Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-05-2015, 12:41   #1
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
BA Turer til den kongelige norske ambassade

I mai måtte jeg på tur to ganger til den kongelige norske ambassade i London, som er hovedstaden i UK of Storbritannialand for å fornye mitt pass, da jeg ikke ville at dette skulle ødelegge hele dagen la jeg opp reisen nesten uten slingringsmonn slik at jeg skulle få sove lengst mulig og komme tidligst mulig hjem. Hadde egentlig ikke lyst på to turer til ambassaden i det hele tatt, hadde mye bedre ting å gjøre hjemme.
For å underholde meg selv tok jeg noen bilder på turen…


Jeg hadde pakket sekken etter inspirasjon fra en annen her på forumet som ikke tar med noe som ikke blir brukt, da mitt behov stort sett var å ta med noen papirer, sekken var med kun for å gjøre det praktisk.



Jeg hadde valgt London city airport for utreise da dette er en flyplass som omtrent er like enkel å komme igjennom som Vigra. Korte avstander og generelt ikke noe stress. For returen hadde jeg foretrukket LCY, men dette mente at jeg måtte vente en time unødig ekstra på å komme meg hjem, så løsningen blei Heathrow.



Dagen startet med taxi i en av Glasgows nabokommunes sedvanlige regnvær. Vestkysten av Skottland er som vestlandet i Norge, om man har 14 dager med sammenhengende sol og finevær har det vert en god sommer. Jeg ankom flyplassen en time før avgang og gikk rett i security, jeg hadde fått boardingpasset på email, da jeg ikke stoler et sekund på appen til BA.

Vel airside fikk jeg bekreftet at den britiske chartersesongen har startet for fullt da det var vertfall 5 forskjellige drita fulle utdrikningslag rundt omkring i terminalen, jeg skygget unna og fant meg en stille cafe og fikk meg frokost.



Tuslet bort til gate 17 en halvtime før avgang hvor jeg fikk følelsen av jeg var kledt som en slubbelur i forhold resten av paxene hvor flesteparten var på tur til Londons finansdistrikt. Boarding startet 15minutter før avgang uten noen form for priorityboarding og var unnagjort på 5 minutter.


Ikke mye folk der da jeg kom til gaten

8.mai 7.30
British Airways Cityflyer
BA8723 Glasgow – London City Airport
Economy 9C
G-LCYK Embraer 190SR
Oppgitt flytid 1 time 10 minutter.



Det var ingenting å si på beinplassen så knyttenevetesten var det ikke behov for.
Vi pushet litt etter avgangstid og to av mot nordvest 5 minutter senere, la merke til at de akkurat hadde endret retning på trafikken da de som dro ut før vi boardet tok motsatt retning.



Straks etter avgang blei det servert frokost med kaldt eller varmt alternativ, jeg valgte det kalde alternativet som var yoghurt naturell med müsli og fruktbiter da det varme alternativet var den sedvanlige «full english». Etterpå blei det servert kaffe og te for de som drikker det.


En halvtime før landing blei det annonsert at det var mye trafikk i londonområdet (bombe) og at vi kom til å lande 10 minutter etter oppsatt tid. Vi fløy noe sikksakk før vi landet mot øst etter en bratt nedstigning så embraeren ristet godt, noe som kjennetegner LCY.
Å komme inn på LCY er som å lande på Vigra, det er korte avstander og kjapt å komme gjennom, 4 minutter etter jeg gikk av flyet via trapp (det er ingen broer på LCY) var jeg på togstasjonen til DLR som skulle ta meg inn mot byen, før jeg kunne gå opp trappa til toget måtte jeg toppe opp mitt Oystercard på en automat, jeg hadde ikke peiling på hvor mye jeg skulle toppe opp, så jeg kjørte på med £20.



RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 12:42   #2
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Den planlagte reiseruten igjennom London var ca 40 minutter:

DLR: London city airport – Canning town

Jubilee line Canning town- Green Park

Picadilly line Green park – Hyde park corner.




DLR-tog


God takhøyde og luftig


Mange som skulle med Jubilee-line på Canning Town


Noe mindre takhøyde på toget på jubilee-line


Togene på Picadilly-line hadde blåe bøyler etter fargen på rutekartet.


Ankomst Hyde Park Corner



RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 12:44   #3
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Den norske ambassaden er på Belgrave Square hvor det også er mange andre ambassader.












...og en statue


Endelig målet i sikte


Da jeg kom så langt såg jeg for meg å få hilse på ambassadøren og skåle med boblevann ...


