![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Som tidligere indikert så velger Lufthansa nå og ekspandere Wingskonseptet sitt. Dagens Germanwings ser ut som vil leve videre på eget AOC, men vil fremover markedsføre seg som Eurowings.
Eurowings på sin side vil få en standarisert A320 flåte ved at CRJene forsvinner og inn kommer A320. Både fra dagens LH, og eksisterende ordre. I tillegg kommer inntill 7 A330-200 inn i flåten for longhaul. Flyene vil få 310 seter, så relativt trangt, og de første 3 skal være på plass mot slutten av 2015 for operasjoner ut fra Køln/Bonn CGN. For og få den kostnadene vil disse bli operert under Eurowingsnavnet av SunExpress Deutchland, som eies 50:50 av LH og TK http://www.lufthansagroup.com/en/pre...icle/3366.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Dette er spennende, og langt fra det eneste selskapet som gjør disse grepene.
Kommer det "aksjoner" fra Vereinigung Cockpit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
RIBRO, du har vel fått med deg streikene sålangt? Du tror vel ikke det kun dreier seg om når pilotene evt. kan gå av litt tidligere om de skulle ønske det.
LH crew har fått beskjed om at de vil oppleve en ekspansjon om de legger seg på et kostnadsnivå under Germanwings. Det kommer ikke til å skje. At de vil tillate seg å bli skjøvet til siden uten kamp vil heller ikke skje. Men det spørs om ikke den kampen er tapt allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]() Quote:
Det har blitt en håpløs situasjon for de gamle nettverkscarrierne, som med sine gamle lønnsmodeller skal (prøve) å konkurrere mot lowcost og sandkasseselskaper. Som du sier - den kampen er nok allerede tapt dessverre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Det som allmenheten oppfatter i denne konflikten er nettopp det RIBRO viser til. Dessverre er det nok slik at historikken straffer pilotene i kampen de nå tar. Allmenheten assosierer dessverre fortsatt denne yrkesgruppen med konflikter knyttet til betingelser og rettigheter langt over normalen og gjerne på bekostning av andre. At det ikke er slik lenger og at spesielt nye piloter må ta straffen for dette er helt på det rene og trist. Fortsatt viser medias dekning i disse sakene at denne yrkesgruppen fortsatt sliter med å få media og publikum til å forstå den kampen de fører. At media og publikum henger seg opp i nettopp pensjon og alder er etter min mening et soleklart bevis på det! Neste revolusjon i luftfarten vil med all tydelighet stå på langdistanse. Den har vært varslet lenge men, bagatellisert av spesielt de som er knyttet til nettverksselskapene. En tilnærming og arroganse som også skjedde da LCC'ne etablerte seg. Konkurransen ble ikke tatt på alvor før det var for sent. Uten å rette kritikken mot noen enkelt individer så mener jeg at vi spesielt her i Skandinavia har hatt litt struts med hode i sanden mentalitet til denne utviklingen. Skylden blir lagt på Kjos, med tilsvarende exit fra dette markedet som løsning på den "negative" utviklingen. Det virker som man bevisst unnlater å kommentere og diskutere utviklingen bland dinosaurene innen luftfarten som nå drar frem disse planene. Jeg tror spesielt kjos ville blitt smigret om noen påstod at det var han sin skyld;-) Utviklingen lar seg ikke stoppe. De som er mest tilpasningsdyktige vil overleve. Ikke veldig ulikt de fleste andre bransjer. Last edited by Cockpitview; 04-12-2014 at 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]() Quote:
Nå sliter ikke LH så mye som endel gjerne vil framstille det og det er VC utmerket godt klar over. Fagforeningene er jo også representert i styret og har bra innsikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Hva angår VC og formidling om hva streikene dreier seg om så virker det på meg som også deres egne pressemeldinger utelukkende dreier seg om pensjonsspørsmålet (spesifikt i forhold til yngre piloter) og jeg har ikke sett noe hverken denne gang eller forrige runde med streiker som viser til organiseringen av driften med flytting av produksjon til lavkost-underbruk, men nå skal jeg innrømme at tysken min er litt rusten så det kan være at jeg har misoppfattet dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
Det er nok riktig det, selv om endel medier her nede har begynt å skrive om nettopp dette som en av grunnene.
