![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I dag skal Transportklagenemnda behandle det første av flere krav pga. forsinkelsene som har vært på langdistanseflyvningene.
Quote:
Men jeg merner å huske at et vedtak i transportklagenemda ikke er en rettskraftig dom som må da medføre at et flyselskap må betale ut erstatning?
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Transportklagenemda har ikke retts- og tvangskraft, så flyselskapene er ikke bundet til avgjørelsen fra nemda.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi kommer til å forholde oss til vedtak i Flyklagenemnda dersom det skulle komme opp noen tvistesaker der, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til Dagbladet.
http://mobil.dn.no/article2694741.ece?REF=dispatched |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ser ikke helt hvorfor de skulle være fritatt fra å betale denne erstatningen.
Er det på grunn av at det har vert produktions feil på flyet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Spændende hvad kjosern mener om dette
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det må bestemt kunne mærkes på bundlinien,selv hos Norwegian. Og så også deres piloter skal ud i strejke,bliver vel mere eller mindre afgjort idag, så den kan starte mandag eller tirsdag.... Det kan jo nok ende med at alt dette bliver meget meget kostbart for selskabet Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://www.dagbladet.no/2013/11/20/n...eise/30416688/
Passasjerer raser mot kaoshåndtering og at bare 3 av 254 har fått kompensasjon etter 25 timers forsinkelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Front section flyer
|
![]()
Denne var jo veldig fin....
Quote:
![]() ![]() ![]() Tydelig at de ikke vet hva de driver med der inne...
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dette begynner å bli ytterst pinlig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Spørsmålet blir vel hvorvidt alle har krav på kompensasjon fordi noen har fått det. Jeg mener vel egentlig ikke det, men tror jeg hadde sett annerledes på det om jeg var blant de som ikke fikk kompensasjon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Overrasket ?????, nej det er der ingen der kan være....
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Ingen overraskelse der gitt!
Må nesten følge Kjos selv til banken om de skal få noe der i gården.. ![]() Håper de taper i nemda og alle rettsakene som sikkert vil komme.. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kom over denne:
http://www.na24.no/article3734047.ece Quote:
Last edited by Discus; 04-01-2014 at 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nokså mange tilfeller som fritar flyselskapene for skyld (noe som vel har vært påpekt behovet for her inne mange manger). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Om den opprinnelige forsinkelsen er innenfor/utenfor flyselskapets kontrol er vel (nesten
![]() Mulig dette er helt ferdig debattert, men fant ikke noe om dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg vet heller ikke hvordan følgeforsinkelser i det hele tatt håndteres, men man kunne jo kanskje tro at dette ville rammes av kriteriet "dårlig planlegging" siden man ikke har noe som helst back-up in-house. DY/DU kan vel da kanskje kontre med at de jo faktisk leier inn ekstra kapasitet for å ta unna, men hvem vet... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det har i andre tråder vært nevnt at man må regne med at det er 90%, 95%, tenk-på-et-tall% pålitelighet på nye flytyper. I den forbindelse vil det være naturlig å påstå at en del tekniske problemer ikke er utenfor selskapets kontroll. Man har faset inn en ny flytype som man vet feiler i x% av tiden. Noen tanker rundt det?
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dette ville vel også gitt flyprodusentene en liten hodebry i forhandlingene med flyselskapene, for jeg antar at dersom flyselskapene skulle måtte ta ansvar for forsinkelser i de x-5-10 antall prosent i forventede feil så skulle man tro at man forsøker å velte dette over på produsentene. Det vil jeg anta at man også i dag vil forsøke å gjøre (direkte eller indirekte). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det ser du jo i noen tilfeller gjøres - se bare på tidligere reaksjoner fra Qatar, LOT og Air India som var blant de første operatørene ..
Men her ser man forskjell på selskapene som er opptatt av 'shiny new toys' og de som fokuserer mest på å få orden i sysakene. Og ikke minst - de rutinerte selskapene som venter med å bestille eller tar levering først etter at alle skavankene er feid unna ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ifølge Aftenposten blir 787 til Norwegian satt inn allerede i dag! | LeftSaidFred | Flyforum | 1 | 14-08-2013 16:39 |
Dag Viking har stor dag i dag! | Utflyttet | Flyforum | 31 | 28-02-2008 09:22 |
Dyr dag i sete 0A | F35Landing | Flyforum | 11 | 03-01-2008 10:26 |
Det samme beltet blir tatt av den samme piloten -hver dag | Desk pilot | Flyforum | 44 | 26-10-2007 19:04 |
Airbus: Språktabbe blir dyr... | ENGM RAMP | Flyforum | 11 | 05-10-2006 12:15 |