...men det viste seg seg at jeg måtte i kjelleren i stedet.
RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 12:45   #4
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Jeg ankom ambassaden 5 minutter før timen jeg hadde booket så det var god beregning.

For å betale for passet hadde tatt med skotske pund med vilje, siden det alltid er artig å se reaksjonen til de sørpå om de kommer med noen sure miner eller ser på pengene med beundring og lurer på hva slags penger dette er. Hun som satt i skranken på passkontoret på ambassaden var i den siste kategorien, da jeg forklarte at det va pund sterling måtte hun på bakrommet og sjekke om de virkelig aksepterte disse pengene. Hun blei begeistret da jeg hadde£20-sedler i forskjellige typer og måtte få en av hver type.







I England er det sentralbanken som trykker pengene med dronningens hode på, I Skottland har de forskjellige største bankene sine egne motiver på pengene. De er likestilte sedler, men av og til får man oppgitte bemerkninger og folk som slenger med leppa i England når man betaler med skotske pund.
I utlandet får man veldig dårlig vekslingskurs på de skotske i forhold til de engelske. Fordelen er når man skal igjennom steder (som for eksemplel flyplassen i Pointe Noire) hvor man veit man kan bli «ranet» er det ingen som vil ha de skotske pengene.

Vel tilbake fra mitt ærend på ambassaden tok jeg enkleste vei til Heathrow som var Picadilly line helt til endes.




Ingen å se her

Da jeg kom på plattformen sto det «Heathrow terminal 1,2,3&5 - 1min», samme sto på toget.



Da vi kom så langt som Acton Town fikk vi beskjed om at dette toget var ikke til Heathrow likevel og det var feil merking på grunn av signalfeil, da måtte stort sett alle som var på toget ut å vente i 10 minutter, noe som ikke gjorde noe da jeg hadde god tid og det var fint vær.



Jeg ankom LHR terminal 5 ca klokka 12 i god tid før boarding.






Mange hektet bagene sine fast i disse


Innsjekkingsområdet var omtrent tomt.

Jeg hadde boardingpass så jeg gikk rett mot «security north» i motsatt ende av all transfertraffikken på flyplassen. Når man reiser innenlands fra LHR og LGW må man få bildet sitt tatt og matche det med boardingkortet. Jeg har stått airside da appen til BA plutselig bestemte seg for og ikke ville finne barkoden. Jeg fikk nytt boardingpass i servicedesken, men dette boardingpasset var ikke matchet med noe bilde. De hadde tydeligvis ikke lyst til å søke meg opp manuelt og finne navnet mitt, før jeg hadde diskutert rikelig med dem og ventet i 15 minutter før jeg fikk slippe igjennom komme meg igjennom til gaten hvor det plutselig var "final call".

Jeg fant en sluse med lite kø helt oppimot fast tracken og kom meg raskt igjennom Jeg måtte ha meg noe å spise, men ikke for kraftig kost da jeg hadde middag som ventet på meg da jeg kom hjem. Valget falt på noen sushibiter på en cafe/kiosk hvor jeg såg et norsk småjentelag i en uidentifisert idrett.



Jeg ruslet meg bort imot gate A1 hvor jeg satte meg ned og ventet, la merke til at en tredjedel av folket ved gaten sto i fasttrackkøa, såg ut som de sto i feil kø de fleste ut i fra klientellet (uten at man skal forhåndsdømme folk, men det viste seg å være korrekt). Boardingen kom i gang seint og tok noe tid.
RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 12:45   #5
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

8.mai 13.15
British Airways
BA1481 London Heathrow-Glasgow
Economy 19A
G-EUXM Airbus A321
Oppgitt flytid 1 time 5 minutter.


Noen hadde slurvet med beltekrysset


Ikke mer beinplass enn nødvendig


Flyet hadde sånne skjermer fra taket for å vise sikkerhetsdemo, men de var ikke nedfelt under flygingen


Magasiner var det også i stollommen


En A321 tar stor plass på Heathrow

Vi pushet bak 10 minutter sein og skulle til rullebane 9R som er på motsatt side av T5A.


747-alley


Det var noe kø før vi slapp til og ta av mot øst.


Et stort fly som skal langt av gårde


Hadde dette flyet vert en dame hadde hun hatt store mugger


Et annet fly med store mugger


Heathrow fra lufta


Et relativt godt kjent landemerke i London

I kjent BA-stil kom de raskt i gang med drikkevogna, snackstilbudet til BA på innenlands er potetgull, shortbread eller nøtter. Jeg tok et safe valg med potetgull…




Grått i Skottland

Vi landet ti minutter etter oppsatt tid i Glasgow mot nordøst og takset en kort tur til gate 19.


