![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Jeg skal muligens over til statene å hente en hund for min svigerinne. Vi har funnet ut at frakt prisen for hunden alene vil være ca 12 000 kr, dette må jeg da klare å få rimligere ved å hente ho selv. SAS/UA har rimligst med ca 4500 kr t/r, mens KLM og B A har ett par hundrelapper mer. Jeg foretrekker å fly med BA ,men SAS er også greit. KLM/DL (delta transatlantisk) har jeg ikke prøvd før.
Strekningen er Oslo-Cincinnati,OH Jeg ser SAS/UA , B A/AA og KLM/DL er de som har ok priser på biletter. Jeg har ikke lyst å ta dette på ID da faren for å bli stående igjen på returen da er stor og jeg bare kan fly til Chicago som nærmeste SAS destinasjon. Jeg prøver å finne ut hva det koster med hunden på BA og KL, men dette er noe jeg ikke helt ser på websiden da jeg blir henvent både hit og dit. Er det noen som har noe erfaringer å komme med her ?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
AVIH til/via UK er sterkt restriksjonsbelagt, https://www.gov.uk/government/upload...s-20141121.pdf
For KLM så bør det være 200 USD for transport og 200 USD in transit i AMS (så totalt rundt 400 USD).
![]() |
#3 |
|
![]()
Ja prata med både KLM og BA , samt United ista og detta var ikke enkelt..
United er steindyre, 2300 kr for CVG-ORD takk.. BA har ikke AVIH i det heleattt.. KLM fikk jeg opplyst 150 Euro i kostnad (men ho sa ikke noe om transit i AMS) Sånn det er nå tenker jeg mest på å fly SK til ORD, kjøre til CVG (ca 450 km) hente kjøtern , kjøre tilbake til ORD å fly derifra. Skal uansett vær ca 4 dager så har mer en nok tid Det er ca 800 kr for hunden på SK så det er by far , den beste dealen sånn jeg ser det.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Lufthansa via Frankfurt skal være gode på hund, vet ikke prisen hos dem
![]() |
#5 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Vi bruker aller helst LH når vi sender og henter bikkjer over dammen. Ingen slår dem!!
Forrige tur passa det ikke med LH så da ble det SAS fra Chicago. Det også fungerte helt utmerket! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Vi brukte ogsaa Lufthansa tur /retur med vaar Beagle, naa vet jeg ikke hvor stor hunden du skal hente er - men vi valgte den stoerste Kassen og returen fra Norge til Seattle kostet i 2012 NOK 2200.00 - vi startet ogsaa i USA og selvom det er relativt greit med Papirer og Vaksiner - er det endel man maa vaere oppmerksom paa:
- Hunden maa ha Microchip - Og svaert viktig: Rabies Vaksinene maa settes etter at MicroChip er paa plass - og det er ogsaa noen frister med tidsrom for vaksiner. - Det tok oss litt over 3 uker aa faa allt paa plass - tror ikke det er mye aa spare av tid her. - Det er ogsaa en Blodproeve som kan skape problemer rent tidsmessig da den kan kun analyseres av et Labratorium i USA (I hvertfall var det slik i 2011).
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
LH har to rater for AVIH avhengig av størrelse, fra USA så er det 200 USD (opptil 80x55x55cm)/400 USD hhv. UA tillater ikke interline av AVIH. SAS er noe dyrere enn 800 kr, det er 120 USD.
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]()
Glimrende, takker masse, 120 usd er ca 1000 kr sånn ca, bedre en 400 på LH som da er alternativet
![]() KL faller vel litt mer og mer ut her. 150 eur for frakta + 200 eur for transfer blir også ganske mye når alt er sakt og gjort. Sånn jeg ser det så er det SK til ORD , og kjøre ned til CVG som er beste muligheten. Jeg lekte litt med tanken å ta ett par dager ekstra fri å fly til LAX ett par dager før jeg henta hunden i CVG. Men det å finne en booking motor der jeg kan booke med stopover på returen har jeg ikke klart ennå. Jeg trenger halvannet døgn i Chicago for å hente bikkja. Siste informasjonen jeg har er at hunden er leveringsklar ca 13 april. jeg har mulighet for å få ferie uka etter så jeg tenker følgende reiserute OSL-xCPH-xORD/SK-LAX/UA 15 apr, LAX-ORD/UA 19 apr ORD-xCPH-OSL/sk 20 apr Hvis jeg dropper L A, blir det OSL-xCPH/STO-ORD/SK 15 apr og ORD-xCPH-OSL/SK 19apr Fordelen med SK er at jeg kan prøve meg på OT oppgradering på langdistansene. noe som frister veldig :P
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Fant denne reiseruta i Matrix - Iata Software. Det er bare å søke opp å leke seg, når du har funnet det du vil ha er det bare å ta kontakt med et godt gammeldags reisebyrå som kan selge deg reisen. Berg Hansen har fikset de siste reisene mine utmerket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]()
exelent, takker åbukker
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur, hvilket selskap? | OY-CIR | Reiseforum | 15 | 06-01-2015 11:59 |
Frakte hund fra New Zealand til Norge/Europa | ToreD | Reiseforum | 0 | 28-08-2014 13:36 |
Uttak av EB Poeng og innreise USA uten retur | Helikopter | Reiseforum | 0 | 25-04-2013 16:28 |
Tur/retur USA | kjetil | Flyforum | 1 | 02-02-2010 19:51 |
USA (tor)tur - retur | Extra230 | TripReports | 9 | 23-02-2007 01:18 |