![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Kan ikke skjønne at ikke flere slutter, ser aldri noen kjløpe fra taxfree-tralla de på samtlige rutefly er nødt til å trille gjennom kabinen i løpet av turen.
På chater går derimot salget unna.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Helt enig, hvor mange er det som kjøper på rutefly egentlig? Kan ikke være mange, ihvertfall i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På charter forhåndsbestiller du jo og får ferdige poser i setet, Thomas Cook eks har jo en fantastisk bra løsning, ikke rart de selger som hakka møkk!
Lo fælt første gang jeg fløy med Dash 8-100 med Widerøe og flyvertinnen tok et halv skritt gjennom kabinen med den lille tralla med ymse skrot til "de hjemme". Tenkte da de både kunne spart seg vekta og bryderiet, men har jo senere sett at folk kjøper som hakka møkk fra den tralla... Last edited by FlyCarl; 08-08-2014 at 10:40. Reason: Tilleggsinfo |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyr jo LH relativt ofte og ser de selger en del. Mye forretningsfolk med dårlig samvittighet ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har kjøpt tax-free fra tralla ombord flere ganger. Flere produkter er faktisk vesentlig billigere enn å kjøpe hos Heinemann på CPH eller OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har også handlet fra den flere ganger, når de har produktene jeg skal ha er det greiere å handle mens man sitter på flyet, istedenfor å måtte leite etter produktene inne i butikken på flyplassen... spesielt om man reiser lett (typ. bare håndbagasje). Kommer seg raskt videre da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skjønner ikke helt at nettverksselskapene gidder, men det må jo være penger i det om de fortsetter. Men de burde jo hatt forhåndsbestilling, slik de fleste charter selskap gjør. Må jo spare både tid, penger, og vekt.
Edit: Heineman tar jo ofte blodpriser på enkelte produkter på OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 | |
Peter Fox
|
![]() Quote:
Med en gross margin på ca 55-62% må jo dette være interessant for flyselskapet? Nå er det vel i stor grad MMX-baserte Inflight services som pakker og tar unna logistikken. Dette har får de typisk 12-20% av omsetningen, allikevel er det en hyggelig bi-inntekt for Novair
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg handler relativt ofte tax free. Mange ganger kan de ha veldig gode tilbud ombord. Spesielt hos BA har jeg kjøpt mye,altfra klokker, smykker, parfymer, alkohol og leker.
I fjor på vei til Roma, for å feire mutterns bursdag oppdaget jeg plutselig at jeg hadde glemt presangen hjemme. Da var tax free-vogna god å ty til, og muttern ble veldig glad for øredobber, halskjede og armbånd ![]() Jeg har inntrykk av at mange handler faktisk. Hvis ikke hadde flyselskapene neppe hatt ordningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Ellers er jo faktisk også nordmenn blandt de som kjøper mest ombord. Last edited by Kabinsjef@DY; 09-08-2014 at 04:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Taxfree-salg av alkohol og Avinor-finansiering | roger | Småprat | 152 | 31-03-2023 11:46 |
Delta MD-11 PacMin til salg | jewer | Samlerhjørnet | 2 | 24-03-2013 14:31 |
Delta MD-11 1/100 PacMin til salg | jewer | Samlerhjørnet | 8 | 06-02-2013 19:45 |
Taxfree-salg ved innreise kan vedtas i juni | Farmer | Flyforum | 20 | 12-05-2005 17:22 |