Plutselig var det hull i vingen etter landing 
RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 12:46   #6
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Da dagen var komt for å reise til London og hente passet mitt igjen, kunne jeg ta et senere fly da ambassaden ikke åpnet før 13.30. Oppakningen denne dagen var meg selv og det gamle passe i lomma. Taxien kom hal 9, været var typisk Glasgow, grått. Da jeg kom til flyplasen såg jeg en laang kø i BA-innsjekken, var jeg glad jeg hadde printet boardingpasset før jeg dro hjemmefra. Denne dagen passet det perfekt med tidene å reise GLA-LCY-GLA.




Det var service på rulletrappa, så man måtte gå den laaange veien opp en hel etasje for egen maskin.


To Flybemaskiner parkert forran Embraeren jeg skulle med.


En litt mindre Embraer enn forige tur


Klientellet på gate 17 var noe mer turistpreget enn forrige gangen jeg reiste, en flykaptein var også på reise i full uniform.

Boardingen startet 15 minutter for oppsatt tid, denne gangen var det statuspax først.


Aviser var det å få for de som ville det

21.mai 10.50
British Airways Cityflyer
BA8725 Glasgow – London City Airport
Economy 7D
G-LCYG Embraer 170
Oppgitt flytid 55 minutter.


Litt trangere i E170’en enn i E190’en


Fuel må man ha


En grønn Stobartair-maskin parkerte ved siden av oss

Fikk beskjed da boardingen var ferdig at de måtte starte opp med «airstarter» som var et bråkete beist i følge kapteinen, uten at jeg hørte noe til denne. Vi pushet 10 minutter etter tid, etter push sto vi en god stund før de fikk i gang begge maskinene. Etter en kort taxetur tok vi av mot sørvest 25 minutter etter oppsatt tid.


Grått og lavt skydekke over Glasgow denne dagen

Serveringen kom raskt i gang, for variasjonens skyld valgte jeg shortbread da jeg ikke hadde lyst på popcorn.






Skydekket sprakk litt opp på tur sørover








Themsen og Docklands på tur inn mot LCY

Vi landet med et brak 5 minutter etter tid fra øst.


Oppstillingen på LCY. Det er ingen pushback, så alle parkerer så de kan komme seg ut for egen maskin.

Last edited by RJon; 31-05-2015 at 12:58. Reason: Staveleif
RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 12:47   #7
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

For å komme ut måtte vi igjennom en liten hinderløype opp og ned trapper, det tok 4 ekstra minutter i forhold til sist ankomst til LCY.


Kom meg på Stasjonen til LCY


Det kom snart et tog

På tur til Canning town fikk jeg tatt bilde av Emirates Air Line og et annet landemerke i London





Samt et bilde av en hud på et skur


Første togskifte


Andre og siste skifte av tog…


…hvor jeg måtte igjennom en tunell med små fliser.


Dette kan være hending om man skal til Heathrow


Opp rulletrappa


Kunst på veggen på Hyde park corner undergrunnsstasjon

Kom meg til ambassaden 10 minutter før konsulatet åpnet.



Jeg merket med en gang at vi var i nærheten av noe norsk da køkulturen ikke sto i stil med ellers på øya da det var flere som fikk full score for utførelse på snikingen i køa. Ventet vel 20 minutter før jeg kom til å hente passet mitt.


Har Santander gitt opp bankvirksomheten og begynt i sykkelbransjen?


Det var et sterkt lys de hadde sørpå som vi ikke har så ofte oppi nord, tenkte det var best å komme seg under jorda igjen før jeg blei blendet


Jeg holdt meg til høyre


Et tegn på at det er en flyplass i nærheten


Enda et tegn
RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 12:48   #8
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Kom til flyplassen over en time før avgang med massevis av tid til gode. Siden jeg hadde all verdens med tid ruslet jeg meg en liten tur utenfor terminalen for å sjekke ut muligheter for spottetur senere.


Slike eksotiske flyselskap har vi ikke i Glasgow




For dere som ikke har vert på LCY før, her er noen bilder fra terminalen
















Latet som jeg var sunn og kjøpte meg noe frukt


Så nær kommer man på flyet som står rett utenfor vinduet i venteområdet


Stor skjerm med bissnissnews har de også


Aksjekurser også for de som følger med på det


En restaurant også


Flybe er blant de som bruker flyplassen


Ikke ofte man ser en A318…


…på tur til New York
RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 12:49   #9
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Security gikk raskt og jeg fikk meg en liten matbit og noe å drikke før jeg såg at boardingen allerede hadde begynt, eller rettere sagt forhåndsregistreringen.


