![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
http://www.aftenposten.no/okonomi/SA...n-7651882.html
Quote:
Last edited by Discus; 01-08-2014 at 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og hvis man leser hele artikkelen, så kan man lese ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
...men to dager fra London til København...? Det var tross alt ikke snakk om mer enn 70 personer. Min erfaring er at SK ikke booker om til f.eks. DY, selv om det er aktuelle avganger (som også har ledige seter).
I tillegg, og kanskje mest interessant, er det som står om manglende informasjon. Dette er jo noe vi hører så ofte at man nesten tror det er sant, nemlig at "noe slikt ville aldri skjedd om man reiser med et allianseselskap". Jeg antar imidlertid at kritikken av SAS knyttet til dette punktet kommer inn her i stort monn fra de som ellers påpeker dette i andre sammenhenger. Last edited by TOS; 29-07-2014 at 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til CPH finnes det jo mange muligheter for "omruting", med forbehold om ledig plass. Innenfor SAS er det blant annet mulig å benytte ARN, OSL, GOT og SVG. Om man utvider til andre "Star"-selskaper øker utvalget betraktelig, men igjen med forbehold om ledige plasser. Hjelper ikke med ledig plass til FRA dersom det ikke er noe ledig videre til CPH...
... og søndagsfly er ofte nokså fulle...
![]() |
#5 |
Joker
|
![]()
Jeg tror at sålenge man er statusløs så spiller det liten rolle om man flyr DY, SAS eller BA.
Når det gjelder informasjon tror jeg ofte problemet er at man ikke får den informasjonen man ønsker seg, heller enn at det ikke informasjon overhodet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg skulle likt å sett et eksempel der alle pax opplevde at de fikk all info de mener de har behov for
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sikkert riktig, selv jeg har opplevd svært mangelfull informasjon fra LH ved irr (selv med status). Mitt poeng er nok mer at enkelte er veldig bastante når de leser om andre selskapers informasjonsstrømmer (eller mangelen på sådan), og det er alltid interessant å se bortforklaringene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Det er umulig å gjøre alle til laks, eller ørret, elelr stingsild. Pressen skal også ha sine klikk og spisser overskriftene deretter og mange danner sine meninger av det.
Den dagen det skapes et IRR-system med 200 roboter som oppsøker hver enkelt kunde og gir informasjon både skriftlig og muntlig vil det likevel være noen som klager fordi denne informasjonen ikke kom på nynorsk. .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
London i Weekends er kritisk for alle...
Om handlingagenten, ikke SAS staff, har handlet iht til aftaler og procedurer skal jeg ikke ind på, da jeg ikke kender den aktuelle sag.. Men min egen erfaring med aflysninger er at uanset hvor godt vi , altså os på jorden, informerer via evt. højtalere, så hører man kun det man ønsker at høre...At vi informerer generelt, det hører folk ikke....Information er vigtigt, men ofte vil folk ikke lytte...I aflysnings situationer, bliver folk meget egoistiske, desværre.... Den seneste aflysning jeg har været med til, indebar 4 timer i bus til CPH...Vi undersøgte alt...ikke plads fra på næste fly (overboked) ikke muligt at få større fly, ikke plads fra BLL eller AAL til CPH..derfor bus....Er det optimalt,,,ikke for pax, men for os eneste løsning. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
SAS gjør feil, Norwegian gjør feil, Lufthansa gjør feil etc. Er det for dårlig å vente 2 døgn på å komme hjem fra London? Ja, absolutt. For dårlig info her? Sannsynligvis. Skjedde det uansett? Ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Så lenge det oppstår problemer med ettermiddagsflyet på lørdag er det knapt noen alternativer for å komme fram lørdag kveld.
Hvilke alternativer finnes i det hele tatt?
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Forøvrig har det skjedd at selskapene (SK og DY) har kjøpt plasser hos hverandre, diskutert her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122580
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Som nevnt - det forutsetter også at det finnes plasser å trykke billetter til .. dette er ikke som dollaren, hvor man bare trykker ivei ..
![]() Søndager er hælvete å finne seter inn til Skandinavia fra det meste av Europa. Og som sagt - man begynte med å sikre plasser på første mulighet og booket så om der man kunne finne seter på individuell basis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Joker
|
![]()
Rart om SAS og DY ikke har en gjensidig avtale med hverandre (utenfor IATA). DY må vel være det mest aktuelle alternativet for SAS i de fleste tilfeller og omvendt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
DY vil ikke - på samme måte som de ikke vil ha avtale med WF på kortbane. Deres valg å stå utenfor, selv om ting tyder på at de er begynt å tenke tanken .. ihvertfall selektivt.
Last edited by LN-MOW; 29-07-2014 at 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men back on track, 2 dager er lenge, ja, altfor lenge, men tror de som satt på IRR-senteret har sett på alle mulige løsninger. Har selv hatt pax som har vært innom alle 3 alliansene på en reise for å komme frem, og det var kun innen Europa, så de har nok lett i de fleste systemere, bortsett fra hos BA/DY for som nevnt, der er der ingen interline. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Selvfølgelig står både SAS og Norwegian fritt til å velge hvilke leverandører de vil bruke, men at Norwegian nekter SAS å kjøpe billetter hos dem, er ei underlig framstilling av dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Passasjerer strandet i 3 dager | Polaris | Småprat | 6 | 27-03-2018 15:40 |
SAS fløy fra Oslo til Tromsø med åtte passasjerer ombord | Whoop_whoop | Småprat | 20 | 04-04-2015 10:06 |
Dubai+London på 5 dager på F (Deler av veien) | mcduck | TripReports | 28 | 25-11-2013 21:51 |
Hjem fra Brussel, med innlagt SAS-besøk | hanswest | TripReports | 8 | 24-04-2012 19:30 |
SAS eller DY fra TOS til LON? (splittet fra Luleå-London) | TOS | Flyforum | 0 | 06-08-2010 10:09 |