Men som sagt er dette en større kamp enn det som kommer fram i media og av pressemeldinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]() Quote:
Last edited by Someone; 04-12-2014 at 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Eurowings, Operated by SunExpress, under Germanwings AOC... Way to GO Lufthansa
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]() Quote:
-Eurowings - Shorthaul -Eurowings operated by Germanwings (AOC) - Shorthaul -Eurowings operated by SunExpress Deutschland (AOC) - Longhaul |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Germanwings her på berget (HAM-OSL-HAM) har jo alltid vært operert av EW sine CRJ, de har indikert at A320 skal bli permanent, men da blir det vel en mellomperiode med 'New Eurowings' by Germanwings operated by Eurowings...?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Første A320 i de nye Eurowingsfargene. Maskinen kommer fra Lufthansa og er et par år gammel
http://flugzeugbilder.de/show.php?id=1346412 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
Vil ikke Eurowings sin longhaul operasjon konkurere med LH? eller er dette en strategi for å presse ned egne lønninger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
Begge deler, men med ren economy kabin sikter de seg jo inn på et litt annet marked enn de typiske Businessmarkedene de tjener mest på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Litt mer info om de første rutene. De to første maskinene, 330-200 leaset fra GECAS, vil bli levert høsten 2015 og satt inn på basen i Køln til henholdvis Varadero, Dubai, Bangkok, Phuket og Punta Cana. Alle vel 2x ukentlig, slik jeg forstår det.
Nest to maskiner vil bli levert våren 2016, så to høsten 2016, og siste av de 7 bekreftede 2017. Aner ikke om det er snakk om nye maskiner eller gamle som de nå får fra GECAS Flyene vil ha premium economy (BEST 21 seter), og to typer economy (SMART 46, og BASIC 243) og total 310 seter. Så god plass blir det ikke http://atwonline.com/airports-routes...flights-oct-25 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Første A330-200 til Eurowings er nå malt
http://www.aero.de/news-21934/Erste-...gs-Farben.html D-AXGA MSN530 er 12 år gammel og fløyet for EVA frem til nå. Totalt 310 seter. 289 økonomi og 21 premium economy. Heldigvis for passasjerene har de valgt 2-4-2 i økonomi og ikke satt inn LCC/Charter konfigurasjonen med 3-3-3 som noen har. Premium economy er 2-3-2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
Join Date: Dec 2009
Posts: 15
|
![]()
det er nok også lettere å selge flybilletter til Eurowings enn til Germanwings etter styrten i april...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]() Quote:
http://airlineroute.net/2015/09/23/ew-s16update1/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Virker som Eurowings longhaul sliter litt med og få levert maskinene i tide foreløpig bare to A330-200 i drift og de neste virker være forsinket så de stadig må utsette oppstart av nye ruter. Nå er det USA rutene som er forsinket. De to levert kommer fra henholdsvis EVA og Qatar, og den neste fra EVA ser ut som er inne til modifikasjon og maling nå. De to neste fra Qatar virker som fortsatt flyr for dem
http://airlineroute.net/2016/03/09/ew-us-s16update/ Quote:
Quote:
Last edited by Someone; 10-03-2016 at 08:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Blir det en dyr dag for DY i dag? (Flyklagenemnda og Norwegian longhaul) | sirpjalle | Flyforum | 92 | 30-03-2016 23:08 |
germanwings overfor ruter til Eurowings | Trdfly | Flyforum | 0 | 23-03-2015 14:21 |
LH vingeklipper Eurowings | DCHalvorsen | Flyforum | 5 | 20-01-2010 12:49 |
Blir forhåpentligvis lenge til Norge blir avhengig av Ryanair | gilberg | Flyforum | 24 | 27-09-2009 22:10 |
BA CitiExpress blir BA Connect - og blir LCC | CK | Flyforum | 1 | 10-01-2006 15:38 |