Det var mye folk på liten plass, mest dresskledde.


G-LCYN er 700’ede E-jeten og har dette klistremerket under cockpit


G-EUNB fra skyggesiden



BA2212 LCY-GLA
15.50 Sete 9A
G-LCYN Embraer 190SR
Oppgitt flytid 1 time.


Vi taxet ut på tid og måtte backtracke rwy 27 før vi snudde på en liten taxebane i enden av rullebanen hvor vi måtte vente på en Avro fra Cityjet….


…og en embraer fra BA



A mile of highway takes you a mile, a mile of runway can take you anywhere (rullebanen på LCY er vel ikke helt en mile, men var i det poetiske hjørnet og stjal dette ordtaket eller hva man skal kalle det).


Enda et bilde av G-EUNB


London et sted




En BA-maskin


Stor-London


Godt å være tilbake i E90’n med god beinplass


Louton


Måtte feire med en rødvin at madammen hadde fått jobbtilbud


Nærmer oss Skottland


Her var vi i Skottland ja



Krysser Clyde rett før landing fra nordøst 5 minutter før tiden

Last edited by RJon; 31-05-2015 at 12:56. Reason: staveleif
RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 13:16   #10
rkvalvaa
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Bergen
Posts: 304
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Veldig bra rapport, artig å lese :-)
rkvalvaa is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 22:36   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Innenriks på øya har vi lite rapporter på - takk for at du tok deg tid til å skrive.
Quote:
Jeg hadde boardingpass så jeg gikk rett mot «security north» i motsatt ende av all transfertraffikken på flyplassen.
Transfer er faktisk gjennom security north
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 23:19   #12
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Quote:
Originally Posted by rkvalvaa View Post
Veldig bra rapport, artig å lese :-)
Takker så mye

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Innenriks på øya har vi lite rapporter på - takk for at du tok deg tid til å skrive.

Transfer er faktisk gjennom security north
Takker så mye

Ikke helt sikker på det...innenriks-gatene er mot nord, inngangspartiet på T5 er på vestsiden. Om man heller lengst mot venstre kommer man mot nord, nærmest til innenriks. Lengst i fra transferkøa som kommer fra østsiden av T5A. Kommer man fra utenomland tar man en vestreom, gjennom security og/eller passkontroll (kanskje men unntak av noen få gater?), så til høyre opp rulletrappa (status eller ikke), så enda en høyreom, så er man på security sør.

Jeg tror vi trenger Fnatstadbråten til å avgjøre dette (hvor er taggefunksjonen når man trenger denne?)

Last edited by RJon; 31-05-2015 at 23:21.
RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 23:34   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Jeg kan også bekrefte at man kommer gjennom Security North når man er i transfer. Been there, done that etc. etc.

Som du sier så er inngangspartiet mot vest. Når man da kommer fra et annet fly fra f.eks. OSL, går man langs østveggen til man kommer til UK Border/Flight Connections. Da "snur man seg" vestover og går rett fram, snur seg så mot høyre (nordover) og tar en rulletrapp opp, og da er security rett fram (mot nord) når man kommer opp rulletrappa.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 23:42   #14
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
og da er security rett fram (mot nord) når man kommer opp rulletrappa.
Hvilken retning kommer du fra når du kommer opp rulletrappa mot nord og tar mot høre til security? (fra sør).

For å stille et annet spørsmål. Om man går rett fra security og mot giraff-cafeen eller wagamama....hva ser man da, T5B eller drosjekøen til T5?

Om man ser på terminalkartet under:
Den øverste mørkeblå er BA galleries North (8) og den nederste mørkeblå (37) er BA galleries South. Til venstre på bildet er vest (for de som har litt retningssans)...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	1762
Size:	52.6 KB
ID:	38680  

Last edited by RJon; 01-06-2015 at 00:02.
RJon is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 23:52   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Hvilken retning kommer du fra når du kommer opp rulletrappa mot nord og tar mot høre til security? (fra sør??)
Litt usikker på hva du mener?

Men man går altså vestover gjennom billettkontrollen, så gjør man en høyresving, og tar rulletrappa nordover. Når man kommer til toppen av den, fortsetter man rett fram, og har da hele raden med securityscannere på sin høyre side.

På andre siden av scannerslusene, har man f.eks. en BA-lounge rett til venstre (Galleries North) på samme nivå som security.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 23:59   #16
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Litt usikker på hva du mener?

