Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-08-2014, 00:25   #1
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver

OBB 19 Slik gikk turen med «verdens beste flyselskap».

Quote:
Slik gikk turen med «verdens beste flyselskap».
Quote:
Ole (21) kastet opp i flyets do: - Jeg ble kastet av og sitter fortapt i India uten penger
http://www.dagbladet.no/2014/08/29/n...riks/34999167/

Merkelig oppførsel av flyselskapet.
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 00:33   #2
Kanon
ScanFlyer Molded

Default Re: Slik gikk turen med «verdens beste flyselskap».

Alltid to sider ved en sak, men hørtes ikke veldig betryggende ut.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 00:45   #3
Utflyttet
Ute på tur

Det er to deler til denne saken.

1. Fyren fortjener all pepper for å ikke ha et bedre sikkerhetsnett og alternativer når shit happens, bokstavelig talt.

2. Qatar sin måte å følge opp dette på er helt i tråd med hvordan jeg kjenner de fra QR sine kundeservice i Doha og på enkelte utestasjoner (men Oslo er et hederlig unntak).

Så til syvende og sist, her har man satt seg i knipen litt selv, men samtidig, glem aldri at selv om det er litt mer fancy og ser flott ut, så er ikke QR stort mer enn en blåkopi av Norwegian når det gjelder kundeservice og det å være fleksible. Det gjelder like mye forran som bak gardinen.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 02:02   #4
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

En del ting som skurrer her.. Har han ikke reiseforsikring? Håper virkelig ingen reiser til Asia uten reiseforsikring. Og hvorfor har han kun et enkelt visakort. Jeg reiser selv med minst 2 kort, helst 3 (2 på samme konto, 1 reservekonto). Et besøk i en respektabel bank vil også funke fint for å få ut penger med ødelagt kort.

Dersom det som står om Qatar stemmer så er det også helt hinsides. Regner med det ordner seg nå som det er forsidestoff på DB, men håper han går videre med saken.

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 07:43   #5
C-klasse
ScanFlyer Blue

Er ganske sikkert 2 sider av denne saken. "Ble kastet av flyet rett før avgang" og "kapteinene på flyet ga med til slutt noen dollar og euro". Jeg trodde at det hadde nok å gjøre rett før avgang jeg.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 09:21   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Uten å kommentere denne saken, men å være syk på gaten er ikke bra. Visste det i MNL for noen år siden og skulle med LH til FRA . Fikk en stykke KFC i vrangstupen ved gaten. Helt forferdelig , hadde det jævlig... Bestemte meg raskt å dra på toalett . Satt der i 20+ minutt inntil jeg var nesten ok ( biten gått ned ).

Dro til gaten, tørket svette. Garantert hadde LH ikke tatt meg med hvis de så meg i samme tilstand som tidligere ved gaten. Var jo heldig det gikk over...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 11:16   #7
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Når jeg leser slik artikler, så er det samme konklusjon jeg trekker hver gang
hvorfor har ikke folk reiseforsikring ???

men uansett en dårlig håntering fra flyselskapets side
Old 30-08-2014, 11:33   #8
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Eller at det også finnes en annen side av saken som ikke kommer frem.
Derav svaret til Qatar.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 11:55   #9
Kanon
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Uten å kommentere denne saken, men å være syk på gaten er ikke bra. Visste det i MNL for noen år siden og skulle med LH til FRA . Fikk en stykke KFC i vrangstupen ved gaten. Helt forferdelig , hadde det jævlig... Bestemte meg raskt å dra på toalett . Satt der i 20+ minutt inntil jeg var nesten ok ( biten gått ned ).

Dro til gaten, tørket svette. Garantert hadde LH ikke tatt meg med hvis de så meg i samme tilstand som tidligere ved gaten. Var jo heldig det gikk over...
Å låse seg inn på toalettet alene er det dummeste man kan gjøre om man har satt noe fast i halsen. Bedre å ikke rekke flyet enn å dø.

Quote:
Across North America, close to 4000 perfectly healthy people annually die from choking on food. In fact, food-choking kills more people than firearms or airplane accidents. Often the victim, anxious to avoid an embarrassing scene, runs alone to the bathroom, where he is later discovered dead.
http://www.stabroeknews.com/2010/opi...ich-manoeuvre/
http://en.wikipedia.org/wiki/Choking
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 12:01   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Vel for mitt vedkommende var det et vanlig problem på den tiden og senere også ( ikke nå lenger ), spiste for fort også et helvete noen minutter. Visste nøyaktig hva som ville skje. Kunne puste så intet farlig . Var lenge til avgang... Men gikk det ikke, så selvfølgelig 911........... Deretter Europeiske og alt ville være "fryd"....

Last edited by SQ 777; 30-08-2014 at 12:05.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules