![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Merker store passasjerer med sjakkmønster - for å unngå at de blir en propp i nødutgangen
Og før noen får kvelds cognacen i pustehullet, det gjelder helikopeter shuttel i Norsjøen. MEN, det er jo ikke helt feil andre steder heller. TU: Quote:
https://www.stepchangeinsafety.net/a...icopter-safety |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Har reist en del turer offshore og syntes all fokus på sikkerhet er fornuftig.
Usikker på hvor enkelt det vil være å gjennomføre i en vanlig fly setting. Offshore blir mye mindre og mer skjermet. I tillegg er folk såpass drillet på det med sikkerhet. Så tror ikke folk vil ta seg så nær av det. Men på i en flyplass eller boarding situasjon kan jeg se for meg mye drama rundt noe sånt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
En god ide som gjerne kan brukes på mindre regionale flytyper også.
Tenk en junglejet som f.eks. type 135 eller 145 med 3-4 karer i størrelse XXXL foran nødutgangen midtskips og du sitter bak. Hvilke muligheter har du for å komme forbi slike karer i en nødsituasjon? På en flyging innenriks US for kort tid siden forlangte jeg å bli re-seated foran disse kar'ene ut fra en sikkerhetsbetraktning fra min side. Det var ingen protester for dette argumentet fra CA'ens side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Man skal være ganske svær før man ikke kommer seg ut en nødutgang på fly (Vet ikke hvor store de er på helikopter). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det kommer an på flytypen. På en CRJ f.eks. er den ikke spesielt stor ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men for oss som har en del kilo for mye, sa er jo dette bare topp. Kommer du inn under gruppen som må merkes, så er du nesten garantert god beinplass og litt mer rom rundt deg ![]() Men synes det er rart at de bare måler skulderbredde, for selv mener jeg at magen har mye å si, selv om de mener den er mer fleksibel til å lirke seg ut. Er for øyeblikket på britisk sokkel vest for Shetland, og ser at det henger litt info om dette, men ingen ble målt før vi reiste ut.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Det har du rett i og det er nettopp det som er tilfelle. Enkelte folk i unit'en er så svære at den ene delen av ræva tar i bruk midtgangen på en junglejet når de sitter på A-setet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med 3,3 millioner passasjerer i juli | kekker | Flyforum | 8 | 08-08-2017 19:12 |
Poengopptjening og merker hos TripAdvisor | SeatBelt | Reiseforum | 13 | 24-07-2015 20:59 |
Sendte fem passasjerer med kjempefly | bgsh | Flyforum | 20 | 07-03-2008 11:21 |
Slutt på DC-3 med passasjerer... | Turtle | Flyforum | 1 | 14-02-2008 15:49 |
Norwegian merker stopp i veksten? | litt-amatør | Flyforum | 2 | 07-11-2006 11:40 |