Men man går altså vestover gjennom billettkontrollen, så gjør man en høyresving, og tar rulletrappa nordover. Når man kommer til toppen av den, fortsetter man rett fram, og har da hele raden med securityscannere på sin høyre side.

På andre siden av scannerslusene, har man f.eks. en BA-lounge rett til venstre (Galleries North) på samme nivå som security.
Se oppdatert forrige post.
RJon is online now   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 00:03   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Når jeg har vært i transfer på Heathrow, har jeg tatt nevnte rulletrapp opp/nordover, gått gjennom security, sett (ca.) rett på giraffkafeen, og tatt til venstre mot BA Galleries North som man lett får øye på derfra, evt. gått en hel del lenger til andre enden, og Galleries South.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 00:20   #18
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Når jeg har vært i transfer på Heathrow, har jeg tatt nevnte rulletrapp opp/nordover, gått gjennom security, sett (ca.) rett på giraffkafeen, og tatt til venstre mot BA Galleries North som man lett får øye på derfra, evt. gått en hel del lenger til andre enden, og Galleries South.
Du kommer opp rulletrappa mot nord rett til den sørligeste enden av all security på T5, hvor alle transferpax går igjennom. Jeg reiser aldri C, ei eller executive club fancyass status. Om du tenker på hvor mange rekker med security du går forbi mot galleries sør kontra nord fra hvor du kommer opp rulletrappa, håper jeg at du skjønner hva jeg mener.
RJon is online now   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 00:50   #19
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Du kommer opp rulletrappa mot nord rett til den sørligeste enden av all security på T5, hvor alle transferpax går igjennom. Jeg reiser aldri C, ei eller executive club fancyass status. Om du tenker på hvor mange rekker med security du går forbi mot galleries sør kontra nord fra hvor du kommer opp rulletrappa, håper jeg at du skjønner hva jeg mener.
Med fare for å gjenta meg selv her:

De gangene jeg har vært i transfer på Heathrow terminal 5 (og det har vært noen ganger, senest i januar i år) har jeg som sagt kommet ut av en gate, og endt opp lags den østre veggen av terminalen. Når man går langs den og til ca. på midten, kommer man til et større område der man har både UK Border for å slippe inn i UK, og Flight Connetions Center, der man kan connecte (litt forskjellige rutiner om man skal videre internasjonalt eller innrikks i UK). Dette er så vidt jeg ved det eneste stedet man kan gå når man kommer fra en internasjonal flight. Der snur jeg meg vestover og går mot en person som sjekker boardingkort for flighen videre, og slipper meg gjennom. Så går jeg videre, og snur meg 90 grader mot høyre, og tar en rulletrapp nordover. Da kommer man opp i North Security. Jeg tar så til høyre og går østover gjennom en sluse, og ser da rett på nevnte giraffkafe, og har BA-loungen i syne. Har som regel flydd med fancyass status eller i en kabin som har gitt tilgang til fasttrack, men den eneste forskjellen er kortere veg bort til en egen rulletrapp, som går ved siden av den andre som de uten fancyass status/Club/First-billett må ta.

Snur jeg meg evt.mot høyre etter security, og går sørover, passerer jeg masse butikker/serveringsteder etc. før jeg igjen kommer til en rekke med securitysluser. Det er Security South, som ligger rett ved det litt større loungekomplekset som huser både Galleries South, Galleries First og Conorde Room.

Med mindre de evt. har bygget om siden januar, men det har hvertfall vært sånn jeg beskriver det over samtlige ganger jeg har vært i transfer på Heathrow.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 06:32   #20
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Med mindre de evt. har bygget om siden januar, men det har hvertfall vært sånn jeg beskriver det over samtlige ganger jeg har vært i transfer på Heathrow.
Tviler på at har bygget om nei...alle kan ta feil, skal gå med på at jeg kan mikse nord/sør-securityen for transferpax jeg la ikke merke til rulletrappa da jeg var der ...

Last edited by RJon; 01-06-2015 at 07:00.
RJon is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Visumreise til USAs ambassade i Oslo robertaas TripReports 12 12-03-2016 14:46
Den store norske vinterværtråden 2011-2012 Someone Småprat 127 28-01-2012 00:57
Bergen-Stockholm flyttes til den norske produksjonen FlightDeck Småprat 3 11-04-2011 18:56
Den norske Norsemanboka kommer nå GF1 Flyhistorisk forum 8 19-06-2007 22:02


All times are GMT +2. The time now is 11:34.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.