![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mamma har (endelig!) manna seg opp til en USA tur (fort lauderdale). vi reiser med en veninne av mamma og familien hennes i 2015. vet det er tidlig, men veninna til mamma vil fly KLM, det vil ikke mamma siden KL og AF har så sterkt sammarbeid. Hun ble litt slått ut av AF ulykken i atlanteren. Derfor, ønsker hun allerede nå å finne alternativ.
Krav: Direkte (OSL/ARN/CPH/FRA/MUC/DUB) God økonomiklasse Mulighet til å bestille spesialmat Pris |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan man bestille de kjøtbollene til barn over 12 som reiser som voksen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tja det kjøres jo titt og ofte kampanjer, kampanjer for 2015 må du vente en god stund på. Økonomi er de aller fleste selskaper relativt like, sånn rent bortsett fra Norwegian hvor det meste må betales ekstra. Ofte er prisforskjellen mellom Norwegian og SAS/Lufthansa/UA/KLM liten og da er det lite tvil hva man bør gå for.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skjønte ikke helt kravet om "direkte", hvis du starter fra andre steder i Norge enn OSL er ikke det et alternativ. Synes egentlig ikke at det er noen veldig bra økonomiklasser mellom Europa og USA, men flere som er helt OK. Dere har en del muligheter via LHR - BA, AA og VA. Ellers ville jeg også ha søkt på MIA, det er ikke langt derfra til FLL med bil, og det gir gjerne flere alternativer til selskap og kanskje lavere priser.
Norwegian er det mest direkte alternativet fra Norge. Husk bare å ta med gebyr for bagasje/mat/setereservasjon når du sammenligner priser. Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Peter Fox
|
![]()
Hei,
Ville benyttet LX - Gamle Swiss OSL-ZRH-MIA - bedre enn å bytte fly i USA med ekstra sikkerhetskontroll. Relativt sett bra M-klasse (må innrømme at jeg ikke har fløyet M siden 2008). Bon voyage
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
2015 er såpass lenge til at jeg ikke engang hadde begynt å se nå. Utrolig mye kan ha forandret seg mtp ruter, service, mat etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for alle svar. Midlertidig bestemt LH, men skal få overtalt til LX evt DY. Et annet alternativ vi har begynt å se på, er via KEF med Icelandair. Noen som har erfaringer med de?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sanford/Orlando er også en veldig effektiv flyplass. Du sitter i leiebilen før du er ute av immigrasjonskontrollen på f.eks. Orlando .. Men det er langt fra FLL ...
Hvis dere er mange som reiser sammen ville jeg virkelig vurdert å leie hus. Langt behageligere enn hotell, mer privat og dere har mulighet til å lage mat selv. Flere tjenester tilgjengelig, men jeg har brukt disse et par ganger. http://www.vrbo.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
det blir med all sansynlighet DY og Dreamlineren. Sjekka en random dato for våren 2014, og når man får billetter i øko for 2360kr pr vei med plus pakken via ARN/CPH er det vanskelig å si nei. Skal fåreslå husleie, er 7 stk som drar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Peter Fox
|
![]()
Grusomt i M-klasse
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er 4720 t/r .. har sett bedre priser enn dette med LH/Swiss ... sett deg på selskapenes mailinglister, så får du kampanjeinfo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Usikker på om dette er riktig tråd å poste, men flytt den hvis ikke. Lurte på om noen har vurdert Premiumproduktet til DY kontra Saga Business class fra Iceland Air? Ser tilsynelatende ut som de samme stolene, Saga med litt mer padding og recline?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Freshere kabin hos Norwegian, men likte servicen til Icelandair bedre. Så her ville jeg egentlig vurdert ut ifra pris og reisetid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Min vurdering er at maten på Icelandair er suverent mye bedre enn hos Norwegian. Selv om kabinen på 787-ene selvfølgelig er nyere, synes jeg setene er omtrent like gode. Hos Icelandair må man jo bytte fly på Keflavik, mens det er mulig å fly direkte med Norwegian. Særlig nattbytte på retur var slitsomt.
I sum synes jeg produktene er omtrent likeverdige. Som forrige taler vil jeg ha latt prisen vært avgjørende. Hvis ikke destinasjonen er Orlando - der bruker Icelandair en bedre flyplass for immigrasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilket selskap? | eligent | Småprat | 8 | 26-07-2016 10:15 |
Hvilket selskap? | Trdfly | Register- og ATC-Forum | 1 | 29-07-2011 22:02 |
Hvilket selskap? | Rossiyskie Avialinii | Flyforum | 3 | 27-04-2008 13:32 |
Hvilket selskap? | LN-BRK | Flyforum | 4 | 23-01-2007 17:56 |
Hvilket selskap har flest forsinkelser i USA... | BGO | Flyforum | 5 | 15-12-2006 03:43 |