 minutter.

Ikke mye folk der da jeg kom til gaten

8.mai 7.30
British Airways Cityflyer
BA8723 Glasgow – London City Airport
Economy 9C
G-LCYK Embraer 190SR
Oppgitt flytid 1 time 10 minutter.

Det var ingenting å si på beinplassen så knyttenevetesten var det ikke behov for.
Vi pushet litt etter avgangstid og to av mot nordvest 5 minutter senere, la merke til at de akkurat hadde endret retning på trafikken da de som dro ut før vi boardet tok motsatt retning.

Straks etter avgang blei det servert frokost med kaldt eller varmt alternativ, jeg valgte det kalde alternativet som var yoghurt naturell med müsli og fruktbiter da det varme alternativet var den sedvanlige «full english». Etterpå blei det servert kaffe og te for de som drikker det.

En halvtime før landing blei det annonsert at det var mye trafikk i londonområdet (bombe) og at vi kom til å lande 10 minutter etter oppsatt tid. Vi fløy noe sikksakk før vi landet mot øst etter en bratt nedstigning så embraeren ristet godt, noe som kjennetegner LCY.
Å komme inn på LCY er som å lande på Vigra, det er korte avstander og kjapt å komme gjennom, 4 minutter etter jeg gikk av flyet via trapp (det er ingen broer på LCY) var jeg på togstasjonen til DLR som skulle ta meg inn mot byen, før jeg kunne gå opp trappa til toget måtte jeg toppe opp mitt Oystercard på en automat, jeg hadde ikke peiling på hvor mye jeg skulle toppe opp, så jeg kjørte på med £20.

RJon is offline   Reply With Quote

Posting Rules